TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gorzów Wielkopolski kupuje 14 tramwajów, z opcją na 6 kolejnych
InfoTram - Opublikowano: 30.11.2016 15:16:31 25 komentarzy
Gorzów Wielkopolski kupuje 14 tramwajów, z opcją na 6 kolejnych

Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim ogłosił przetarg na dostawę 14 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych tramwajów, trójczłonowych, dwukierunkowych.

Jeden wagon ma być przystosowany do potrzeb nauki jazdy. Zamówienie obejmuje też specjalistyczne wyposażenie obsługowe i pakiet eksploatacyjno - naprawczy dla wszystkich tramwajów.

Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pod nazwą: "System zrównoważonego transportu miejskiego w Gorzowie Wlkp.- tabor tramwajowy i infrastruktura techniczna". Zawiera też opcję zakupu dodatkowych 6 sztuk taboru tramwajowego z kompletem wózków na 1 tramwaj trójczłonowy ale bez specjalistycznego wyposażenia obsługowego i pakietu eksploatacyjno ? naprawczego.

Kryteria wyboru stanowią:

Kryterium jakości - Nazwa: Rozwiązania techniczne Waga: 40

Kryterium kosztu - Nazwa: Cena Waga: 60.

Wykonawca zobowiązany jest wykazać wykonanie i dostarczenie lub wykonywanie i dostarczanie w sposób należyty w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie co najmniej 7 fabrycznie nowych tramwajów wieloczłonowych, wyposażonych w wózki obrotowe (za wózek obrotowy uznaje się wózek, którego oś podłużna odchyla się co najmniej o 5 stopni w lewo i w prawo w stosunku do osi podłużnej wagonu oraz posiadający belkę bujakową. Odchylenie następuje wokół osi pionowej prostopadłej do osi podłużnej wagonu) z udziałem co najmniej 70% niskiej podłogi (przez niską podłogę rozumie się powierzchnie bez stopni do której dostęp zapewniają drzwi z progiem położonym nie wyżej niż 350 mm liczonej od poziomu główki szyny), które uzyskały dopuszczenie do eksploatacji lub homologację w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, z potwierdzeniem ich należytego wykonania.

Oferty można składać do 20 stycznia 2017 roku.

Czekamy na SIWZ, wówczas przekonamy się jakie dokładnie wagony chce kupić Gorzów Wielkopolski.

Jeżeli uda się pomyślnie przeprowadzić przetarg będą to pierwsze niskopodłogowe wagony w mieście.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Gorzów Wielkopolski
  • okl – 30.11.2016

    Myślę, że to byłby dobry przetarg dla Newagu, żeby zdobyć doświadczenie i śmielej wejść na rynek tramwajowy.

  • Filutek – 30.11.2016

    Gorzów w końcu wchodzi do Europy.

  • WK – 30.11.2016

    Bardzo fajnie, że Gorzów kupuje nowe tramwaje. Najwyższy czas! :-)

  • YbG – 30.11.2016

    Kolejny przetarg dla nas. Super :)

  • AXC – 30.11.2016

    Gratulacje dla Gorzowa, że inwestuje w nowoczesny tabor po latach olewania i zniechęcenia do tramwajów. Te14pojazdow to bedzie wymiana 1/3taboru a jeśli uda się zrealizować opcje to niemalże połowę będzie stanowił nowy, atrakcyjny dla pasażerów więc miasto nie będzie miało się czego wstydzić. Czekamy na dalsze remonty infrastruktury. Pesa i Solaris zacierają ręce.

  • JASNOWIDZ – 30.11.2016

    SOLARIS NIE MA SZANS, PESA TWIST MOŻE PRZEJDZIE. ALE NAJWIĘKSZE SZANSE MA FPS Z TRAMWAJEM PUMA względnie MODERUS BEATA!!!

  • esbek – 30.11.2016

    @ JASNOWIDZPisząc "ALE NAJWIĘKSZE SZANSE MA FPS Z TRAMWAJEM PUMA" powinieneś zmienić nick na CZARNOWIDZ :)

  • www – 30.11.2016

    Oby Gorzów Wlkp. w końcu zaczął gonić inne miasta. Nareszcie powinno się udać. Potrzebne są im solidne wagony ze sprawdzonymi rozwiązaniami technicznymi. Eksperymenty są niewskazane. Pytanie tylko czy nowe tramy będą miały dobre warunki do jazdy?

  • paweł – 30.11.2016

    wrocławski twist dla gorzowa wlkp! chyba że wolą z wcięciami to śląski wariant :)

  • MarCin – 30.11.2016

    " z przetargu cyt "Wykonawca zobowiązany jest wykazać wykonanie i dostarczenie lub wykonywanie i dostarczaniew sposób należyty w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie co najmniej 7 fabrycznie nowych tramwajówwieloczłonowych, wyposażonych w wózki obrotowe..."

  • MarCin – 30.11.2016

    @jasnowidz: no fps raczej się nie łapie

  • AXC – 30.11.2016

    Będzie dwukierunkowa,europejska wersja moskiewskiego Fokstrota. SIWZ pokaże dokładne kryteria i preferencje za warunki techniczne.Solaris pewnie swoje Tramino z 3 sekcji i na wózkach KWP.

