TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gorzów Wielkopolski na dwa lata bez tramwajów
InfoTram.pl - Opublikowano: 24.08.2017 09:53:54 12 komentarzy
Gorzów Wielkopolski na dwa lata bez tramwajów (foto: gorzow.pl)

Jeszcze w tym roku, prawdopodobnie w październiku, zostanie zawieszona ostatnia kursująca jeszcze linia tramwajowa – numer 2. Na około dwa lata Gorzów Wielkopolski będzie bez tramwajów – poinformował tamtejszy Urząd Miasta.

Wkrótce rozpocznie się przebudowa torowiska na Kostrzyńskiej i na Walczaka, a także budowa deptaka na Sikorskiego. Wówczas tramwaje nie będą miały możliwości zawracania – na czas remontów ulic zjadą do zajezdni na Wieprzycach.

Z chwilą unieruchomienia tramwajów, zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza na liniach:

Linia T-1 (Wieprzyce - Silwana),

Linia T-2 (Zakład Energetyczny ul. Sikorskiego - Osiedle Piaski)

Trasy linii komunikacji zastępczej ulegną znacznej zmianie, gdy zostaną zamknięte ulice Sikorskiego i Kostrzyńska, a ich przebieg będzie następujący:

· Linia T-1 – w relacji Silwana – Staszica ( Walczaka – Pomorska – Warszawska – Plac Staromiejski – Jagiełły – Wybickiego – Łokietka – Estkowskiego – Al. Konstytucji 3 Maja – Marcinkowskiego – Os. Staszica) – z częstotliwością co 10 minut w dni robocze i co 12 minut w soboty, niedziele i święta. Na przystanku AWF (ul. Wybickiego) będzie możliwość przesiadki na linię T-2 w kierunku Al. 11-go Listopada. Natomiast na ul. Marcinkowskiego będzie możliwość przesiadki do autobusów jadących do Wieprzyc.

· Linia T-2 – w relacji Piaski – 11-go Listopada (Os. Piaski – Kazimierza Wielkiego – Mieszka I – Borowskiego – Kosynierów Gdyńskich – Estkowskiego – Sikorskiego – Al. 11-go Listopada) - z częstotliwością co 10 minut w dni robocze i co 12 minut w soboty, niedziele i święta,

· Linia T-4 – w relacji Wieprzyce – Osiedle Staszica (Wieprzyce ul. Warzywna – Dobra – Szczecińska – Myśliborska – Marcinkowskiego – Os. Staszica) - z częstotliwością co 20 minut w szczycie i co 30 minut po szczycie w dni robocze i co 30 minut w soboty, niedziele i święta.

Na ul. Myśliborskiej (przystanek Rondo Myśliborskie) będzie możliwość przesiadki do autobusów linii T-1 oraz autobusów obsługujących inne rejony miasta (Zawarcie, Zakanale, Górczyn, Janice).

MZK zwiększa liczbę autobusów

W 2016 roku gorzowskie MZK wydzierżawiło na okres 10 lat dziesięć fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów Solaris Urbino 12. Ponadto Spółka zawarła umowę leasingu finansowego na dostawę kolejnych 15 nowych autobusów w 2017 roku. Z projektu dofinansowanego z RPO L, MZK zakupi w 2018 r. 10 autobusów, w tym 6 hybrydowych. Zmodernizowane zostaną też dwa używane autobusy.

Tramwaje zostają, po modernizacji cztery linie

Władze miasta, mając na uwadze wartości historyczne transportu tramwajowego, powstałego w roku 1899 w ówczesnym mieście Landsberg, postanowiły utrzymać i – wobec możliwości dotacji – rozbudować istniejącą infrastrukturę tramwajową. Determinantą planowanego obecnie etapu modernizacji i rozbudowy sieci tramwajowej jest wysokość przyznanego miastu dofinansowania, która wraz z projektem MZK wynosi ok 37,5 mln euro. W pierwszej kolejności postanowiono przeznaczyć środki na zakup 14 nowych niskopodłogowych tramwajów, lecz aby mogły one obsłużyć pasażerów, konieczna jest przebudowa istniejącej infrastruktury tramwajowej. Pozostałe środki przeznaczono na budowę nowej linii w kierunku osiedla Górczyn. Dofinansowanie stanowi ok. 61% środków przeznaczonych na tę inwestycję dla Miasta i ok. 75% dla spółki.

