TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gammy już pewne, Poznań bez odwołań
InfoTram.pl - Opublikowano: 03.02.2017 11:10:02 48 komentarzy
Gammy już pewne, Poznań bez odwołań (foto: Modertrans)

Termin na wniesienie odwołań w przetargu na zakup 50 niskopodłogowych tramwajów upłynął. Do Krajowej Izby Odwoławczej nie wpłynęło żadne odwołanie ? poinformowała Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK Poznań.

W związku z tym decyzja o zakupie 50 niskopodłogowych tramwajów od firmy Modertrans jest już przesądzona.

Dostawcę nowych tramwajów wyłonił przetarg ogłoszony jesienią ubiegłego roku. Najlepszą ofertę złożyła firma Modertrans Sp. z o.o., która zaoferowała w stu procentach niskopodłogowy tramwaj z rodziny Gamma. 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych z pakietem specjalistycznego wyposażenia będzie kosztować 397 mln złotych brutto.

Termin realizacji dostaw uzależniony jest od zawarcia umowy z wykonawcą. Nie będziemy z tym zwlekać, chcemy podpisać umowę jeszcze w tym miesiącu.

Firma Modertans będzie miała 30 miesięcy na dostarczenie wszystkich tramwajów od chwili podpisania kontraktu. Szacujemy, że pierwsze nasze Gammy pojawią się już latem przyszłego roku, a ostatnie ? w sierpniu 2019 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
MPK Poznań
Moderus Gamma
  • wrr – 03.02.2017

    Znów pokazujecie pojazd, który nie ma nic wspólnego z pojazdami które były opisane w SIWZ

  • Wróżka Zdzicha – 03.02.2017

    ŻENADA!!!!poznańskie buraki nie wyciągnęły wniosku z zakupu prototypów Tarta i prototypów ze stodoły w Oblechowie. Kolejne lata w POznaniu to zapaść trakcji tramwajowej. rozjechane rozjazdy przez klekoty, codzienne wstrzymania ruchu przez wiecznie psujące beaty i tatry oraz nowe prototypy... POznani Quo Vadis???

  • zibi – 03.02.2017

    Bydgoszczanom boli tyłek, iż wyrósł kolejny konkurent z którym nie raz się zmierzą nawet bliżej jak dalej. Jak boicie się o robotę to w niedalekim Poznaniu stopa bezrobocia 1.9 % najniżej w kraju pracy w brud.

  • obserwator tramwajowy – 03.02.2017

    "Najlepszą ofertę złożyła firma Modertrans Sp. z o.o., która zaoferowała w stu procentach niskopodłogowy tramwaj z rodziny Gamma."Co za bzdura! Tramwaj (a właściwie dwa tramwaje, bo w wersach jedno- i dwukierunkowych) nie okazał się lepszy, a oferta najkorzystniejszą. Lepsze okazały się wyłącznie papiery, bo Gammy przeznaczone dla poznańskiego MPK fizycznie nie istnieją nawet w prototypach! A testowa Gamma nadal kurzy się na Fortecznej, bo producent (chociaż raczej należałoby powiedzieć "wytwórca", a nawet '"stwórca") nie może sobie z nim poradzić. Tyle właśnie pozostało po listopadowej fecie, na której zapowiadano, że już w grudniu testowy wagon wyruszy na poznańskie linie. Tymczasem zaczął się luty, a nas karmi się starymi tekstami i fotografiami.

  • sancity – 03.02.2017

    @zibi -nie wiem czy zauważyłeś ale PESA nie złóżyła odwołania.

  • pyrlander – 03.02.2017

    @Wróżka Zdzicha - Tatry nie były prototypami, bowiem mieli je nasi południowi sąsiedzi. Inna sprawa, że nie spełniły pokładanych w nich nadziei i przewoźnicy ich się pozbywali. W ten sposób Modertrans nabył dwa wagony o przebiegu nie przekraczającym 60.000 km, które wykorzystał do napraw, a później do modernizacji wagonów eksploatowanych przez MPK. W efekcie potem okazało się, że można z tego sklecić jeszcze dwa wagony, które (od)kupiło od spółki-córki poznańskie MPK.

