TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gdyby Tramwaje Warszawskie nie unieważniły przetargu dostałyby ForCity Plus
InfoTram.pl - Opublikowano: 25.09.2017 22:13:37 24 komentarze
Gdyby Tramwaje Warszawskie nie unieważniły przetargu dostałyby ForCity Plus

Tramwaje Warszawskie rozstrzygając przetarg na dostawę wagonów wskazały Skodę Transportation jako firmę, która złożyła najlepszą ofertę.

Jak wiadomo postępowanie zostało unieważnione, ponieważ oferta czeskiego producenta okazała się za droga. Gdyby stało się inaczej i Skoda jednak miałaby dostarczyć nowe tramwaje wówczas w stolicy pojawiłyby się ForCity Plus. Jak wyglądałyby można zobaczyć na wizualizacji. Pokazuje ona jak ForCity prezentowałyby w żołto-czerwonym, warszawskim malowaniu.

Co więcej dowiedzieliśmy się, że tramwaje dla polskiej stolicy wcale nie musiałyby powstać w Czechach. Okazuje się bowiem, że ForCity Plus dla Warszawy mogłyby zostać zbudowane w Finlandii. Skoda ma tam bowiem swoją fabrykę w Otanmäki. To zakład przejętego przez czeskiego producnetna Transtechu. Tam powstają chociażby wagony dla Helsinek czy Tampere.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
ForCity
Warszawa
  • maki – 25.09.2017

    Ale Warszawa po układach chce Pese

  • advisor – 26.09.2017

    @makiI dlatego w tym kraju nigdy dobrze nie będzie.Jeśli układy wygrywają z rozsądkiem to tylko współczuć zostaje.

  • kku – 26.09.2017

    Nie płaczcie, Skoda wiedziała że daje powyżej budżetu.

  • Combino – 26.09.2017

    @advisor: taaak,cholernie chciała Pesę!A po ofercie widać,jak cholernie Pesie zależało na wygraniu tego przetargu. Zresztą o czym mowa? Między Pesą i Warszawą niejeden oferent się znalazł. I chyba nie chcesz napisać ,że warto było wziąć ForCityPlus za taką cenę? Bo gdybyś tak napisał,to pozostałoby mi tylko zapłakać nad Twoimi nieodżałowanej pamięci szarymi komórkami ;)

  • Thr – 26.09.2017

    Jedyny sensowny wybór dla Warszawy to byłby wybór tramwajów Huyndai-Rotem z zaawansowaną konstrukcją wózków napędowych z indywidualnym napędem i zróżnicowaną prędkością obrotową poszczególnych kół wózka na łuku, co pozwala na zmianę kąta ustawienia koła w stosunku do szyny na łuku.Takie wózki dają szansę na znaczące zmniejszenie degradacji torowisk i obręczy oraz obniżają opory toczenia.Podobne rozwiązanie, ale działające na innej zasadzie H-R oferuje dla wózków tocznych, a więc oddziaływanie całego wagonu na torowisko jest zdecydowanie korzystniejsze niż przy tradycyjnych rozwiązaniach.Jest tylko jedna niewiadoma -jak to rozwiązanie zadziała w praktyce i na ile będzie niezawodne i tanie w eksploatacji.

  • zibi – 26.09.2017

    Rozwiązania Huyndai Rotem naprawdę są ciekawe przeglądałem rozwiązania np stosowanie siłowników do ustawienia kąta koła w stosunku do szyny ,ale przy mrozach -20 i przy dużej śnieżycy oraz szklance mogą być nieużyteczne,a nawet zagrażały by katastrofie .

  • mechanik – 26.09.2017

    @Cpombino skończ bełkotać. Ceny i pozycjonowanie dostawcy to nie przypadek, z ramienia Pesy działa Jędryczka wprowadzając Hyundai. Skoda nic do tego tu nie ma.@Thr Ta zaawansowana konstrukcja to odgrzewane kotlety. Podobny wynalazek ma Siemens, klientów nie ma. H Hyundai sposób wykorzystania czujników wyklucza praktyczną realizację z powodu błota, śnieżycy, szoku termicznego itp.

  • protram – 26.09.2017

    @mechanik ta pewnie, bo Pesa może dowolnie sterować tak wielkim koncernem jak Hyundai..., a Zaboklicki to pewnie wielki mistrz loży masońskiej producentów tramwajów.

  • matematyk – 26.09.2017

    Skoda dokonała samozaorania deklarując, że może spuścić z ceny - w ten sposób potwierdziła, że TW słusznie unieważniły postępowanie z uwagi na przekroczoną cenę, bo była ona zawyżona. Chytry 2 razy traci...

  • advisor – 26.09.2017

    @CombinoTW zaczęło robić cyrki, więc ma, czego chciało. Nawet nie o PESĘ tu chodzi, tylko o uwalenie dwójki producentów, dziwnym trafem obydwaj jako jedyni mieścili się w zaplanowanej kwocie. Ciężko to nazwać poważnym zachowaniem.

