TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gdańsk: Używane tramwaje przyjadą z opóźnieniem
GAZETA WYBORCZA - TRÓJMIASTO 27.03.2008 - Opublikowano: 27.03.2008 14:45:48
Gdańsk: Używane tramwaje przyjadą z opóźnieniem
Zakład Komunikacji Miejskiej unieważnił przetarg na modernizację 46 używanych tramwajów kupionych w zeszłym roku od swojego odpowiednika w Dortmundzie. Powodem był protest jednej ze startujących w przetargu firm. - Za dwa tygodnie ogłosimy kolejny, z uwzględnieniem uwag wykonawców - deklaruje rzecznik ZKM.
Używane tramwaje N8C z Dortmundu miały być lekiem na komunikacyjne bolączki Gdańska. Pierwsze dwa egzemplarze pojawiły się w Gdańsku już w maju zeszłego roku, wywołując zaciekawienie pasażerów. Ich charakterystyczną cechą jest dwukierunkowość - mają dwie kabiny oraz drzwi po obu stronach, dzięki czemu nie potrzebują pętli. Wystarczy, że motorniczy przejdzie na drugi koniec wagonu i ten może jechać w przeciwnym kierunku. N8C mają jednak także wady - to m.in. nieprzystosowane do polskich warunków wnętrze (dużo miejsc siedzących i mało stojących), oraz niewielka liczba drzwi, co wydłuża postoje na przystankach. Problemem jest również brak niskiej podłogi, co sprawia, że z perspektywy części pasażerów niemiecki pojazd nie różni się zbytnio od klasycznego polskiego tramwaju 105N, który jest ciągle podstawowym pojazdem w Gdańsku.
W listopadzie stało się jasne, że dwa wozy to dopiero początek - ZKM podpisał z dortmundzką firmą komunikacyjną umowę na zakup kolejnych 44 tramwajów N8C. Wtedy też zapadła decyzja, że zostaną one przebudowane. Odpowiedni przetarg ogłoszono 6 marca. Zwycięzca miał wyremontować cały tramwaj, przebudować kabiny z obu stron na bardziej nowoczesne, oraz - co najważniejsze - wymienić istniejący, pozbawiony drzwi środkowy człon tramwaju na niskopodłogowy z drzwiami. Ten zabieg miał zlikwidować wszystkie wady N8C. Przetarg jednak unieważniono - poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych wniosła bowiem protest, w którym jej przedstawiciele uznali, że wymaganie od wykonawców doświadczenia w remoncie tramwajów jest dla niej dyskryminujące. - Jest oczywistym, że firma, która od lat buduje tramwaje od podstaw ma większe doświadczenie w tym zakresie, niż ta która je jedynie remontuje - czytamy w proteście.
ZKM w ekspresowym tempie uznał protest. - Zależy nam na czasie, więc stwierdziliśmy, że najlepiej od razu unieważnić postępowanie, uwzględnić uwagi protestującego i ogłosić nowy przetarg - mówi rzecznik ZKM, Izabela Kozicka-Prus. - Kolejny przetarg ogłosimy za dwa tygodnie - dodaje.
Opóźnienie w modernizacji wpłynie na dostawy tramwajów z Dortmundu, gdyż wg planu ZKM-u pojazdy miały prosto z Niemiec jechać do wykonawcy remontu, a dopiero potem do Gdańska. W tym roku zaplanowano przejęcie sześciu pojazdów, rok później 24 sztuk, a w 2010 - 16.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
modernizacja
Gdańsk
Dortmund
N8C
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....