  • ech – 03.02.2017

    @sancity To, że nie złożyli odwołania nie oznacza braku bólu tyłka, a wręcz przeciwnie. Zresztą zaraz pojawią się "znikąd" wpisy pouczające jakie to MPK głupie, jaki to przekręt albo za mały tort do podziału dla producentów i inne tego rodzaju bzdety. To tylko kwestia czasu.

  • Jancek – 03.02.2017

    Obserwator to kolejny internetowy napinacz, wylewa swoje zale gdzie sie da. Zal du#e sciska? Dlaczego?

  • Do obserwatora – 03.02.2017

    "Gammy przeznaczone dla poznańskiego MPK fizycznie nie istnieją nawet w prototypach" - a Pesa czy Solaris w chwili składania oferty miały te tramwaje już wyprodukowane albo chociaż zaprojektowane? Też na pewno nie, bo nikt nie ma nieskończonego portfolio i każdy musi dostosować jakąś wcześniej stworzoną koncepcję do danego SIWZ-u, więc przestać gadać głupoty i narzekać...

  • obserwator tramwajowy – 03.02.2017

    @Jancek - jestem z Poznania, Pesa mi wisi, ale myśleć umiem. Dlaczego? - pytasz, to Ci odpowiem - faktów nie przeskoczysz: poznańskich tramwajów Gamma nie ma! Zaprzeczysz?

  • krakowiaczek – 03.02.2017

    Zazdroszczę Poznaniowi , że jakoś szczęśliwie unika tramwajów PESA ! W Krakowie nie mamy tego szczęścia niestety !

  • NM – 03.02.2017

    Poznań będzie poligonem doświadczalnym, jak wagony się sprawdzą, to wówczas oferta udanych lub w miarę udanych polskich wagonów tramwajowych się poszerzy.Może akurat Gamma przekroczy jak dotychczas próg nie do pokonania dla Pumy i Nevelo.Modertransowi I MPK Poznań inni polscy producenci i przewoźnicy powinni życzyć sukcesu.

  • akuku – 03.02.2017

    Całe szczęście , że nie będzie w Poznaniu tramwajów Pesa , w przeciwnym wypadku firma ta stałaby się na rynku tramwajowym w Polsce monopolistą !!

  • AXC – 03.02.2017

    Oj wielu będzie wyklinac ten dzień jak kupiono o zielone bananach .Nie przekreśla Gammy ale trzeba być ostrożnym bo Poznań nie ma.szcescia Combino Tatry Tramino z których niewiele jeździ bez zmiany sekcji.

  • Jancek – 03.02.2017

    Do obserwator. Pesa tez ich nie ma. Ani solaris.ani nawet nasa. Chyba logiczne ze produkt jakim jest tramwaj nie stoi na polce. Nawet coraz czesciej trzeba czekac na samochod z salonu. Co Ci daje takie sapanie na roznych portalach? (M.in.na gaziecie.pl) jak typowy Polak cebulak. Zawsze zle, niedobrze. Polecam wylaczyc komputer i zamiast pisac durne posty, przejsc sie na spacer

  • maciej12991 – 03.02.2017

    Ciekaw jestem co obiecano PESIE w zamian za brak odwołania. Nie wierzę, że o tak PESA odpuściła sobie 50 tramwajów. :D To nie w ich stylu. Gdzieś jest układ pod stołem. :D :D

  • Rys – 03.02.2017

    A newag robił ezty zanim podpisał umowy. Da się?

