TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Gammy już pewne, Poznań bez odwołań
InfoTram.pl - Opublikowano: 03.02.2017 11:10:02 48 komentarzy
Gammy już pewne, Poznań bez odwołań (foto: Modertrans)

Termin na wniesienie odwołań w przetargu na zakup 50 niskopodłogowych tramwajów upłynął. Do Krajowej Izby Odwoławczej nie wpłynęło żadne odwołanie ? poinformowała Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK Poznań.

W związku z tym decyzja o zakupie 50 niskopodłogowych tramwajów od firmy Modertrans jest już przesądzona.

Dostawcę nowych tramwajów wyłonił przetarg ogłoszony jesienią ubiegłego roku. Najlepszą ofertę złożyła firma Modertrans Sp. z o.o., która zaoferowała w stu procentach niskopodłogowy tramwaj z rodziny Gamma. 30 tramwajów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych z pakietem specjalistycznego wyposażenia będzie kosztować 397 mln złotych brutto.

Termin realizacji dostaw uzależniony jest od zawarcia umowy z wykonawcą. Nie będziemy z tym zwlekać, chcemy podpisać umowę jeszcze w tym miesiącu.

Firma Modertans będzie miała 30 miesięcy na dostarczenie wszystkich tramwajów od chwili podpisania kontraktu. Szacujemy, że pierwsze nasze Gammy pojawią się już latem przyszłego roku, a ostatnie ? w sierpniu 2019 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
MPK Poznań
Moderus Gamma
  • wrr – 03.02.2017

    Znów pokazujecie pojazd, który nie ma nic wspólnego z pojazdami które były opisane w SIWZ

  • Wróżka Zdzicha – 03.02.2017

    ŻENADA!!!!poznańskie buraki nie wyciągnęły wniosku z zakupu prototypów Tarta i prototypów ze stodoły w Oblechowie. Kolejne lata w POznaniu to zapaść trakcji tramwajowej. rozjechane rozjazdy przez klekoty, codzienne wstrzymania ruchu przez wiecznie psujące beaty i tatry oraz nowe prototypy... POznani Quo Vadis???

  • zibi – 03.02.2017

    Bydgoszczanom boli tyłek, iż wyrósł kolejny konkurent z którym nie raz się zmierzą nawet bliżej jak dalej. Jak boicie się o robotę to w niedalekim Poznaniu stopa bezrobocia 1.9 % najniżej w kraju pracy w brud.

  • obserwator tramwajowy – 03.02.2017

    "Najlepszą ofertę złożyła firma Modertrans Sp. z o.o., która zaoferowała w stu procentach niskopodłogowy tramwaj z rodziny Gamma."Co za bzdura! Tramwaj (a właściwie dwa tramwaje, bo w wersach jedno- i dwukierunkowych) nie okazał się lepszy, a oferta najkorzystniejszą. Lepsze okazały się wyłącznie papiery, bo Gammy przeznaczone dla poznańskiego MPK fizycznie nie istnieją nawet w prototypach! A testowa Gamma nadal kurzy się na Fortecznej, bo producent (chociaż raczej należałoby powiedzieć "wytwórca", a nawet '"stwórca") nie może sobie z nim poradzić. Tyle właśnie pozostało po listopadowej fecie, na której zapowiadano, że już w grudniu testowy wagon wyruszy na poznańskie linie. Tymczasem zaczął się luty, a nas karmi się starymi tekstami i fotografiami.

  • sancity – 03.02.2017

    @zibi -nie wiem czy zauważyłeś ale PESA nie złóżyła odwołania.

  • pyrlander – 03.02.2017

    @Wróżka Zdzicha - Tatry nie były prototypami, bowiem mieli je nasi południowi sąsiedzi. Inna sprawa, że nie spełniły pokładanych w nich nadziei i przewoźnicy ich się pozbywali. W ten sposób Modertrans nabył dwa wagony o przebiegu nie przekraczającym 60.000 km, które wykorzystał do napraw, a później do modernizacji wagonów eksploatowanych przez MPK. W efekcie potem okazało się, że można z tego sklecić jeszcze dwa wagony, które (od)kupiło od spółki-córki poznańskie MPK.

