TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gorzów Wielkopolski szykuje przetarg na tramwaje
InfoTram - Opublikowano: 26.01.2016 14:45:34 18 komentarzy
Gorzów Wielkopolski szykuje przetarg na tramwaje (foto: Wikipedia, Macdriver/lic. CC BY-SA 3.0)

Gorzów Wielkopolski jest jednym z tych miast, które pilnie potrzebują wymiany taboru tramwajowego. Obecnie po mieście kursują leciwe Düwagi. Sporadycznie można spotkać też Konstale. W taborze tamtejszego MZK nie ma żadnego wagonu z niską podłogą. Wkrótce ma się to zmienić. Przewoźnik zapowiada bowiem większą aktywność w ramach nowej perspektywy unijnej.

Średni wiek niemieckich wagonów, sprowadzonych do Gorzowa Wielkopolskiego w latach 90. XX wieku, to grubo ponad 40 lat. Nic zatem dziwnego, że zakupy są niezbędne. Tamtejszy Urząd Miasta, wraz z przewoźnikiem, planują zakup co najmniej 14 nowoczesnych tramwajów. Plan maksimum zakłada wymianę wszystkich kursujących po mieście wagonów. Wówczas trzeba będzie nabyć 20 składów. Dziś bowiem MZK wysyła na trasy 19 pojazdów dziennie. Jeden musi pozostać w rezerwie.

Nowe wagony miałyby wyjechać na trasy w 2017 roku. Po zakończeniu kompleksowej modernizacji gorzowskiej sieci tramwajowej. A ta ma się zakończyć właśnie w przyszłym roku. Zanim to jednak nastąpi pasażerów w Gorzowie Wielkopolskim czekają spore utrudnienia, a być może nawet całkowite zamknięcie ruchu tramwajowego w mieście.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gorzów Wielkopolski
MZK Gorzów Wielkopolski
  • trako – 26.01.2016

    Modertrans gamma?

  • maciej12991 – 26.01.2016

    Oby nie.

  • z – 26.01.2016

    Modertrans jest firmą wiarygodną i terminową przeciwieństwo to Pesa naobiecuje niewiarygodne terminy dostaw szczególne widać w kontraktach w roku 2015 niestety ani jedna dostawa nie została wykonana zgodnie z podpisaną umową.Jakiekolwiek tłumaczenie jest na poziomie piaskownicy niniejsza łatka będzie skutkować latami. Wiedziały gały co brały.

  • PB – 26.01.2016

    @ z A tobie na mózg padło? Daj se siana. Wiadomo, jakie były warunki tych przetargów. Późno ogłaszane, krótki termin realizacji, bo trzeba wydać środki UE. Niestety tu poprzedni rząd wraz z PKP PLK dały ciała, miej pretensje do nich, a nie do PESY. Olsztyn zamówił swoje tramwaje na tyle wcześnie, by nie mieć kłopotu z dofinansowanem, a i tak miał przez Hiszpanów. W artykule jest błąd, bo do końca 2017 roku sieć nie zostanie zmodernizowana, bo dopiero ogłaszają przetarg na pierwszy odcinek kawałka ul. Warszawskiej, a nie mają żadnej dokumentacji poza koncepcją tramwajową. W 2 lata zmodernizować istniejącą sieć bez dokumentacji i z wlokącą się procedurą przetargową nie jest w tym kraju możliwe.

  • PB – 26.01.2016

    Moderusów nie będzie, bo tramwaje mają być w 100% niskopodłogowe.

  • zzzzzzzzzzzzz – 26.01.2016

    Ciekawe czy kupią Biedy, czy full niskacze? Pewnie Biedy, bo za dużo kasy to oni nie mają.Jak nie mają tłoku, to powinni pomyśleć o większej ilości siedzeń (tak jak w Szczecińskich). Dodatkowo powinna być klima (jak we Wrocławskich).Plan maksimum powinien zawierać 22 pojazdy. Rezerwa w postaci jednego pojazdu może być za mała. Jak rozbiją nówkę, a druga się spieprzy albo będzie miała przegląd to będą musieli wyciągać helmuty.

  • 1111111 – 26.01.2016

    Oczywiście że będą solarisy

  • PB – 26.01.2016

    I tak planują pozostawienie kilku helmutów, bo oprócz modernizacji istniejących tras planują budowę nowej, więc dzisiejsze uruchomienie ma się nijak do uruchomień po zakończeniu inwestycji. Nowe wagony będą całkowicie niskopodłogowe, dwukierunkowe, trójczłonowe, o długości do 25 metrów, z klimatyzacją oraz z WiFi i USB. Tak w skrócie.

