TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Fokstrota zobaczymy dopiero w Moskwie
Karol Wach - Opublikowano: 19.01.2014 13:01:49 21 komentarzy
Fokstrota zobaczymy dopiero w Moskwie
Fokstrot –tak prawdopodobnie będzie nazywał się tramwaj, jaki wyprodukujemy dla Moskwy –powiedział nam Robert Szot, dyrektor marketingu rynku tramwajowego w PESIE. Niestety jak będzie wyglądał najnowszy produkt bydgoskiego producenta dowiemy się dopiero po dostarczeniu go do stalicy Rosji. Takie są wymagania naszego partnera, który utajnił cały proces produkcyjny –tłumaczy Robert Szot. To ostatnio modny trend, panujący wśród przewoźników. Przypomnijmy, że Tramino Jena, produkowane przez Solarisa mogliśmy zobaczyć dopiero po dostarczeniu odbiorcy. Podobnie było z Tramwajami Śląskimi, które swojego Twista podczas jazd testowych …opakowały. Pierwsze wagony dla rosyjskiej stolicy mają być gotowe w marcu tego roku. Łącznie PESA dostarczy do Moskwy 120 tramwajów. Wiadomo już, że wszystkie powstaną w bydgoskich zakładach, ale z komponentów dostarczanych również z Rosji. Mają one stanowić około 50% podzespołów i części wykorzystanych przy budowie. To będą specyficzne pojazdy, przystosowane do kursowania w trudnych warunkach atmosferycznych i rosyjskich norm –wyjaśnia Tomasz Zaboklicki, szef PESY. Co jeszcze wiemy dziś o Fokstrocie? Będzie to tramwaj oparty o Twista, ale przystosowany do warunków moskiewskich. Przede wszystkim szerszy, z możliwością kursowania po sieci o rozstawie torów 1524 mm. Będą też krótsze od Twistów, wyprodukowanych dla Częstochowy. Ich długość to około 26 m. Na swój pokład każdy z nich zabierze 184 pasażerów. Prędkość maksymalna to 75 km/h. Wygląd Fokstrotów ma nieco nawiązywać do Twistów, jakie PESA produkuje dla Tramwajów Śląskich. Umowa z Moskwą to największe, rzecz jasna do tej pory, eksportowe zamówienie polskiego producenta na tramwaje. Jak wspomnieliśmy pierwszy wagon ma zostać przekazany w marcu, dostawy zostaną zrealizowane w ciągu najbliższego roku. Wartość kontraktu to, podobnie jak wygląd wagonów, tajemnica handlowa. Jak się dowiedzieliśmy moskiewskie wagony będą produkowane na specjalnie przygotowanej linii produkcyjnej, na której powstawać mają tylko Fokstroty. Przypomnijmy, że to już kolejny po Węgrzech (Szeged), Rumunii (Cluj Napoka) i Bułgarii (Sofia) kierunek eksportowy tramwajów PESY. Jeżdżą nimi także mieszkańcy polskich miast: Warszawy, Łodzi, Gdańska, Szczecina, Bydgoszczy, Częstochowy i Elbląga, a w przyszłości także aglomeracji Górnego Śląska, Torunia i Krakowa. Dla PESY dostawa wagonów do rosyjskiej stolicy ma być początkiem poważnej przygody z tamtejszym rynkiem. Bo to nie pierwsze zamówienie z Rosji. Jeden krótki Swing trafił już do Kaliningradu. Przed Mistrzostwami Świata w piłkę nożną w 2018 roku także inne rosyjskie miasta chcą wymienić swoją flotę tramwajową. PESA może liczyć na kolejne kontrakty w takich miastach jak Samara, Jekaterynburg, wspomniany Kaliningrad, Rostów nad Donem czy Wołgograd. Pomóc może w tym udana współpraca z Uraltransmash. Czy Fokstrot podbije Rosję? Zobaczymy, ale na pewno ma spore szanse. Nasze tramwaje to wysoka jakość połączona z niską ceną –mówi nam Tomasz Zaboklicki. A dodatkowo rozpoznawalna już w Europie marka –dodaje. Trzymamy kciuki!            
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Fokstrot
Moskwa
Rosja
  • janek – 20.01.2014

    Tylko pogratulować,i tak trzymac dalej

  • G – 20.01.2014

    Królewiec Panie Karolu, Królewiec, a nie Kaliningrad!

