TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gdańska rewolucja tramwajowa
- Opublikowano: 19.04.2010 19:53:24 5 komentarzy
Gdańska rewolucja tramwajowa

W Gdańsku szykuje się rewolucja tramwajowa. Tamtejszy Zarząd Transportu Miejskiego chce już od połowy maja br. wprowadzić istotne zmiany w funkcjonowaniu miejskiej komunikacji szynowej. Plany związane z tą reformą szefowie ZTM-u przedstawili na początku kwietnia. Celem wprowadzenia zmian jest poprawa dotychczasowej oferty przewozowej i jej lepsze dostosowanie do potrzeb pasażerów. Dlatego, oprócz nowych połączeń, na każdej trasie znajdą się składy tramwajowe z częścią niskopodłogową. Proponowane zmiany ZTM chce wprowadzić około 15 maja 2010 roku, a więc po zakończeniu robót torowych na ul. Mazurskiej w Gdańsku Brzeźnie.

Najważniejsze zmiany:

1) Wydłużenie trasy linii 11 do pętli w Oliwie. Dodatkowo, mieszkańcy Chełmu zyskają nowe połączenie w godzinach szczytu do Nowego Portu przez ul. Marynarki Polskiej w postaci linii 7. Będzie ona również wspomagać linię 10 na trasie do Nowego Portu, która szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego cieszy się ogromnym zainteresowaniem.    

2) Nowa linia 5 będzie funkcjonowała jak dzisiejsza linia 15, z tym, że jej trasa zostanie wydłużona do Jelitkowa. Natomiast, linia 15 pozostanie na swojej stałej trasie, jednak kursować będzie jedynie w godzinach szczytu komunikacyjnego, uzupełniając linię 5.  

3) Linia 13 zostanie przemianowana na linię 3.   

4) Trasa linii 6 zostanie skrócona. Z Centrum, zamiast do Jelitkowa, tramwaje tej linii pojadą jedynie do pętli Abrahama.    

5) W sieci pojawi się nowa linia 9, która połączy Wrzeszcz z Przeróbką, przez al. Grunwaldzką, Zwycięstwa i Dworzec Główny. Dzięki temu zwiększy się liczba tramwajów na trasie ze Śródmieścia w kierunku Przeróbki. W godzinach szczytu na tej trasie tramwaj pojawi się średnio co 3 i pół minuty.    

6) Trasy pozostałych linii: 1, 2, 4, 8, 10 i 12 pozostaną bez zmian.   

7) Na linie: 3, 5, 8 i 10 zostaną skierowane tramwaje niskopodłogowe, których kursy zostaną specjalnie oznaczone w rozkładach jazdy. Dzięki temu, pojazdy te kursować będą na każdym odcinku gdańskiej sieci tramwajowej.  

8) Drobnej korekcie ulegnie też trasa linii autobusowej 111 w kierunku Górek Zachodnich. Zamiast ul. Bajki, autobusy tej linii pojadą ul. Lenartowicza i dalej ul. Sienną. Na Przeróbce będzie obowiązywał wspólny przystanek z tramwajami, co umożliwi dogodną przesiadkę tramwaj - autobus.

PRZEBIEGI LINII TRAMWAJOWYCH PO WPROWADZONYCH ZMIANACH:

Linia 1 (bez zmian): Chełm Witosa –Armii Krajowej –3 Maja –Hucisko –Brama Wyżynna –Armii Krajowej –Chełm Witosa

Linia 2 (bez zmian): Jelitkowo –Przymorze –Zaspa –Opera –3 Maja –Centrum –Brama Wyżynna –Dworzec Główny , dalej w kierunku Jelitkowa

Linia 3 (dawna linia 13, trasa bez zmian): Brzeźno – Hallera –Opera –Dworzec Główny –Przeróbka –Stogi Pasanil

Linia 4 (bez zmian): Nowy Port Góreckiego –Letnica –Węzeł Kliniczna –Hallera –Zaspa

Linia 5: Nowy Port Oliwska –Brzeźno –Hallera –Opera –Wrzeszcz –Oliwa –Pomorska –Jelitkowo

Linia 6: Abrahama –Wrzeszcz –Opera –3 Maja –Centrum Brama Wyżynna –Dworzec Główny , dalej w kierunku Abrahama

Linia 7: Chełm Witosa –Armii Krajowej –Brama Wyżynna –Dworzec Główny –Jana z Kolna –Letnica –Nowy Port Góreckiego

 Linia 8: (bez zmian): Jelitkowo –Przymorze –Zaspa –Jana z Kolna –Dworzec Główny –Przeróbka –Stogi Plaża

Linia 9: Abrahama –Wrzeszcz –Opera –Dworzec Główny –Przeróbka

Linia 10 (bez zmian): Nowy Port Góreckiego –Letnica –Jana z Kolna –Dworzec Główny –Siedlce

Linia 11: Chełm Witosa –Armii Krajowej –Brama Wyżynna –Dworzec Główny –Opera –Wrzeszcz –Oliwa

Linia 12 (bez zmian): Zaspa –Przymorze –Oliwa –Wrzeszcz –Opera –Dworzec Główny –Kartuska –

Linia 15 (bez zmian): Nowy Port Oliwska –Brzeźno –Hallera –Opera –Wrzeszcz –Oliwa.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
linia
ZTM Gdańsk
  • Combino – 20.04.2010

    Tylko dodam,że docelowo (na razie jest problem taborowo - wozokilometrowy) zadania na linii 15 mają zostać przedłużone do Jelitkowa i (jako takie) włączone do rozkładu 5-ki. Ponadto (na okres próbny,w wybrane weekendy) pojawiła się linia nocna N0.

  • pesa – 21.04.2010

    A czemu 11 nie do Jelitkowa, 11 powinna jechać do Jelitkowa

  • Combino – 21.04.2010

    @Pesa,a jak myślisz?Podpowiedź: na Chełm mogą wjechać tylko NGT6"Gd,NGd99 i N8C (względnie jako N8C-NF).Za to właśnie masz 5-kę do Glettkau (roszada 5 - 6 - 11) ;)

  • pesa – 22.04.2010

    Gora 2 brygady wiecej trzeba dac na 11 wydluzona do Jelitkowa w porownaniu do chwili obecnej, dzisiaj w nocy przyjechal kolejna modernizacja 1117, do maja przyjedzie na pewno kolejna, pozatym w krzakch stoi NGd99-1002 a wiec okazja aby go uruchomic no i nie wspomne o 1502, kiedy on w koncu wyjedzie, tak wiec chyba kwestia braku taboru wyjasniona?

  • Combino – 22.04.2010

    Zwróć uwagę na fakt,że niedługo czekają nas remonty,które zatrudnią znaczną ilość dortmundów. Orły nie mają piasecznic (czyt. zakaz wjazdu na Chełm),a z 5-ki zawsze łatwiej ściągnąć Duewagi (i zastąpić 2x105Na) niż z 11-ki,prawda?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....