  • TomTom – 26.01.2016

    Na miejscu Gorzowa zainteresowałbym się Foxtrotami. Podczas przebudowy można poszerzyć skrajnię do 2,5m, a tramwaje stoją w Pesie, która z przyjemnością się ich pozbędzie. Zmiana rozstawu wózków z 1524 na 1435 to banał

  • Combino – 26.01.2016

    @z: tak,o tej terminowości to się najpierw Gdańsk przekonał podczas modernizacji dortmundów (kary wyniosły więcej niż cała jedna moderna),a potem TŚ jak się na pierwsze Biedy doczekać nie mogli. Wrocław też OIDP nie dostał w terminie...A już zdanie: " to Pesa naobiecuje niewiarygodne terminy dostaw szczególne widać w kontraktach w roku 2015" jest szczytem manipulacji i oszołomstwa,bo wcześniej to praktycznie wcale tego nie było widać,a przed ostatnimi miesiącami 2014 roku to takie przypadki stanowiły praktycznie ewenementy (jednym z nielicznych przykładów opóźnienia były 27WEb, mające tyle wspólnego z krakowskim przetargiem,że też były efektem wygranej przez Pesę ustawki pod innego producenta (Newag już miał częściowo gotowe Impulsy) ;)

  • Gruby – 26.01.2016

    Jak zamowicie na czas i porzadnie zaplacicie to dostaniecie bardzo dobre Pesy.

  • www – 26.01.2016

    Modernizacja sieci tramwajowej w Gorzowie Wielkopolskim to nie tylko szansa na wprowadzenie nowoczesnych tramwajów, ale przede wszystkim ona musi być impulsem do rozwoju tego miasta. Gorzów wygląda tak jakby czas się tam zatrzymał. A to przecież zachód Polski - rzekomo bogatszy od wschodu. Dzisiaj miasta na wschodzie Polski wyglądają przy Gorzowie co najmniej jak najnowszy Ford Mondeo przy starym zardzewiałym Polonezie.Trzymam kciuki za to miasto. Oby miało teraz szczęście do dobrych włodarzy. To miasto musi w pierwszej kolejności dogonić inne polskie miasta. Przede wszystkim musi zacząć się znowu dynamicznie rozwijać gospodarczo.Tramwaj będzie miał w tym mieście sens pod warunkiem budowy linii na nowo i tam gdzie mieszkają i pracują mieszkańcy lub będą mieszkać i pracować (planowanie przyszłościowe ma sens). Obecny układ linii niekoniecznie musi być odtwarzany na siłę, bo to wyrzucanie pieniędzy. Przy budowie sieci od nowa Gorzów Wielkopolski faktycznie ma szansę wprowadzić dużo nowoczesnych rozsądnych i tanich rozwiązań, np. pomysł ze zwiększeniem skrajni ma sens.Mam nadzieję, że wypalą też plany modernizacji linii kolejowych do Gorzowa. Elektryfikacja byłaby również wskazana. Kolej+dobre drogi dojazdowe+nowoczesne miasto to ogromna szansa na rozwój. Oby Gorzów Wielkopolski je wykorzystał. Powodzenia:-)

  • wojtek – 27.01.2016

    @z,Akurat wrocławskie Twisty z obu przetargów zostały dostarczone zgodnie z umową, terminowo.A dla Gorzowa najlepsze byłyby Twisty z krótkim członem środkowym. Wrocławskie są rewelacyjne...;-)

  • Marcin Wrocław – 28.01.2016

    Moje miasto kupiło 6 Twistów z pieniędzy miejskich-własnego budżetu a dwa sfinansowała Unia. Miało być ich więcej ale ułożono żle przetarg i przeszło koło nosa. Aż się prosi żeby Twistów było u nas więcej, będą potrzebne nowe wozy na pewno nie Moderusy-Biedy z częściowo tylko niska podłogą na nową linie która ma powstać na Nowy Dwór oraz by zastąpić ok. 40 letnie "akwaria' 105-ki. Gorzowowi też życzę Twistów bo to dobre, ciche i wygodne tramwaje.

  • kubex – 29.01.2016

    Myślę że dla Gorzowa idealne będą Bety. Oni nie mają kasy na sto procent niskiej podłogi, a to przynajmniej nie rozpadnie się na pierwszej nierówności toru (nie wspominając o terminowej dostawie).

  • Combino – 30.01.2016

    @kubex: no nie wiem,Modertrans ma już na koncie niejedną nieterminową dostawę,a przecież nie mieli takiego natężenia zamówień jak niektórzy konkurencji. No i ta wiecznie-się-budująca Gamma :D

  • Marcin Wrocław – 30.01.2016

    Wyrażnie było mówione że MODERUS GAMMA będzie na wiosnę tego roku. Pożyjemy, zobaczymy!

  • Gruby – 03.02.2016

    Dla Gorzowa tylko twisty z PESY. To jedyna logiczna droga.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....