TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gdański 114Na 1502 już po remoncie
InfoTram.pl - Opublikowano: 01.08.2017 12:11:01 2 komentarze
Gdański 114Na 1502 już po remoncie (foto: GAiT)

Odnowione wnętrze, rampa dla niepełnosprawnych, nowe siedzenia i zmodernizowane oświetlenie, nowe stanowisko motorniczego – jeszcze w tym tygodniu na gdańskie tory wyjedzie zmodernizowany skład 114Na o numerze bocznym 1502.

Pojazd, podobnie, jak wyremontowane NGd99 będzie miał też na pokładzie defibrylator. W odróżnieniu od zmodernizowanego już tramwaju 114Na o numerze bocznym 1501, w tym drugim zostało zachowane jak najwięcej elementów oryginalnych.

Jest to najstarszy w Polsce tramwaj niskopodłogowy produkowany seryjnie. Zakładamy, że za jakiś czas będzie to tramwaj historyczny, dlatego chcemy zachować jak najwięcej z jego oryginalnego wyglądu. Ta przeróbka dotyczyła przede wszystkim wnętrza, elektroniki i poprawy komfortu pasażerów. Chcemy by spełniał standardy, jakie w Gdańsku mają tego typu pojazdy, ale z drugiej strony chcemy, by zachował w jak największym stopniu wygląd oryginalny. Wszystkie elementy zdemontowane z tego wozu zostaną schowane i będą przechowywane następne, mniej więcej, 20-30 lat, tak aby kiedyś odtworzyć jego pierwotny wygląd – mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.

Przypomnijmy, o czym pisaliśmy na łamach InfoTram.pl, że modernizacją czterech wagonów NGd99 (numery boczne 1001-1004) oraz jednego tramwaju 114Na (numer boczny 1502) zajmuje się poznański Modertrans.

Pierwszy gdański niskopodłogowiec trafił do Gdańska nocą z 21 na 22 marca 1997 roku, a w kwietniu tego samego roku dotarł drugi. Wtedy też zostały włączone do regularnej eksploatacji, jako wozy 114Na. Były to pierwsze w Polsce tramwaje niskopodłogowe produkowane seryjnie. Nowością w stosunku do warszawskiego pierwowzoru jest dodatkowy człon środkowy, w którym usytuowano drzwi z obniżoną podłogą - 13% całej powierzchni podłogi. Nowość stanowiły również zastosowane w tym typie wagonu drzwi, złożone z dwóch płatów, które rozsuwają się po zewnętrznej stronie karoserii (tzw. drzwi dwupłatowe odskokowo-przesuwne). Pozostałe tramwaje eksploatowane wówczas w Gdańsku miały drzwi otwierane do środka wagonu. W kabinie pasażerskiej znalazło się 36 miejsc siedzących i 252 stojące, natomiast w członie środkowym wydzielono miejsce dla jednoczesnego przewozu dwóch wózków inwalidzkich i jednego dziecięcego. Tramwaje 114Na jeździły cicho i zużywały mniej energii. Wyróżniały się także elegancko wykończoną przestrzenią pasażerską i szeroką szybą przy pulpicie sterowniczym. Od grudnia 1999 roku do kwietnia 2000 roku gdańska flota niskopodłogowa wzbogaciła się o kolejne cztery trójczłonowe i jednokierunkowe tramwaje Citadis 100 (typ NGd99) wyprodukowane w dawnym Konstalu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
114Na
modernizacja
GAiT
  • zibi – 01.08.2017

    Modertrans mnie zadziwia jak się wyrabia z zleceniami, wczoraj jechałem po raz pierwszy Gammą , wszystkie szczegóły były zgodne z fotkami jak podświetlane drzwi i szkła wewnętrznego,umiejscowienie tablic informacyjnych ale dwie inne sprawy mnie zadziwiły po pierwsze cichość jazdy oraz tablica reklamowa na której był wyświetlany obraz fabryczki Motertransu jakie to małe a jakie piękne mówię o Gammie.

  • bryza – 01.08.2017

    A jakie malowanie takie jak 99-ki?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....