  • Srefa – 27.09.2017

    @advisorO tak uwalanie polskich producentów i wspieranie czeskiego chłamu napewno sprawi, ze ten kraj będzie mlekiem i miodem kwitnący. Pytanie dla kogo

  • jatal – 27.09.2017

    ^^^ Jak zwykle piszesz nieprawdę.TW nie wykluczyły dwóch jedynych producentów mieszczących się w budżecie.A Stadler nie zostałby wykluczony gdyby wypełnił formularz oferty tak jak zrobili to pozostali producenci.

  • Warsawiak – 27.09.2017

    Szkoda, że nie Skoda

  • Combino – 27.09.2017

    @advisor: niestety, tak się składa że PZP uniemożliwia inne rozwiązanie niż zapadło; pechowo najwięcej punktów zdobyła Skoda,która przekroczyła ładnie budżet (akurat zachłanności to po czeskich producentach można się było spodziewać,bo to ich znak firmowy; u siebie mają quasi-monopol,to nie przywykli do takich niespodzianek; BTW: Stadler też ich nieźle załatwił w Ostravie). Stadleris załatwił się sam (który to już raz, swoją drogą? To znaczy: który to już raz w historii Solarisa?),a Hyundai padł ofiarą naszego PZP,ale reguły znał od początku. Jednak jeśli wykażą,że Skoda naściemniała w kwestii zużycia energii (co graniczy z pewnością), to Hyundai ma kontrakt.

  • Obiektywny z Wrocławia – 27.09.2017

    Gdyby babcia miała wąsy, toby...

  • marko – 27.09.2017

    ...była dziadkiem. Gdybologii nie ma co uprawiać, trzeba cierpliwie czekać na dalsze rozstrzygnięcia z odwołaniami.

  • www – 27.09.2017

    A i owszem. Ocena Skody w wielu kryteriach jest po prostu zadziwiająca. Tak jakby wszyscy jeździli po torach, a Skoda latała w powietrzu bez tarcia. Stawiam, że rozstrzygnięcie przetargu zostanie zmienione, co nie znaczy zaraz, że zostanie podpisana umowa.Współpraca między Hyundaiem a Pesą jest jak najbardziej możliwa i to była zapewne przyczyna wysokiej oferty tej drugiej. Hyundai to firma, która ma ambicję i kasę. Jeżeli zamierzają wejść do Europy lepiej, żebyśmy wykorzystali okazję. Jakoś nie jestem zachwycony, że dzisiaj samochody osobowe Hyundaia i siostrzanej Kii są produkowane w Czechach i Słowacji, a nie u nas. Teraz nasza nawet nasza policja jeździ słowackimi "koreańczykami" zamiast polskimi.Nie wykorzystamy szansy to znowu będziemy jeździli pociągami i tramwajami Hyundaia, ale wyprodukowanymi na południe od naszej granicy. Nasze firmy pewnie nie wytrzymałyby takiej konkurencji.

  • OBs. – 28.09.2017

    Dwa najważniejsze przetargi ostatnich 12 miesięcy - krakowski i warszawski - i niestety jak dotychczas umowy na wykonanie w Krakowie nie podpisano, a w Warszawie droga do zakończenia jeszcze daleka i wyboista.Najważniejsze rozstrzygnięcia ostatnich miesięcy to wygrana Modertransu w Poznaniu i umowa na dostawę 50 wagonów na wózkach obrotowych oraz zwycięstwo Pesy w Gorzowie z nową odmianą Twista, czyli najlepszego i technicznie najlepiej dostosowanego do realiów polskich sieci - jak dotychczas - polskiego tramwaju.

  • mechanik – 28.09.2017

    OBs.Jesteś w błędzie. KRAKOWIAKA 2.0 już NIE WYPRODUKUJE BYDGOSKA PESA

  • OBs. – 28.09.2017

    Pytanie, kto i kiedy oraz co wyprodukuje dla Krakowa, jak szacowna firma z Bydgoszczy się na Kraków pogniewała ?

  • Adam – 28.09.2017

    Solaris przedłużył ofertę na Tramino Kraków.

  • Adam – 28.09.2017

    @Combino - Stadler Solaris chce poprawić ofertę w Warszawie.

  • @zibi – 29.09.2017

    Jak coś może "zagrażać katastrofie"?

  • PASA Żer – 30.10.2017

    Mam pytanie podstawowe: Czy ktoś zmierzył szerokość przejścia wewnątrz, w tramwaju Skody w miejscu przegubu ? Oglądałem ich "For City" na targach w Hannoverze i PRZERAZIŁA mnie minimalna szerokość tego przejścia pomiedzy dwiema połowami tramwaju. Nie miałem miarki, ale było tam najwyżej 80 cm. Nawet pojedynczy pasażer ale obciażony walizką miałby w tym miejscu poważne problemy, gdyby chciał przemieścić sie do drugiej połowy pojazdu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....