TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gdańsk buduje. Nietypowy wiadukt rzymski nad Potokiem Siedleckim
GDANSK.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 07.08.2019 16:00:12
Gdańsk buduje. Nietypowy wiadukt rzymski nad Potokiem Siedleckim (foto: UMG)

Estakada wenecka - tak inwestor nazywa wiadukt stanowiący fragment tzw. Nowej Bulońskiej.

Nietypowy projekt wzorowany jest na wiaduktach łukowych, które budowali starożytni Rzymianie. Zastosowana technologia pozwala na eliminację hałasu podczas jazdy po wiadukcie oraz oblodzenia. - Zimą nie będzie występowała tu "szklanka" - zapewnia Mikołaj Miśkiewicz, kierownik laboratorium mostowego z Politechniki Gdańskiej.

Wszystkich prefabrykatów, z których powstanie estakada, będzie 154. Przęsła zaprojektowano w taki sposób, aby można je było zamontować za pomocą dźwigu. 20-metrowe prefabrykaty w całości są montowane na podporach, dzięki czemu nie mają zamków do zalewania ani betonowych przegubów, czyli elementów konstrukcji w pierwszej kolejności ulegających degradacji. Jak podkreślają przedstawiciele spółki NDI, która realizuje tę inwestycję, po raz pierwszy w Polsce zastosowano wieloprzęsłowy schemat łuków na kilkunastometrowych podporach.

Na estakadzie, dzięki zastosowaniu konstrukcji łukowej zasypanej gruntem, zakłada się dobre akustyczne wyciszenie ruchu pojazdów na obiekcie. Pod obiektem znajdują się tereny, które można w atrakcyjny sposób zaaranżować do wszelkiego rodzaju rekreacji, np. na boiska.

Zaawansowanie prac na terenie całej powstającej tzw. Nowej Bulońskiej sięga prawie 80 proc.

- Praktycznie na całym odcinku ułożone są warstwy bitumiczne jezdni i ścieżek rowerowych, chodniki, a także na trzech czwartych zakresu nawierzchnie torowe. Trwają roboty wykończeniowe oraz montaż elementów infrastruktury towarzyszącej, m.in. oświetlenie, trakcja tramwajowa, sygnalizacja świetlna, ekrany akustyczne. W ramach inwestycji realizowane są także trzy obiekty kubaturowe - informuje Sylwia Rogall, dyrektor projektu w NDI.

Po wakacjach NDI planuje przekazać już do użytkowania nowobudowane odcinki trasy m.in. odcinek od tzw. "starej" Bulońskiej do ul. Wołkowyskiej, odcinek Nowej Bulońskiej od skrzyżowania z Warszawską do ul. Jabłoniowej wraz z dojazdem do nowobudowanej szkoły, włącznie z udrożnieniem dojazdu z Jabłoniowej do trasy W-Z.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
budowa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....