TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gdańsk potrzebuje rozbudowy sieci tramwajowej
GDANSK.PL InfoTram - Opublikowano: 17.11.2016 11:01:14 3 komentarze
Gdańsk potrzebuje rozbudowy sieci tramwajowej (foto: gdansk.pl)

W środę przedstawiono wyniki Gdańskich Badań Ruchu 2016. - Potwierdzają one naszą strategię inwestycyjną: na górnym tarasie trzeba jak najszybciej rozbudowywać sieć tramwajową. Tego chcą gdańszczanie - ocenia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Z badań wynika, że najwięcej pasażerów przemieszczających się pociągami SKM i PKM można spotkać na trasie Zaspa - Wrzeszcz, Żabianka - Oliwa i Przymorze - Oliwa. Średni czas codziennej podróży gdańszczanina to 25 minut, a co czwarty mieszkaniec przemieszcza się każdego dnia między górnym a dolnym tarasem Gdańska.

Badania zachowań transportowych mieszkańców przeprowadzano od 4 kwietnia do 11 czerwca. Przepytano dokładnie 10115 osób. Miastu zależało na jak najdokładniejszych informacjach o sposobach przemieszczania się gdańszczan. Zewnętrzna firma wykonała badania ankietowe w gospodarstwach domowych oraz na gdańskim lotnisku, badania liczby pasażerów w pojazdach transportu zbiorowego oraz pomiary natężenia ruchu drogowego. Poprzednie takie badania przeprowadzano przed siedmioma laty. Co się okazało? Otóż, w Gdańsku można mówić o zrównoważonej mobilności. 41,2 proc. mieszkańców porusza się po mieście samochodem, 32,1 proc. - transportem zbiorowym, 20,8 proc. - pieszo, a 5,9 proc. - rowerem. Podobne wyniki odnotowano w 2009 r. Najmocniej, bo z 2 proc. wzrósł odsetek rowerzystów. Podróże odbywają się przede wszystkim do pracy i szkoły, a najbardziej obciążone skrzyżowania to ul. Grunwaldzka ? Żołnierzy Wyklętych, Węzeł Unii Europejskiej i Węzeł Armii Krajowej ? Jabłoniowa.

- Wzrosła nam liczba podróży i ruchliwość mieszkańców Gdańska. Obecnie mamy 580 tysięcy podróży wykonywanych komunikacją miejską, rowerem bądź pieszo. Przed siedmioma laty, kiedy robiono takie badania, tych podróży było nieznacznie mniej, bo 570 tysięcy. Dlatego, mimo iż wzrasta liczba samochodów to widać, że gdańszczanie wybierają formy zrównoważonej mobilności - podkreśla Tomasz Budziszewski z Zespołu Transportu w Biurze Rozwoju Gdańska.

Sebastian Zomkowski zaznacza z kolei, że wyniki badań pokazują, iż trasy w kierunku Łostowic są najbardziej obciążone. - Tramwaj porusza się po wydzielonym torowisku, przez co czas podróży jest korzystny. To też pokazują te badania ? mówi zastępca dyrektora gdańskiego ZTM. - Cieszymy się, że liczba podróży zrównoważoną moblilnością wzrosła, a więc nie tylko transport zbiorowy, ale też komunikacja rowerowa i piesza. Nie jest naszym interesem, by komunikacja miejska przejęła wszystkie podróże. Interesuje nas to, by jak najwięcej ludzi przesiadło się z samochodów do komunikacji zbiorowej, ale też żeby te osoby korzystały z komunikacji pieszej i rowerowej.

Zaprezentowane wyniki badań będą teraz dokładnie analizowane przez poszczególne jednostki miejskie.

- To materiał początkowy do tego, by zweryfikować zebrane dane z polityką miasta, m.in. w zakresie planowania przestrzennego czy mobilności. Jednostki miejskie przeanalizują je pod kątem tego, co można zmienić czy poprawić ? tłumaczy Edyta Damszel ? Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska. - W ramach badań firma zewnętrzna pytała m.in. o odczucia mieszkańców, o to jak często podróżują, ale też liczyła ilu pasażerów wsiadło do danego autobusu.