Po modernizacji torowisk i zakupie nowych pojazdów w Gorzowie będą cztery linie tramwajowe.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gorzów Wielkopolski
MZK Gorzów Wielkopolski
  • Klaudia – 24.08.2017

    Tramwaje mają kursować z częstotliwością co 10 minut,więc 14 składów nie wystarczy do obsługi tych tras.Postanowiono że oprócz nowych składów na ulice wyjedzie też 10"najlepszych będących na stanie" helmutów.Pięknie to będzie wyglądać jak obok siebie będą kursować świeżutkie pachnące nowością składy z muzealnymi(50 letnimi) okazami.hehe

  • xxl – 24.08.2017

    Bochum ma na sprzedaż 32 składy NF6D.Dlaczego Gorzów nie walczył chociażby o część z tych składów.Dużo taniej mogliby podreperować park taborowy.

  • ŁDZ – 24.08.2017

    Bochum w tej chwili negocjuje z Łodzią i są bardzo blisko porozumienia. Poza tym przekucie bardzo nietypowych wózków z 1000 na 1435? Powodzenia...Plus NF6D do sprzedania ma 33 (były 34, ale jeden jest już u nas i pasażerowie są bardzo zadowoleni z tego tramwaju).

  • AXC – 24.08.2017

    Nie zapominajmy, że w zamówieniu zapisano opcję 6 pojazdów i być może uda się ją wykorzystać co w zupełności pokryje potrzeby miasta.

  • Klaudia – 24.08.2017

    Tak jest opcja z 6 dodatkowymi składami ale do obsługi tras potrzebnych będzie 19-20 składów czyli nie zostanie żadna rezerwa, stąd pomysł z helmutami. A co do składów z Bochum to nie wiedziałam że one są na rozstawie 1000.

  • Gorzowianin – 24.08.2017

    Helmutów zostanie 9 i to najprawdopodobniej te 6ZGTWu i będą przywracane jako dwustronne, ponieważ linia 1 i 2 ma mieć warianty na pętle "Wieprzyce", a druga pętla, która zostanie to będzie pętla Piaski

  • leepack – 24.08.2017

    Przy 10 minutowej częstotliwości i 4 liniach potrzebnych będzie minimum 24-25 tramwajów

  • Pomorzanin – 25.08.2017

    Gorzowianin-człowieku, oglądałem na jakimś portalu chyba nawet na tym te złomy.Kto podejmie się przywrócenia ich do dwustronnego kursowania?.Jest to zdecydowanie nie opłacalne.Śledzę różne portale szynowe i nigdzie nie pisało o przeróbkach 6ZGTW,Także głupot nie pisz.

  • deep – 25.08.2017

    Remont Kostrzyńskiej,Sikorskiego,Chrobrego,budowa deptaka na Sikorskiego/Warszawskiej i to mają zrobić w 2 lata? Przecież te miasto wybiera same firmy(patałachy) które spóźniają się z remontami miesiącami.Rozkopią całe centrum i będzie amargedon. 200 metrowy odcinek torowiska na Warszawskiej robią już ponad rok,to ile będą trwać te remonty 10 lat?

  • bronek – 26.08.2017

    Było można dużo prędzej kupić jakieś używki,przespali i tyle.Aha sorry- kupili 2 sztuki z muzeum z Amsterdamu...

  • allensteiner – 27.08.2017

    Witam. Piszę z Olsztyna tu też nie idzie po myśli miasta (to w nawiązaniu do ostatniego przetargu), ale ciekawi mnie co innego. Czy u was też tak często dochodziło do kolizji z tramwajami? Ostatnio gdzieś była jakaś statystyka że w ciągu 20 m-cy doszło do chyba 44 kolizji osobówek z tramwajem lub potrąceń pieszych (tych było 5-6 już nie pamiętam). Co prawda większość to niegroźne obcierki ale i tak liczba jest zatrważająca (tak myślę). Czy u was były prowadzone jakieś statystyki takich zdarzeń? W Olsztynie każde wyłączenie wozu to już klęska bo liczba wozów na styk starcza do obsługi tras. Rezerwa to 3 sztuki a w szczycie 1. I to tylko dzięki temu że linia 3 jest wykoszona z kursów albo prawie nie istnieje bo czym jest tramwaj co 30 minut?

  • Klaudia – 27.08.2017

    Dokładnie to nie napisze ale rzadko w Gorzowie dochodzi do kolizji tramwaju z innymi pojazdami,jak już to jest ich do kilkunastu rocznie.Teraz to ciężko określić bo już od ponad roku 2 linie są zawieszone i mniej składów pojawia się na ulicach.Z ostatnich stłuczek co widziałem to były to kolizje z samochodami z tablicami spoza Gorzowa,czyli zdziwienie że tramwaj pojawia się na ulicy... W Olsztynie w którym byłam miedzy innymi w tym roku(super starówka) myślę że mieszkańcy jeszcze nie przyzwyczaili się do obecności tramwaju na ulicach dlatego jest sporo stłuczek.Z biegiem lat powinno być lepiej.Pozdrawiam.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....