TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gorzów Wielkopolski rozbudowuje sieć tramwajową
Piotr Bochenko - Opublikowano: 11.05.2015 11:26:22 3 komentarze
Odstawiony w zajezdni tramwaj typu Konstal 105Na

Ponad 3 km nowej sieci tramwajowej ma powstać w Gorzowie Wielkopolskim w obecnej perspektywie Unii Europejskiej. Oprócz tego zmodernizowana zostanie prawie cała obecna sieć tramwajowa i kupionych zostanie 14 nowych niskopodłogowych trójczłonowych dwukierunkowych tramwajów, a także zostanie zmodernizowana zajezdnia tramwajowa. Całość inwestycji ma kosztować260 mln zł, w tym budowa i modernizacja infrastruktury ma kosztować 130 mln zł, a zakup nowych tramwajów ok. 115 mln zł. Pieniądze będą pochodzić ze środków Unii Europejskiej i z budżetu miasta.

Nowe torowisko połączy jedno z największych blokowisk Gorzowa ? os. Górczyn z centrum miasta. Trasa będzie biegła od ulicy Walczaka przez Park Kopernika, ulicami Piłsudskiego, Górczyńską, Okulickiego. Kończyć się będzie w okolicy ogródków działkowych przy ulicy Szarych Szeregów. Długość trasy to 3,3 km podwójnego toru.

Oprócz nowego torowiska zostanie także wyremontowane obecne, które na większości odcinków jest w katastrofalnym stanie. Jednak nie obejdzie się bez zgrzytów. Kontrowersje budzi przede wszystkim zamiar wybudowania jednego toru, zamiast istniejących dwóch, przy ulicy Kostrzyńskiej oraz w części ulicy Chrobrego. O ile jeszcze taki proponowany kształt Kostrzyńskiej ma sens, bo argumentem są zbyt małe potoki pasażerskie, jak na dwie linie tramwajowe przebiegające przez tę ulicę, to rejon ulicy Chrobrego stanowi część najbardziej obleganej trasy na os. Piaski i w przyszłości może znacznie ograniczyć przepustowość tej trasy. Tym bardziej, że już kiedyś ulica Chrobrego była jednotorowa, ale została uzbrojona o dodatkowy tor właśnie ze względu na przepustowość. Czyżby władze Gorzowa zamierzały zafundować mieszkańcom powtórkę z historii? Jan nam powiedział Leszek Gnitecki ? człowiek w Urzędzie Miejskim w Gorzowie odpowiedzialny za sieć tramwajową, 350 metrowy odcinek ul. Chrobrego zostanie przebudowany na deptak z tramwajami i ze względów bezpieczeństwa nie ma na tym odcinku miejsca na dwuton. Jest to o tyle dziwne, że w wielu miastach funkcjonują deptaki z tramwajami, a przestrzeń do dyspozycji jest jeszcze węższa, niż w Gorzowie.

Istniejący dwutorowy odcinek przebiegający przez ulicę Kostrzyńską i kończący się na pętli w Wieprzycach w nowym przebiegu będzie kończył się na Placu Słonecznym. Tam zostanie wybudowany kraniec wraz z torem odstawczym. Dalej trasa będzie jednotorowa z mijankami na każdym przystanku. Ta koncepcja także wzbudza kontrowersje wśród środowiska mieszkańców zajmujących się transportem publicznym. Obawy wzbudza fakt, iż przy kostrzyńskiej znajduje się zajezdnia tramwajowa, przez co przepustowość jednotonu nie pozwoli na szybkie wyjazdy i zjazdy tramwajów do zajezdni. Ważne jest jednak to, iż władze Gorzowa chcą postawić na tramwaj. Będą wyremontowane wszystkie odcinki sieci, które tego wymagają. Powstanie też nowa trasa.

Oprócz remontu/budowy sieci tramwajowej władze Gorzowa planują zakupić 14 nowych składów tramwajowych. Będą to wagony niskopodłogowe, dwukierunkowe i trzyczłonowe. Pozwoli to wycofać z linii dotychczas eksploatowane wagony typu 6GTW, popularne Helmuty. Jednak tu też pojawiają się wątpliwości. Do obsługi dotychczasowych tras wykorzystywanych jest 12 składów plus rezerwa. Nowo zakupione pojazdy pozwolą na zachowanie dotychczasowych tras i częstotliwości. Dojdzie także do obsługi nowy odcinek torowiska. Wiadoma jest wszystkim niechęć MZK Gorzów do tramwajów typu Konstal 105Na, które od wielu lat stoją odstawione w zajezdni. Czyżby MZK ma zamiar pozostawić kilka Helmutów na wszelki wypadek? Czas pokaże. Póki co czekamy na pierwsze przetargi. Wówczas będzie wiadomo, że Gorzów naprawdę stawia na tramwaje.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Gorzów Wielkopolski
Gorzów Wielkopolski
  • se – 11.05.2015

    To fakt niecheć do 105tek ogromna pierwsze miasto gdzie je wycofali

  • Combino – 14.05.2015

    Hmmm... Ile by kosztowała polska wersja Foxtrota w wersji dwukierunkowej? Bo z szacunków wychodzi,że Gorzów planuje przeznaczyć ok. 8,2 bańki na wagon...

  • Nanana – 29.05.2015

    A wiadomo coś na kiedy Gorzów planuje zakup nowego taboru?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....