  • pyrlander – 30.11.2016

    @ Czarno... Jasnowidz: Puma od kilku ładnych lat nie pokonała o własnych siłach nawet 30 cm!!!

  • PetKo – 30.11.2016

    @AXC Te 14 wagonów to było by w praktyce 2/3 taboru, a wraz z opcją 100%, bo trzeba pamiętać że 105ki choć są na stanie, to od kilku lat nie pojawiają się już w ruchu liniowym.

  • PetKo – 30.11.2016

    (poza wyjątkowymi sytuacjami).

  • Czarosław2000 – 30.11.2016

    Coś czuję, że będą to dwukierunkowe NGT6. Pytanie tylko, ile par drzwi w pierwszym/ostatnim członie. Pesa na stówę bierze Twista z krótkim środkiem i już.SS może też wystartować (przecież Stadler dostarczał Tango że skrętnymi wózkami). Będą chcieli mieć monopol w mieście wystawiając najprawdopodobniej prototypowe Tramino Gorzów.

  • Czarosław2000 – 30.11.2016

    Coś czuję, że będą to dwukierunkowe NGT6. Pytanie tylko, ile par drzwi w pierwszym/ostatnim członie. Pesa na stówę bierze Twista z krótkim środkiem i już.SS może też wystartować (przecież Stadler dostarczał Tango że skrętnymi wózkami). Będą chcieli mieć monopol w mieście wystawiając najprawdopodobniej prototypowe Tramino Gorzów.

  • CzarosławDanzig – 30.11.2016

    Coś czuję, że będą to NGT6. Pytanie tylko, ile par drzwi w pierwszym/ostatnim członie.Pesa wystawia Twista z krótkim środkiem i już.SS też pewnie wystartuje (doświadczenie Stadlera z Tango). Będą chcieli mieć monopol na nowym rynku, więc pewnie dadzą prototypowe Tramino Gorzów.

  • CzarosławDanzig – 30.11.2016

    Przepraszam za powielenie, miałem kłopot z internetem :/

  • Czarosław śmiechosław – 01.12.2016

    Chyba problem z myśleniem.

  • Combino – 01.12.2016

    Oby Stadler im Metelicy nie zaoferował; co prawda nie biorą się jak dotąd z tym koszmarem za naszą skrajnię,ale kto wie...?

  • n2m – 01.12.2016

    Dla Gorzowa najlepszy wybór to byłby Twist Fokstrot Pesy podobny do moskiewskiego lub tramwaj trójczłonowy innego producenta np. Solarisa, podobny do wagonu dostarczonego dla Jeny lub Olsztyna.Pesa niewątpliwie ma największe doświadczenie produkcyjne, natomiast co do awaryjności sprzedanego taboru trudno się wypowiadać, ponieważ brak ogólnodostępnych, wiarygodnych danych pochodzących od firm komunikacyjnych eksploatujących tramwaje Pesy..Jeśli Pesy są tak awaryjne, jak niektórzy twierdzą to operatorom powinno zależeć, żeby to nagłośnić, no chyba , że mają jakiś cel w tym, by te dane wstydliwe dla Pesy ukrywać.Z logicznego punktu widzenia jest to mało prawdopodobne, ale u nas różne rzeczy się już zdarzały.Jeśli oficjalnych danych potwierdzających niską niezawodność wyrobów Pesy nie ma, to może oznaczać, że operatorzy są zadowoleni z efektów eksploatacji tych tramwajów.Najlepsze tramwaje wyprodukowane w Polsce to na pewno Pesa 2014 N Krakowiak i Pesa 2010 NW i być może gdański Jazz Duo.Rewelacyjny byłby też Krakowiak II czyli Pesa 2016 N.Ale stało się, co się stało i ten wspaniały pojazd oddala się od Krakowa, niestety to wielka strata.

  • AXC – 01.12.2016

    Z awaryjnoscia nowych konstrukcji Pesy to mit, wystarczy zobaczyć co się dzieje z olsztynskimi Tramino-wystarczyl lekki mróz i połowa taboru miala zwieche.To nie tajemnica i pewnie w Gorzowie to wiedza. Tymczasem fokstroty radza sobie w Moskwie w znacznie trudniejszych warunkach. Jeśli Gorzów nie chce eksperymentów SIWZ powinien preferowac europejskiego Fokstrota. Zakładam, że inwestycje w tramwaje zarówno tabor jak i przebudowa infrastruktury po latach zaniedbań beda oczkiem w glowie nowych wladz Gorzowa i nie będą brać w ciemno, nie będą ryzykować stąd brak dopuszczenia Modertransu.

  • Czarosław 3000 do kwadratu – 01.12.2016

    Przepraszam. Ale nadaje z krainy bagienno-szuwarowej a jak wiadomo to zacofany kraj, zbyt wolny internet i zbyt mokro. Jeszcze raz przepraszam.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....