  • Tom – 03.02.2017

    @Maciej Pesa zaciera na wielki kontrakt z Warszawy

  • advisor – 03.02.2017

    @maciej12991Nic im nie obiecali, po prostu odwołanie skończyłoby się kolejną porażką bydgoskiej montowni :-)Modertrans wygrał i ból dupy pesofilów nic nie zmieni ;-)PESA nie jest alfą i omegą, choć bardzo by chciała i nawet ze wsparciem swoich przydupasów i trolli na forach widać, że coraz więcej przedsiębiorstw komunikacyjnych ma jej dość. "Kto sieje wiatr ten zbiera burzę..."

  • bun – 03.02.2017

    I dobrze. Lepsze i ładniejsze te Gammy od Tramino. mam nadzieję ze z czasem MT zajmie na rynku niszę po Solarisie. A SS niech sobie spada za odrę. PESA dała sobie spokój z odwołaniami, bo widocznie stwierdziła że MT się zapcha tym zamówieniem i nie będzie bruździł w kolejnych przetargach. A za pre lat się go przejmie i po konkurencji.

  • Hehe – 03.02.2017

    Hehe. Właśnie. Taki moderstopiecstrans to sobie może na warszawę w internecie popatrzec.

  • lwowiak – 03.02.2017

    Czy nie da się czegoś zrobić z tym krakowskim trollem zaśmiecającym portal swoimi zwielokrotnionymi komentarzami? To już troll "Gruby" robił mniejszy syf, bo ludzie szybko przestali go "karmić" i reagować na pajaca. Natomiast @krakowiaczek robi regularny syf, że nie da się forum przeglądać. Ile można przymykać oczy na brak kultury i netykiety. A ty @advisor startujesz w jakimś konkursie na najbardziej prostacki komentarz, czy co? Dramat.

  • obserwator tramwajowy – 03.02.2017

    @janecek - tyle tylko, że Modertrans nie ma w tym segmencie taboru ŻADNEGO doświadczenia, o czym najlepiej świadczą problemy z Gammą, która nadal nie opuściła zajezdni (a to już - lekko licząc - 1,5 miesiąca poślizgu w przypadku tramwaju, który z hukiem pokazano). Czy listopadowa heca nie miała czasem za jedyne zadanie uzasadnić wybór?

  • BDG – 03.02.2017

    @krakowiaczek, smog ci zaszkodził z tą ilością postów.

  • jack – 03.02.2017

    Kraków nie się uczy jak uniknąć Pesy nie trzeba sądu dobry SIWZ

  • esbek – 03.02.2017

    Jak miasto chciało promować Modertrans to powinno zrobić przetarg na 5 wozów z opcją na 45 dodatkowych. Gdyby okazało się, że tramwaje są nieudane to umoczyło by tylko pieniądze za 5 sztuk. A jak by były dobre to dokupiono by resztę bez kolejnego przetargu. A tak może się okazać, że będą kłopoty z taborem (czego Poznaniowi nie życzę).

  • ? – 03.02.2017

    O co chodzi w komentarzu jack?

  • Władysław Matraczak – 03.02.2017

    A jakie zdjecie mieli dać? Ta fabryczka nic innego nie wyprodukowała. I jest szansa że nie wyprodukuje.

  • advisor – 03.02.2017

    @lwowiakDramatem to są bezkrytyczne czołobitne peany na cześć jedynego słusznego producenta z Kujaw, który dodatkowo opłaca sobie pochlebne artykuły. Komuna jak widać wciąż ma się dobrze w mentalności niektórych osób. @jackYody mową mówić zaprzestań.

  • A drzwi są – 03.02.2017

    W twojej małej łepetynce już kwitnie teoria że ten o gammach też opłaciły zielone ludziki z bydgoszczy. Biedaku.

  • mechanik – 03.02.2017

    @A drzwi są: Wyczuwam ból tyłka, a to co piszesz to głupkowata nadinterpretacja.