  • KW – 20.01.2014

    Kaliningrad: http://sjp.pl/Kaliningrad

  • KW – 20.01.2014

    Królewiec: dawna nazwa Kaliningradu. http://sjp.pl/Kr%F3lewiec

  • G – 21.01.2014

    Jeśli Londyn, a nie Paryż, jeśli Monachium, anie Muenchen, jeśli Brunszwik, a nie Braunschweig, jeśli Nowy Jork, a nie New York, Drezno anie Dresden, Marsylia anie Marseille... - to dlaczego sowiecki Kaliningrad?

  • G – 21.01.2014

    Przegiąłem: "Jeśli Londyn, a nie London oraz Paryż, a nie Paris"

  • KW – 21.01.2014

    Bo takie sa zasady pisowni w jezyku polskim.

  • G – 21.01.2014

    strona "sjp.pl" to kapkę mało jako uzasdnienie tej tezy.

  • G – 21.01.2014

    Polecam dokument: http://ksng.gugik.gov.pl/pliki/zeszyty/zeszyt_11.pdf, autorstwa, uwaga, Komisji Standaryzacji Nazw Geograficznych. na stronie 12 napisano - cytuję: "Hasła odnoszące się do poszczególnych obiektów geograficznych zawierają nazwę spolszczoną (egzonim), jeśli taka jest zalecana (pisaną pogrubioną kursywą), (...)" natomiast na stronie 158 pogrubioną kursywą napisano: Kaliningrad; Królewiec;

  • G – 21.01.2014

    Tak więc nazwa "Królewiec" jest jak najbardziej prawidłowa. Kaliningrad zresztą też - to już decyzja indywidualna, czy woli się posługiwać nazwą sowiecką (polecam poczytać, kim był Kalinin) czy dłużej zakorzenioną w języku nazwą alternatywną.

  • KW – 21.01.2014

    No skoro slownik jezyka polskiego to kapke malo to powodzenia zycze na dalszej drodze tropienia absurdow...

  • G – 21.01.2014

    Owszem, słownik tworzony na takiej zasadzie "Słownik SJP.pl (...) Redakcją słownika zajmują się hobbyści pod okiem internautów." to owszem, mało.

  • KW – 21.01.2014

    Encyklopedia PWN: Kaliningrad do 1946 r. Krolewiec www.encyklopedia.pwn.pl Redakcja nie zajmuja sie hobbysci pod okiem internautow.

  • G – 21.01.2014

    http://ksng.gugik.gov.pl/ksng.php

  • G – 21.01.2014

    Komisja Standaryzacji Nazw Geograficznych poza Granicami Rzeczypospolitej Polskiej działa przy Głównym Geodecie Kraju na podstawie art. 8 Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. 2005 nr 240, poz. 2027 z późn. zm.).

  • KW – 21.01.2014

    No i bardzo dobrze niech sobie dziala. Ludzie prace maja.

  • chlorek – 22.01.2014

    Kto był w Kaliningradzie wie, że Królewca już nie ma

  • KW – 22.01.2014

    Dokładnie.

  • opus – 22.01.2014

    Litości królewiec. Królewiec to takie miasteczko na mazowszu.

  • F – 25.01.2014

    G. Skąd ty się urwałeś. Z ruskiej choinki.

  • bolek – 25.01.2014

    G a czy w tekście o sankt petersburgu powinni napisać święty piotrogród? Co tam komisja o tym prawi?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....