TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gdańsk chce rozwiązać problem zrywanej trakcji w al. Hallera
UMG InfoTram.pl - Opublikowano: 27.06.2019 14:48:48
Gdańsk chce rozwiązać problem zrywanej trakcji w al. Hallera (foto: UMG)

Zrywane przez samochody ciężarowe sieci tramwajowe przy wiadukcie w al. Hallera są prawdziwą zmorą przede wszystkim dla pasażerów komunikacji miejskiej.

Mimo wprowadzonych w ubiegłym roku zabezpieczeń i tablic informacyjnych, nadal zdarzają się niesforni kierowcy, którzy lekceważą oznakowania i próbują przejechać samochodem ciężarowym pod wiaduktem. Miasto znalazło kolejne rozwiązania, które mają zapobiec takim sytuacjom.

W ubiegłym roku zmieniono dopuszczalną wysokość samochodów przejeżdżających pod wiaduktem na al. Hallera. Pojawiły się oznakowania i tablice informacyjne. Okazuje się jednak, że nie wszyscy postanowili się do nich dostosować. W ostatnich tygodniach doszło ponownie do dwóch zdarzeń, gdzie zerwano trakcję.

- Po ostatniej zmianie oznakowania ilość zerwań wyraźnie zmniejszyła się, ale problem jest nadal, przede wszystkim dla komunikacji miejskiej. Zazwyczaj wiąże się to z blokadą ruchu. Nie możemy bowiem puścić w tym samym miejscu komunikacji zastępczej. Dlatego postanowiliśmy podjąć kolejne działania - podkreśla z-ca prezydenta Gdańska Piotr Borawski. - Mamy nadzieję, że wyeliminują one, a przynajmniej sprawią, że prawie niemożliwymi staną się kolejne zerwania.

Na czwartkową sesję Rady Miasta Gdańska, 27 czerwca, trafi projekt zmian w tegorocznym budżecie Miasta Gdańska, w ramach których przekazany zostanie 1 mln złotych do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni na realizację dwóch projektów.

- 600 tys. złotych przeznaczonych zostanie na dalszą modernizację trakcji w tym miejscu, by została ona wzmocniona. Zakupione zostaną też specjalne izolatory na trakcję, których zadaniem będzie, w sytuacji gdy dojdzie do zerwania trakcji, utrzymanie ciągłości na jednym z odcinków komunikacji miejskiej, dzięki czemu na pewnym fragmencie będzie mogła on nadal funkcjonować – tłumaczy prezydent Borawski.

Natomiast 400 tys. złotych przeznaczone zostaną na kolejne zmiany w oznakowaniu. Na wysokości skrzyżowania ul. Trubadurów i al. Hallera (w pobliżu parkingu przy budynku opery) zamontowana zostanie, specjalnie zamówiona na potrzeby Gdańska, tablica o zmiennej treści, informująca o zagrożeniu zerwania trakcji przez samochód ciężarowy. Do niej doprowadzony zostanie tzw. radar wysokościowy, który na bieżąco będzie mierzył wysokość przejeżdżających pojazdów.

- Jeżeli wjedzie za wysoki samochód, to natychmiast taka tablica poinformuje o tym ciężarówki jadące od strony Opery Bałtyckiej - wyjaśnia wiceprezydent Borawski.

Jeżeli Rada Miasta Gdańska zgodzi się na wprowadzenie powyższej zmiany w budżecie, wówczas już w lipcu GZDiZ podejmie pierwsze czynności, by jak najszybciej wdrożyć planowane rozwiązania (trzeba m.in. ogłosić przetargi na ich wykonanie - red.).

Są także plany, by o kilka centrymetrów podnieść trakcję na wysokości wiaduktu w ciągu al. Hallera.

- Mówimy o 5-7 centymetrach. Projekty szczegółowo wykażą, o ile konkretnie. Wydaje się, że to niedużo, ale jeżeli prześledzimy historię wszystkich zerwań w tym miejscu, to okaże się, że tylko raz doszło do naruszenia konstrukcji obiektu. W pozostałych przypadkach naczepy nie uderzały w sam wiadukt. Były to kilkucentymetrowe zerwania trakcji - zaznacza Tomasz Wawrzonek, zastępca dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Dlatego spodziewamy się, że takie działania spowodują, iż możliwość zerwania trakcji będzie dużo mniejsza. Już w tej chwili są tam obciążniki, które naciągają trakcję, jeżeli ta się rozciągnie. Pojawić się mają z kolei rozwiązania jeszcze bardziej niezawodne.

Ostatecznością, w przypadku gdyby i te pomysły nie zniechęciły kierowców ciężarówek, będzie wstawienie bramownic.

- Przygotowujemy się koncepcyjnie do takiego działania. Będziemy sprawdzać możliwości ustawienia takich bramownic. Jest to dość droga inwestycja, dlatego traktujemy to jako ostateczność - zaznacza wiceprezydent Borawski. - Najpierw przyjrzymy się, czy zadziałają zaproponowane rozwiązania.

W poprzednich latach GZDiZ odnotowywał 12-15 zerwań trakcji w tym miejscu. W tym roku, po wprowadzeniu całkowitego zakazu wjazdu samochodów ciężarowych, doszło do 2 zerwań.

Każde zerwanie trakcji to koszt kilku tysięcy złotych – wysokość kwoty zależy od zakresu szkód wywoływanych przez konkretny pojazd.

W przypadku powstania jakichkolwiek szkód, GZDiZ ściąga należności z OC sprawców zerwań trakcji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
sieć trakcyjna
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....