TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gdański Ring już wyremontowany
MPK KRAKÓW InfoTram - Opublikowano: 29.01.2016 13:28:56 6 komentarzy
Gdański Ring już wyremontowany (foto: MPK Kraków)

W sobotę, 30 stycznia, na krakowskie torowiska wyjedzie tramwaj typu Ring z lat 30-tych XX wieku, którego odbudowę zamówił u krakowskiego MPK Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. Tramwaj będzie można zobaczyć na ulicach Krakowa jeszcze 31 stycznia oraz 6, 7, 13 i 14 lutego, kiedy to pojedzie z pętli Salwator do pętli Wieczysta i z powrotem. Renowacja tramwaju była prowadzona przez pracowników Stacji Obsługi i Remontów MPK SA w Krakowie, a jej celem było przywrócenie gdańskiemu wagonowi pierwotnego wyglądu, jaki miał prawie 90 lat temu.

MPK w Krakowie posiada jedną z największych kolekcji zabytkowych tramwajów i autobusów w Polsce. Umiejętności krakowskiego przewoźnika zajmującego się renowacją zniszczonych, historycznych pojazdów dostrzegły inne miasta w Polsce, a także w Europie.

Gdańsk bowiem to nie jedyne miasto, które zamówiło remont zabytkowego tramwaju właśnie w Krakowie. Podobne zlecenie złożył przewoźnik z Norymbergi, który już kilka lat temu podjął decyzję o odbudowie ponad stuletniego tramwaju Bw336 o drewnianej konstrukcji, a także przebudowie wycofanego z ruchu tramwaju GT6 na ?kawiarenkę? wyposażoną m.in. w bar, stoliki i lodówkę. Czas remontu każdego z tych wagonów w hali MPK wyniósł blisko dwa lata. Historyczny wagon został zaprezentowany oficjalnie w czerwcu 2012 roku, a tramwaj GT6 w nowej funkcji ?kawiarenki? w swój pierwszy kurs na tory w Norymberdze wyjechał 30 września 2015 roku.

Warto podkreślić, że MPK posiada wiele historycznych pojazdów, zarówno tramwajów jak i autobusów, którymi w przeszłości podróżowali krakowianie. Wśród nich są unikatowe okazy, m.in. tramwaj ?Gracówka? z 1913 roku, najstarszy jeżdżący w Polsce autobus Rugby Express L z lat 20 ubiegłego wieku czy jedyny istniejący przegubowy autobus Jelcz 021.

Mieszkańcy i turyści, którzy przyjeżdżają do Krakowa mają okazję podróżować historycznymi pojazdami w okresie letnim, kiedy jest uruchamiana Krakowska Linia Muzealna oraz podczas parad organizowanych przez MPK SA. Ostatnia taka parada, w której wzięło udział ponad 40 zabytkowych i współczesnych pojazdów odbyła się we wrześniu 2015 roku z okazji jubileuszu 140 lat komunikacji miejskiej w Krakowie.

Krakowskie zabytkowe pojazdy często można także zobaczyć w filmach. Autobus San H01 z 1958 można podziwiać w filmie Andrzeja Wajdy ?Tatarak?, gdzie pojawia się w dwóch scenach. W filmie ?Mała matura? wystąpił autobus Rugby oraz wagon SN2-87, który ?zagrał? już w wielu filmach np. ?Lista Schindlera?. Ostatnio, w grudniu 2015 roku ten sam wagon "zagrał" w filmie Marthy Coolidge "Music, War and Love". Pojazd na potrzeby produkcji przemalowano na zielony kolor. Akcja filmu rozpoczyna się w 1931 roku w Łodzi. Tramwaj Sanok SN2 był produkowany w latach 1938?1939, więc na potrzeby filmu idealnie pasował.

Warto przypomnieć, że w 2015 roku MPK SA zakończyło remont wagonu SN4. Jest to dwukierunkowy tramwaj, którego całe pudło zbudowano z drewna. Wagony tego typu zostały wyprodukowane w 1910 roku w Niemczech, a w latach 40-tych XX wieku były wykorzystywane w Krakowie. Jeden z egzemplarzy tego tramwaju został odnaleziony w 1984 roku przez pracowników MPK i po kilkuletniej renowacji mógł zostać zaprezentowany mieszkańcom Krakowa we wrześniu 2015 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
ZKM Gdańsk
Ring
remont
  • Romo – 29.01.2016

    Warto przypomnieć, że wagon Carl Weyer został pięknie zreplikowany dla MPK Poznań przez Modertrans

  • jurekts – 29.01.2016

    Oglądałem dziś "Ringa"jest piękny a to wiśniowe wnętrze robi super klimat

  • 3704 – 30.01.2016

    Drogi Romo,Warto przypomnieć, że oryginalny wagon Carl Weyer został rozebrany i zniszczony a rzekoma "piękna" replika to wytwór dalece odbiegający od fabrycznego produktu. Należy pozazdrościć fachowców z Krakowa i namawiać MPK Poznań do korzystania z ich usług.

  • Poznańczyk – 30.01.2016

    Jaki klub takie zabytki. Niestety...

  • MichalK – 30.01.2016

    Jak widać w Krakowie DA SIĘ. Czy w Warszawie nie można by w okresie letnim uruchamiać linii obsługiwanych zabytkowymi autobusami?

  • Marcin Wrocław – 30.01.2016

    My z kolei czekamy na koniec remontu LINKE HOFFMANA MAXIMUM oraz KONSTALA 102 Na który ma otrzymać pierwotny wygląd. Strasznie się ślimaczy ich remont, robią to w PROTRAMIE i nie wiadomo kiedy zakończą.W PROTRAMIE na Legnickiej stoją wraki tramwajów-LINKE HOFFMANA,KONSTALA N oraz KONSTALA 102 Na. Stan większości jest taki że są już raczej nie do odratowania, skasować ich nie można bo są wpisane do rejestru zabytków i nie wiem jak sprawa dalej się potoczy. Wrocław WŁAŚCIWIE ICH NIE POTRZEBUJE BO MA KILKA WOZÓW TYCH MAREK, NO JEDYNIE BRAK DOCZEPY DO KONSTALA N I O NIĄ POWINNI SIĘ POSTARAĆ!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....