TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Fokstroty czekają na ruch z Moskwy
INFOTRAM - Opublikowano: 08.10.2015 12:12:39 10 komentarzy
fot. Mosgortrans

Wyprodukowane przez nas Fokstroty czekają na ruch z Moskwy ? powiedział nam Dariusz Skotnicki, dyrektor marketingu pojazdów szynowych rynku wschodniego w PESIE. Przedstawiciel producenta nie ukrywa jednak, że tramwaje, które zostały wyprodukowane dla rosyjskiej stolicy nie będą oczekiwały wiecznie. Jeżeli znajdzie się klient nie wykluczamy ich sprzedaży ? stwierdził Dariusz Skotnicki. Ale jesteśmy gotowi do dalszej współpracy z Moskwą ? zaznaczył.

Kłopoty rosyjskiej stolicy to przede wszystkim spadek wartości rubla, ale także konieczność respektowania dekretu prezydenta Putina, który skutecznie ogranicza możliwość nabywania produktów m.in. z Polski. Mamy zatem do czynienia ze swego rodzaju patem. PESA bowiem wyprodukowała, i to już dość dawno, Fokstroty, które teraz nieodebrane przez Moskwę stoją na terenie bydgoskiej fabryki. Decyzja Moskwy wydaje się być zatem niestety polityczna, nie wchodząc jednak w szczegóły, nie jest to miejsce na takie rozważania, przytoczmy jedynie słowa Dariusza Skotnickiego, który rynek wschodni zna przecież jak mało kto. Nasz tramwaje jeżdżą w Moskwie już ponad rok. Pasażerowie są zadowoleni, podobnie jak firma Mosgortrans, która na co dzień je eksploatuje ? mówił nam przedstawiciel PESY. Pracownicy przewoźnika czekają na kolejne Fokstroty, współpraca z naszym rosyjskim partnerem układa się znakomicie ? stwierdzi Skotnicki. I skonkludował, że PESIE przyszło wypełniać swoje zobowiązania w niezwykle trudnych warunkach, ale jak zwykle to klient jest najważniejszy.

Jak się dowiedzieliśmy na gdańskich targach odbyło się spotkanie przedstawicieli PESY i Mosgortrans. Na razie nie mamy informacji o jego wynikach, wydaje się zatem, że nie przyniosło ono żadnych pożądanych efektów. Swoiste magazynowanie Fokstrotów to dodatkowe koszty dla PESY. Dlatego producent rozważa sprzedaż tych pojazdów. Jak wiadomo tramwaje dla Moskwy potrzebują toru 1520 mm i taki, specjalnie po ich kątem, trzeba było w Bydgoszczy przygotować. Do wzięcia jest 22 Fokstrotów. Czy trafią one chociażby do Kijowa? Niewykluczone, tym bardziej, że stolica Ukrainy jest zainteresowana polskimi wagonami.

Stratne w tej sytuacji są obie strony. Nie tylko PESA, która nie zarobi na sprzedaży jednostek, ale także, a może przede wszystkim Moskwa. Rosyjska stolica nie decydując się na zakup Fokstrotów straci najprawdopodobniej środki z budżetu miasta przeznaczone na zakup tramwajów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Fokstrot
Moskwa
Mosgotrans
  • Katon – 08.10.2015

    Naprawdę szkoda tego geopolitycznego bardaku, sytuacja w Syrii pewnie tego nie polepszy. Mimo wszystko mam nadzieje, że jeszcze jest szansa na happy end, bo w końcu Rosja ma przed sobą mundial i wypadałoby chociażby w stolicy mieć trochę porządnego taboru.

  • Trainguru – 08.10.2015

    Przemaluja i puszcza Ukrainie

  • BDG37 – 08.10.2015

    W przyszłym roku ruscy się dogadają a Ukariną i zachodem. Nie mogą walczyć na 2 frontach, nawet ruscy długo nie wytrzymają. Jak się uspokoi na Ukrainie, to zachód zdejmie sankcje(tyko czeka żeby zacząć handel przed nami) i może wtedy Moskwa kupi kolejne tramwaje od Pesy. Będą argumentować że ich nie obejmuje dekret Putina bo podpisali umowę z Pesą wcześniej.Ale pożyjemy to zobaczymy. Nowy 2016, nowe rozdanie unijne, nowe zakupu taboru.Oby znowu nie na ostatnią chwile.

  • krakus – 08.10.2015

    Ukraina pożyczyła od nas pieniądze to niech za nie kupi tramwaje

  • uvz – 08.10.2015

    temat Moskwy dawno jest zamknięty. Wypada o tym otwarcie powiedzieć. alstom-transmash zajęły miejsce po pesie. największy z producentów ruskiego uzbrojenia uvz okazał się niewłaściwym partnerem. ale co dostali technologie w prezencie to ich :-)

  • MG – 09.10.2015

    Zaraz, zaraz! Przed chwila Zaboklicki wyrzekal sie, jak zaba blota, ze nigdy przenigdy moskiewskich na Ukraine nie rzuci. To jak to w koncu?

  • Chudy – 09.10.2015

    @MGPrezesowi PESY tak jak politykom nie trzeba wierzyć ;)Tak samo ze składaniem tramwajów w tej manufakturce miało być super, a jest jak jest...Niepoważna firma... Buuuuaaaaahahahaha

  • Gruby – 09.10.2015

    Mamy w D Rosjan. Interesują nas rynki zachodnie a wschód to tylko zasłona dumna przed Paryżem i dejin oraz Skandynawia. Tam zniszczymy drogich zachodnich producentów cena i jakością. Rzuciły im rękawice prosto w twarz. Buahahhahahahahahaha Skandynawia nie ma swojego producenta wiec my będziemy im sprzedawać. Klienci sami do nas dzwonią j przyjeżdżają proszą się o tramwaje. Buahahhaahahahhaahah doceniają wysoka jakość naszych produktów. Rosjanie to dzicz nic więcej.

  • mkkk – 10.10.2015

    @Gruby, Skandynawia jest mało istotnyn rynkiem zbytu, gdyż jest tam mało systemów z wykorzystaniem tramwaju. Sztokholm, Gbg, Oslo - tam jedynie można coś ugrać, ale to za mało. Suma potencjalnie sprzedanych tramwajów na wschód będzie większa, niż na zachód.

  • Combino – 10.10.2015

    mkkk: co do Skandynawii,to za chwilę będzie więcej (Aarhus,Odense,Kopenhaga,Tampere,Turku),ale w większości są (lub praktycznie są) obsadzone ;)@Gruby: mają Transtech,a fińskie wyroby i w Szwecji mają wzięcie ;)Chociaż zobaczymy,czy wejście Skody nie zaszkodzi Transtechowi (ja osobiście jestem sceptyczny,a Artiki dla Turku i Tampere mają wyglądać naprawdę świetnie).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....