  • ech – 03.02.2017

    @sancity To, że nie złożyli odwołania nie oznacza braku bólu tyłka, a wręcz przeciwnie. Zresztą zaraz pojawią się "znikąd" wpisy pouczające jakie to MPK głupie, jaki to przekręt albo za mały tort do podziału dla producentów i inne tego rodzaju bzdety. To tylko kwestia czasu.

  • Jancek – 03.02.2017

    Obserwator to kolejny internetowy napinacz, wylewa swoje zale gdzie sie da. Zal du#e sciska? Dlaczego?

  • Do obserwatora – 03.02.2017

    "Gammy przeznaczone dla poznańskiego MPK fizycznie nie istnieją nawet w prototypach" - a Pesa czy Solaris w chwili składania oferty miały te tramwaje już wyprodukowane albo chociaż zaprojektowane? Też na pewno nie, bo nikt nie ma nieskończonego portfolio i każdy musi dostosować jakąś wcześniej stworzoną koncepcję do danego SIWZ-u, więc przestać gadać głupoty i narzekać...

  • obserwator tramwajowy – 03.02.2017

    @Jancek - jestem z Poznania, Pesa mi wisi, ale myśleć umiem. Dlaczego? - pytasz, to Ci odpowiem - faktów nie przeskoczysz: poznańskich tramwajów Gamma nie ma! Zaprzeczysz?

  • krakowiaczek – 03.02.2017

    Zazdroszczę Poznaniowi , że jakoś szczęśliwie unika tramwajów PESA ! W Krakowie nie mamy tego szczęścia niestety !

  • NM – 03.02.2017

    Poznań będzie poligonem doświadczalnym, jak wagony się sprawdzą, to wówczas oferta udanych lub w miarę udanych polskich wagonów tramwajowych się poszerzy.Może akurat Gamma przekroczy jak dotychczas próg nie do pokonania dla Pumy i Nevelo.Modertransowi I MPK Poznań inni polscy producenci i przewoźnicy powinni życzyć sukcesu.

  • akuku – 03.02.2017

    Całe szczęście , że nie będzie w Poznaniu tramwajów Pesa , w przeciwnym wypadku firma ta stałaby się na rynku tramwajowym w Polsce monopolistą !!

  • AXC – 03.02.2017

    Oj wielu będzie wyklinac ten dzień jak kupiono o zielone bananach .Nie przekreśla Gammy ale trzeba być ostrożnym bo Poznań nie ma.szcescia Combino Tatry Tramino z których niewiele jeździ bez zmiany sekcji.

  • Jancek – 03.02.2017

    Do obserwator. Pesa tez ich nie ma. Ani solaris.ani nawet nasa. Chyba logiczne ze produkt jakim jest tramwaj nie stoi na polce. Nawet coraz czesciej trzeba czekac na samochod z salonu. Co Ci daje takie sapanie na roznych portalach? (M.in.na gaziecie.pl) jak typowy Polak cebulak. Zawsze zle, niedobrze. Polecam wylaczyc komputer i zamiast pisac durne posty, przejsc sie na spacer

  • maciej12991 – 03.02.2017

    Ciekaw jestem co obiecano PESIE w zamian za brak odwołania. Nie wierzę, że o tak PESA odpuściła sobie 50 tramwajów. :D To nie w ich stylu. Gdzieś jest układ pod stołem. :D :D

  • Rys – 03.02.2017

    A newag robił ezty zanim podpisał umowy. Da się?