  • Rem – 03.02.2017

    Mi się bardzo ten tramwaj podoba po prostu, zapiera mi dech w piersi , jak żaden inny dotąd wyprodukowany, czy sprowadzony tramwaj po Konstalu 105N. Siejecie jakąś panikę jakąś, dadzą radę przecież po co się doszukujecie zobaczymy jak bedzie.

  • A drzwi są – 03.02.2017

    Kup maść jak wyczuwasz może pomoże.

  • Tramicus365 – 03.02.2017

    Budowa 50 tramwajów dla Poznania pochłonie pewnie na jakiś czas całe moce przerobowe Modertransu, więc producent nie złoży oferty w kolejnych przetargach (Gdańsk, Warszawa, może również Wrocław). PESA na chwilę obecną będzie produkować wozy dla Bydgoszczy i z dużym prawdopodobieństwem dla: Gorzowa Wielkopolskiego, Łodzi i... Krakowa (wybaczcie panowie, ale dużo na to wskazuje). Jak im do tego za jakiś czas dojdą 3 wymienione wyżej w nawiasie miasta (i może jeszcze jakieś zamówienia), to znowu może dojść do sytuacji z końca 2015 roku (oby nie!). PESA pewnie dlatego odpuściła sobie Poznań.

  • jatal – 03.02.2017

    @ obserwator tramwajowyNie napisano "najlepszy tramwaj", a oferta MT bez wątpienia była najkorzystniejsza wg zapisów przetargu.@ Tramicus365Z pewnością tak będzie, ale to raczej bez znaczenia dla przetargów w Gdańsku i Warszawie gdzie MT raczej nie zostanie dopuszczony.

  • asw – 03.02.2017

    Moderus Gamma. Najładniejszy tramwaj ostatnich lat. Należy mieć nadzieję, że sprawdzi się na torach. Brawo Poznań.

  • Mat – 04.02.2017

    Wydaje mi sie ze wystartuje MT do przetargu w Gdansku i starczy im mocy przerobowej;) do konca tego roku musza dostarczyc do Poznania 10 bet jedno kierunkowych i 6 bet dwu kierunkowych a do tego do wroclawia 15 sztuk wiec jakas moc przerobowa maja jeszcze

  • obserwator tramwajowy – 04.02.2017

    @jatal - w niektórych lokalnych mediach przedstawiciele MPK mówili o najlepszym.

  • Tom – 04.02.2017

    @Mat MT napewno nie wystartuje w przetargu dla Gdańska bo nie mają doświadczeniem było juz o tym pisane.

  • Wrzeszcz – 04.02.2017

    Po ostatniej przebudowie N8 z Kassel dla Gdanska przez Modertrans czeka na nich tam juz tylko spalona ziemia. Przebudowane przez Modertrans tramwaje z KKasselsa najbardziej awaryjne w Gdansku. Niskopodlogowe Konstale ktore Gdansk im zlecil do przebudowy sa dla Modertransu juz ostatnim zleceniem z nad morza.

  • Tom – 04.02.2017

    @wrzeszcz własne czekam na powrót Ngd99 i 114Na wiesz kiedy wrócą?

  • motorkowy – 05.02.2017

    Bardzo wysoki pulpit. co tam widać do przodu ? Eksperymentalne, "dizajnerskie" pojazdy, to często udręka dla obsługi.

  • NM – 09.02.2017

    To na dobrą sprawę przedprototyp, więc wiele z konkretnych rozwiązań jest nie do końca trafionych i na pewno w seryjnych wagonach się nie pojawi.Najważniejsze, żeby nie było przewagi formy nad treścią.

  • obserwator tramwajowy – 10.02.2017

    Póki co mamy prawie połowę lutego, a przedprototypu w mieście nie oświadczysz, choć miał być testowany w ruchu miejskim już pod koniec grudnia. Czyżby specjaliści z Biskupic i z Politechniki Poznańskiej nie potrafili uruchomić swojego wagonu?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....