TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Frankfurt nad Odrą wymienia flotę tramwajów
INFOTRAM - Opublikowano: 21.05.2015 09:30:55 18 komentarzy
GT6M we Frankfurcie (O) (źródło: Wikipedia/Ken Wegener)

Stadtverkehrsgesellschaft mbH Frankfurt (Oder) ogłasza przetarg na dostawę tramwajów niskopodłogowych. Zamówienie obejmuje produkcję do 15 wagonów (13 plus opcja na 2 kolejne), a także usługi dodatkowe związane z ich obsługą. Jakie to mają być tramwaje? Przystosowane do kursowania po sieci we Frankfurcie na Odrą. W co najmniej 60% niskopodłogowe, wykonane ze stali nierdzewnej. I dalej muszą spełniać następujące kryteria:

- Szerokość pojazdu: 2 300 mm;

- Długość pojazdu: max 28 000 mm;

- Prześwit: ? 70 mm;

- Napięcie sieci trakcyjnej: 600 V DC, do 750 V DC;

- Najmniejszy promień łuku: 21,2 m;

- Nachylenie toru: 5,5%;

- Rozstaw: 1 000 mm;

- Maksymalna prędkość: 70 km/h;

- Obciążenie (nacisk na oś): ? 10,5 t.

Wagony mają być jednoprzestrzenne, wyposażone w przesuwne drzwi pasażerskie. Planowana ich żywotność to co najmniej 32 lata, zaś roczny przebieg to 50 000 km. Wagony muszą także dać się połączyć z dziś eksploatowanymi przez przewoźnika z Frankfurtu wagonami KT4D i GT6M. I co najważniejsze wagony muszą spełniać niemieckie normy i zostać dopuszczone do kursowania po niemieckich torowiskach. Szczegółowy zakres zadań, w tym kryteria oceny, otrzymają uczestnicy zaproszeni do składania ofert.

Uruchomienie pierwszego pojazdu ma zostać zakończone w grudniu 2017 roku. Całość zamówienia ma być zrealizowana do końca 2021 roku. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać do 3 czerwca 2015 roku. Mogą je przesłać wykonawcy, którzy zrealizowali co najmniej jedno podobne zamówienie. Nie sposób nie wspomnieć w tym miejscu o Solarisie, który zakończył już dostawy tramwajów dla Jeny i Brunszwiku, a także szykuje się do realizacji kontraktu dla Lipska. Czy polska firma wykaże zainteresowanie kolejnym niemieckim przetargiem? Z dużym prawdopodobieństwem możemy twierdząco odpowiedzieć na to pytanie.

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Frankfurt
Niemcy
Stadtverkehrsgesellschaft
  • z – 21.05.2015

    Tylko jedna firma z drugiej strony Odry ma szanse,trudno z niej nie skorzystać.

  • Krispolo – 21.05.2015

    Szkoda, że do Słubic nie jeżdżą tramwaje. Niestety to Niemcy nie byli zainteresowani tym połączeniem, a niby jesteśmy w Unii...

  • xmass – 21.05.2015

    Pesa to zgarnięcia bo nie mają co robić w 2017 wiec zwalcza na pewno

  • Beta – 21.05.2015

    A jakie tramwaje planują wycofać we Frankfurcie nad Odrą po dostawie nówek ?

  • Combino – 21.05.2015

    Dlaczego to mi tak cholernie pasuje do Classica dla Essen?

  • pg – 21.05.2015

    @Beta zapewne KT4D, maja ich 18 sztuk. GT6M maja 8 sztuk.

  • Combino – 21.05.2015

    "Wagony muszą także dać się połączyć z dziś eksploatowanymi przez przewoźnika z Frankfurtu wagonami KT4D i GT6M"... Jak rozumiem,to znaczy ni mniej ni więcej że muszą mieć "scharfenberga" celem ściągnięcia katówki czy ADTranza jak ów zdechnie na trasie? ;)Dalej mi SIWZ aż za bardzo pasuje do "esseńczyka" pasuje ;)

  • InfoTram – 21.05.2015

    Dokładnie tak.

  • jsw – 22.05.2015

    Solaris tramino na bank

  • jsw – 22.05.2015

    Szkoda że pesa nie ma szans

  • aser – 22.05.2015

    Gorzów,Frankfurt ziemia lubuska powoli sie podnosi z dziadostwa

  • aser – 22.05.2015

    Szansa dla solarisa

  • dns – 22.05.2015

    Po co te cholernie tandetne tatry chcą trzymać?

  • jsjd – 22.05.2015

    Super

  • edsi – 22.05.2015

    Po co cholernie nieekonomiczne tatry chcą zostawiać powinni je natychmiast wycofać

  • Combino – 22.05.2015

    ^^ Po co? Może dlatego,że nie stać ich na razie by wymienić wszystkie Tatry jednym rzutem? Poza tym kłóci się to trochę z tak olewanym u nas racjonalnym gospodarowaniem i wymianą taboru...

  • pg – 22.05.2015

    Gdzie jest SIWZ?

  • jatal. – 22.05.2015

    @ pg - Nigdzie. Napisano że przetarg nie jest nieograniczony.@ Eurotram, InfoTram - A ja uważam że podobnie jak w Lipsku może wyjść z tego KWP. Żaden parametr go nie wyklucza, a jeden wręcz jest zaproszeniem - typowy nacisk Classiców to 75 kN, Solarisy KWP ledwo mieszczą się w 100 kN. Tutaj (na wszelki wypadek?) jest nawet lekki zapas (105 kN).Dużo jednak będzie zależeć od determinacji Bombardiera w chęci przytarcia nosa Solarisowi który najpierw próbował nielegalnie zgarnąć mu Kraków, a później pozbawił go Lipska.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....