  • Tom – 03.02.2017

    @Maciej Pesa zaciera na wielki kontrakt z Warszawy

  • advisor – 03.02.2017

    @maciej12991Nic im nie obiecali, po prostu odwołanie skończyłoby się kolejną porażką bydgoskiej montowni :-)Modertrans wygrał i ból dupy pesofilów nic nie zmieni ;-)PESA nie jest alfą i omegą, choć bardzo by chciała i nawet ze wsparciem swoich przydupasów i trolli na forach widać, że coraz więcej przedsiębiorstw komunikacyjnych ma jej dość. "Kto sieje wiatr ten zbiera burzę..."

  • bun – 03.02.2017

    I dobrze. Lepsze i ładniejsze te Gammy od Tramino. mam nadzieję ze z czasem MT zajmie na rynku niszę po Solarisie. A SS niech sobie spada za odrę. PESA dała sobie spokój z odwołaniami, bo widocznie stwierdziła że MT się zapcha tym zamówieniem i nie będzie bruździł w kolejnych przetargach. A za pre lat się go przejmie i po konkurencji.

  • Hehe – 03.02.2017

    Hehe. Właśnie. Taki moderstopiecstrans to sobie może na warszawę w internecie popatrzec.

  • lwowiak – 03.02.2017

    Czy nie da się czegoś zrobić z tym krakowskim trollem zaśmiecającym portal swoimi zwielokrotnionymi komentarzami? To już troll "Gruby" robił mniejszy syf, bo ludzie szybko przestali go "karmić" i reagować na pajaca. Natomiast @krakowiaczek robi regularny syf, że nie da się forum przeglądać. Ile można przymykać oczy na brak kultury i netykiety. A ty @advisor startujesz w jakimś konkursie na najbardziej prostacki komentarz, czy co? Dramat.

  • obserwator tramwajowy – 03.02.2017

    @janecek - tyle tylko, że Modertrans nie ma w tym segmencie taboru ŻADNEGO doświadczenia, o czym najlepiej świadczą problemy z Gammą, która nadal nie opuściła zajezdni (a to już - lekko licząc - 1,5 miesiąca poślizgu w przypadku tramwaju, który z hukiem pokazano). Czy listopadowa heca nie miała czasem za jedyne zadanie uzasadnić wybór?

  • BDG – 03.02.2017

    @krakowiaczek, smog ci zaszkodził z tą ilością postów.

  • jack – 03.02.2017

    Kraków nie się uczy jak uniknąć Pesy nie trzeba sądu dobry SIWZ

  • esbek – 03.02.2017

    Jak miasto chciało promować Modertrans to powinno zrobić przetarg na 5 wozów z opcją na 45 dodatkowych. Gdyby okazało się, że tramwaje są nieudane to umoczyło by tylko pieniądze za 5 sztuk. A jak by były dobre to dokupiono by resztę bez kolejnego przetargu. A tak może się okazać, że będą kłopoty z taborem (czego Poznaniowi nie życzę).

  • ? – 03.02.2017

    O co chodzi w komentarzu jack?

  • Władysław Matraczak – 03.02.2017

    A jakie zdjecie mieli dać? Ta fabryczka nic innego nie wyprodukowała. I jest szansa że nie wyprodukuje.

  • advisor – 03.02.2017

    @lwowiakDramatem to są bezkrytyczne czołobitne peany na cześć jedynego słusznego producenta z Kujaw, który dodatkowo opłaca sobie pochlebne artykuły. Komuna jak widać wciąż ma się dobrze w mentalności niektórych osób. @jackYody mową mówić zaprzestań.

  • A drzwi są – 03.02.2017

    W twojej małej łepetynce już kwitnie teoria że ten o gammach też opłaciły zielone ludziki z bydgoszczy. Biedaku.

  • mechanik – 03.02.2017

    @A drzwi są: Wyczuwam ból tyłka, a to co piszesz to głupkowata nadinterpretacja.