Badania Ruchu pokazują zachowania mieszkańców, a to pozwoli urzędnikom podjąć decyzje planistyczne i strategiczne co do rozwoju miasta, w tym... podtrzymywania rezerw terenowych.

- Mieszkańcy widzą potrzebę realizacji tras komunikacyjnych i rowerowych. To jest też odpowiedź na realizację połączenia tramwajowego górnego z dolnym tarasem, czyli projekt Nowa Warszawska i Nowa Bulońska Północna - zaznacza dyrektor Damszel ? Turek.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
ZTM Gdańsk
  • Kuba – 17.11.2016

    Mamy już tramwaje na Orunię Górną przez Chełm (to są te tzw Łostowice), teraz aby zwiększyć ilość przewozową na tej trasie (bo jest przeciążona) i jednocześnie podłączyć kolejne rejony do sieci tramwajowej bardzo korzystnym rozwiązaniem byłaby budowa linii tramwajowej na trasie Havla/Świętokrzyska - Małomiejska - Podmiejska - Nowa Chmielna i od razu łącznik między pętla Chełm Witosa i ul. Małomiejską w ciągu przedłużenia ul. Gen. Sikorskiego. Budowa tej trasy da:- lepszą częstotliwość dla węzła przesiadkowego Łostowice Świętokrzyska- utworzenie pętli autobusowej w okolicach ulicy Małomiejskiej/Podmiejskiej pozwoli na skrócenie linii autobusowych 200, 205, 207 i 151. Na Trakcie do Dworca Głównego pozostaną tylko linie 154 (Orunia Górna), 189 (Maćkowy Mleczarnia) i 232 (Pruszcz Gd. Rondo Kociewskie) które obsłużą Trakt św. Wojciecha na odc. Podmiejska - Węzeł UE.- w okolicy ul. Mostowej gdzie linia będzie mijała Motławę można zlokalizować kolejną pętle dla linii 123 (Orunia Równa) i nowej linii na Olszynkę.- łącznik Chełm Witosa - Małomiejska pozwoli na skrócenie przejazdu między węzłami Chełm Witosa - Świętokrzyska oraz w razie awarii nie zostanie przerwana obsługa ostatniego węzła. - cała trasa w ciągu Małomiejskiej - Nowej Chmielnej odciąży mocno przeciążoną trasę Chełmską oraz skomunikują nowe rejony miasta. Rejony Oruni za Torami czy Olszynki są oddalone od ścisłego centrum miasta niecałe 4 km., zabudowa Wyspy Spichrzów, Długich Ogrodów czy Starego Przedmieścia ma swoje granice i deweloperzy przejdą właśnie na te tereny, a nic jak rozbudowana infrastruktura nie przyciąga klientówPropozycja:Linia 2: Łostowice Świętokrzyska - Havla - Witosa - Sikorskiego - Armii Krajowej - Węzeł UE - ... - Jelitkowo/OliwaLinia 6: Łostowice Świętokrzyska - Małomiejska - Sikorskiego - Armii Krajowej - Węzeł UE - ... - Oliwa - JelitkowoLinia 1: Łostowice Świętokrzyska - Małomiejska - Nowa Chmielna - Podwale Przedmiejskie - Węzeł UE - ... - Strzyża PKMLinia 11 do likwidacji (obecnie na trasie Chełm Witosa - Oliwa - Zaspa)

  • rodeif – 18.11.2016

    Na dzien dobry to powinni zwiekszyc mozliwosci przewozowe na istniejacej trasie - np. urchamiajac nową linię na trasie Swietokrzyska-Centrum-Stogi. Po co budowac nowe liniie jesli na bieżacych nie ma wystarczająco dużo składów, żeby przewieźć wszystkich chetnych w ludzkich warunkach?

  • Kuba – 21.11.2016

    Świętokrzyska - Stogi? I kto tym będzie jeździł? Trasa łącząca sypialnie z sypialnią, uczniowie nią jeździć nie będą, ponieważ przy tej linii są tylko Samochodówka, Ekonomik, LO 6 i LO7, niechętnie będą jeździć ponieważ zwykli pasażerowie bo nie jedzie przez Dworzec albo chociaż LOT (Brama Wyżynna). Bez sens

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....