TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Frankfurt nad Odrą wymienia flotę tramwajów
INFOTRAM - Opublikowano: 21.05.2015 09:30:55 18 komentarzy
GT6M we Frankfurcie (O) (źródło: Wikipedia/Ken Wegener)

Stadtverkehrsgesellschaft mbH Frankfurt (Oder) ogłasza przetarg na dostawę tramwajów niskopodłogowych. Zamówienie obejmuje produkcję do 15 wagonów (13 plus opcja na 2 kolejne), a także usługi dodatkowe związane z ich obsługą. Jakie to mają być tramwaje? Przystosowane do kursowania po sieci we Frankfurcie na Odrą. W co najmniej 60% niskopodłogowe, wykonane ze stali nierdzewnej. I dalej muszą spełniać następujące kryteria:

- Szerokość pojazdu: 2 300 mm;

- Długość pojazdu: max 28 000 mm;

- Prześwit: ? 70 mm;

- Napięcie sieci trakcyjnej: 600 V DC, do 750 V DC;

- Najmniejszy promień łuku: 21,2 m;

- Nachylenie toru: 5,5%;

- Rozstaw: 1 000 mm;

- Maksymalna prędkość: 70 km/h;

- Obciążenie (nacisk na oś): ? 10,5 t.

Wagony mają być jednoprzestrzenne, wyposażone w przesuwne drzwi pasażerskie. Planowana ich żywotność to co najmniej 32 lata, zaś roczny przebieg to 50 000 km. Wagony muszą także dać się połączyć z dziś eksploatowanymi przez przewoźnika z Frankfurtu wagonami KT4D i GT6M. I co najważniejsze wagony muszą spełniać niemieckie normy i zostać dopuszczone do kursowania po niemieckich torowiskach. Szczegółowy zakres zadań, w tym kryteria oceny, otrzymają uczestnicy zaproszeni do składania ofert.

Uruchomienie pierwszego pojazdu ma zostać zakończone w grudniu 2017 roku. Całość zamówienia ma być zrealizowana do końca 2021 roku. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać do 3 czerwca 2015 roku. Mogą je przesłać wykonawcy, którzy zrealizowali co najmniej jedno podobne zamówienie. Nie sposób nie wspomnieć w tym miejscu o Solarisie, który zakończył już dostawy tramwajów dla Jeny i Brunszwiku, a także szykuje się do realizacji kontraktu dla Lipska. Czy polska firma wykaże zainteresowanie kolejnym niemieckim przetargiem? Z dużym prawdopodobieństwem możemy twierdząco odpowiedzieć na to pytanie.

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Frankfurt
Niemcy
Stadtverkehrsgesellschaft
  • z – 21.05.2015

    Tylko jedna firma z drugiej strony Odry ma szanse,trudno z niej nie skorzystać.

  • Krispolo – 21.05.2015

    Szkoda, że do Słubic nie jeżdżą tramwaje. Niestety to Niemcy nie byli zainteresowani tym połączeniem, a niby jesteśmy w Unii...

  • xmass – 21.05.2015

    Pesa to zgarnięcia bo nie mają co robić w 2017 wiec zwalcza na pewno

  • Beta – 21.05.2015

    A jakie tramwaje planują wycofać we Frankfurcie nad Odrą po dostawie nówek ?

  • Combino – 21.05.2015

    Dlaczego to mi tak cholernie pasuje do Classica dla Essen?

  • pg – 21.05.2015

    @Beta zapewne KT4D, maja ich 18 sztuk. GT6M maja 8 sztuk.

  • Combino – 21.05.2015

    "Wagony muszą także dać się połączyć z dziś eksploatowanymi przez przewoźnika z Frankfurtu wagonami KT4D i GT6M"... Jak rozumiem,to znaczy ni mniej ni więcej że muszą mieć "scharfenberga" celem ściągnięcia katówki czy ADTranza jak ów zdechnie na trasie? ;)Dalej mi SIWZ aż za bardzo pasuje do "esseńczyka" pasuje ;)

  • InfoTram – 21.05.2015

    Dokładnie tak.

  • jsw – 22.05.2015

    Solaris tramino na bank

  • jsw – 22.05.2015

    Szkoda że pesa nie ma szans

  • aser – 22.05.2015

    Gorzów,Frankfurt ziemia lubuska powoli sie podnosi z dziadostwa

  • aser – 22.05.2015

    Szansa dla solarisa

  • dns – 22.05.2015

    Po co te cholernie tandetne tatry chcą trzymać?

  • jsjd – 22.05.2015

    Super

  • edsi – 22.05.2015

    Po co cholernie nieekonomiczne tatry chcą zostawiać powinni je natychmiast wycofać

  • Combino – 22.05.2015

    ^^ Po co? Może dlatego,że nie stać ich na razie by wymienić wszystkie Tatry jednym rzutem? Poza tym kłóci się to trochę z tak olewanym u nas racjonalnym gospodarowaniem i wymianą taboru...

  • pg – 22.05.2015

    Gdzie jest SIWZ?

  • jatal. – 22.05.2015

    @ pg - Nigdzie. Napisano że przetarg nie jest nieograniczony.@ Eurotram, InfoTram - A ja uważam że podobnie jak w Lipsku może wyjść z tego KWP. Żaden parametr go nie wyklucza, a jeden wręcz jest zaproszeniem - typowy nacisk Classiców to 75 kN, Solarisy KWP ledwo mieszczą się w 100 kN. Tutaj (na wszelki wypadek?) jest nawet lekki zapas (105 kN).Dużo jednak będzie zależeć od determinacji Bombardiera w chęci przytarcia nosa Solarisowi który najpierw próbował nielegalnie zgarnąć mu Kraków, a później pozbawił go Lipska.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....