  • Rem – 03.02.2017

    Mi się bardzo ten tramwaj podoba po prostu, zapiera mi dech w piersi , jak żaden inny dotąd wyprodukowany, czy sprowadzony tramwaj po Konstalu 105N. Siejecie jakąś panikę jakąś, dadzą radę przecież po co się doszukujecie zobaczymy jak bedzie.

  • A drzwi są – 03.02.2017

    Kup maść jak wyczuwasz może pomoże.

  • Tramicus365 – 03.02.2017

    Budowa 50 tramwajów dla Poznania pochłonie pewnie na jakiś czas całe moce przerobowe Modertransu, więc producent nie złoży oferty w kolejnych przetargach (Gdańsk, Warszawa, może również Wrocław). PESA na chwilę obecną będzie produkować wozy dla Bydgoszczy i z dużym prawdopodobieństwem dla: Gorzowa Wielkopolskiego, Łodzi i... Krakowa (wybaczcie panowie, ale dużo na to wskazuje). Jak im do tego za jakiś czas dojdą 3 wymienione wyżej w nawiasie miasta (i może jeszcze jakieś zamówienia), to znowu może dojść do sytuacji z końca 2015 roku (oby nie!). PESA pewnie dlatego odpuściła sobie Poznań.

  • jatal – 03.02.2017

    @ obserwator tramwajowyNie napisano "najlepszy tramwaj", a oferta MT bez wątpienia była najkorzystniejsza wg zapisów przetargu.@ Tramicus365Z pewnością tak będzie, ale to raczej bez znaczenia dla przetargów w Gdańsku i Warszawie gdzie MT raczej nie zostanie dopuszczony.

  • asw – 03.02.2017

    Moderus Gamma. Najładniejszy tramwaj ostatnich lat. Należy mieć nadzieję, że sprawdzi się na torach. Brawo Poznań.

  • Mat – 04.02.2017

    Wydaje mi sie ze wystartuje MT do przetargu w Gdansku i starczy im mocy przerobowej;) do konca tego roku musza dostarczyc do Poznania 10 bet jedno kierunkowych i 6 bet dwu kierunkowych a do tego do wroclawia 15 sztuk wiec jakas moc przerobowa maja jeszcze

  • obserwator tramwajowy – 04.02.2017

    @jatal - w niektórych lokalnych mediach przedstawiciele MPK mówili o najlepszym.

  • Tom – 04.02.2017

    @Mat MT napewno nie wystartuje w przetargu dla Gdańska bo nie mają doświadczeniem było juz o tym pisane.

  • Wrzeszcz – 04.02.2017

    Po ostatniej przebudowie N8 z Kassel dla Gdanska przez Modertrans czeka na nich tam juz tylko spalona ziemia. Przebudowane przez Modertrans tramwaje z KKasselsa najbardziej awaryjne w Gdansku. Niskopodlogowe Konstale ktore Gdansk im zlecil do przebudowy sa dla Modertransu juz ostatnim zleceniem z nad morza.

  • Tom – 04.02.2017

    @wrzeszcz własne czekam na powrót Ngd99 i 114Na wiesz kiedy wrócą?

  • motorkowy – 05.02.2017

    Bardzo wysoki pulpit. co tam widać do przodu ? Eksperymentalne, "dizajnerskie" pojazdy, to często udręka dla obsługi.

  • NM – 09.02.2017

    To na dobrą sprawę przedprototyp, więc wiele z konkretnych rozwiązań jest nie do końca trafionych i na pewno w seryjnych wagonach się nie pojawi.Najważniejsze, żeby nie było przewagi formy nad treścią.

  • obserwator tramwajowy – 10.02.2017

    Póki co mamy prawie połowę lutego, a przedprototypu w mieście nie oświadczysz, choć miał być testowany w ruchu miejskim już pod koniec grudnia. Czyżby specjaliści z Biskupic i z Politechniki Poznańskiej nie potrafili uruchomić swojego wagonu?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....