TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Fachowcy z MPK-Łódź pomagają PESIE w budowie tramwajów
INFOTRAM - Opublikowano: 15.09.2015 15:41:45 51 komentarzy
Fachowcy z MPK-Łódź pomagają PESIE w budowie tramwajów

Na początku września 51 pracowników MPK-Łódź pracujących w Zakładzie Techniki oraz na zapleczach technicznych dwóch łódzkich zajezdni tramwajowych wyjechało do Bydgoszczy, aby wspierać budowę tramwajów typu Pesa Swing przeznaczonych dla innych polskich miast ? poinformował Sebastian Grochala, Rzecznik Prasowy MPK-Łódź. W ten sposób zdobywają bezcenne doświadczenie, poznają wagony od samego początku a pracownicy bydgoskiej firmy mogą zająć się produkcją tramwajów tego samego typu dla Łodzi. To już kolejny, po krakowskim, przypadek wspomagania budowy tramwajów w Pesie przez fachowców "wypożyczonych" od przewoźnika.

Sebastian Grochala zaznacza, że pracownicy MPK-Łódź nie mogą pracować przy łódzkich wagonach ze względu na dofinansowanie zakupu 22 wagonów środkami unijnymi. Będą pracować natomiast przy identycznych wagonach typu Pesa Swing dla Bydgoszczy i Torunia. Uwolnione moce produkcyjne Pesy ułatwią dotrzymanie terminu dostawy wagonów dla Łodzi.

Jak informuje Rzecznik prasowy przewoźnika fachowcy z MPK-Łódź posiadają odpowiednie kwalifikacje, wiedzę i umiejętności i dzięki temu bez problemu zostają przyjęci przez bydgoskiego producenta tramwajów. Na miejscu pracują w swoich zawodach przy montażu wagonów tramwajowych. Wykonują wszystkie prace mechaniczne, lakiernicze, elektryczne i wykończeniowe wnętrza. Do pomocy Pesie pojechali wszyscy pracownicy, którzy pracują przy naprawach całopojazdowych czyli przy modernizacjach wagonów 805: spawacze-blacharze, lakiernicy, elektrycy i stolarze.

Pracownicy MPK-Łódź jadą na zasadzie oddelegowania, są wyposażeni wyłącznie w odzież roboczą. Zakwaterowanie, szkolenia BHP, środki ochrony osobistej, narzędzia, materiały i nadzór zapewnia Pesa.

Dzięki takiemu rozwiązaniu pracownicy MPK-Łódź poznają technologię budowy nowoczesnych tramwajów, nadzór zapozna się z organizacją produkcji w dużym przedsiębiorstwie. Poznają wagon typu Swing od środka. Pozyskaną wiedzę i nabyte doświadczenie będzie można wykorzystać przy prowadzonych modernizacjach starych wagonów.

Po powrocie, niektórzy pracownicy będą pracować przy bieżącym utrzymaniu zakupionych, nowych wagonów. Odbędą oni dodatkowe szkolenie przy uruchamianiu i diagnostyce wagonów w Pesie. W momencie dostawy pierwszego wagonu będą dobrze znali jego budowę i zasady działania wszystkich zabudowanych zespołów i urządzeń.

Przypomnijmy, że umowa na dostawę 22 tramwajów PESA Swing została podpisana 30 grudnia 2014 roku pomiędzy Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym ? Łódź Spółka z o. o. a PESA Bydgoszcz SA. Koszt zakupu 22 składów tramwajowych to 166 mln zł. Znaczną część środków na ten cel (40%) udało się pozyskać ze środków Unii Europejskiej. Tramwaje SWING to jednoprzestrzenne, pięcioczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe pojazdy wyposażone w klimatyzację przedziałów pasażerskich i kabiny motorniczego a także m.in. system zliczania pasażerów, automat biletowy, monitoring z możliwością przesyłania obrazu w czasie rzeczywistym do Centrali Nadzoru Ruchu, nowoczesną informację pasażerską oraz ręcznie rozkładaną rampę, umożliwiającą korzystanie z pojazdów osobom na wózkach inwalidzkich.

Przetarg obejmował również specjalistyczne wyposażenie do obsługi tramwaju, pakiet eksploatacyjno-naprawczy oraz przeszkolenie personelu warsztatowego. Nowo zakupione tramwaje obsługiwać będą trasę W-Z, której remont zakończy się jesienią 2015 roku ? w tym samym czasie, kiedy tramwaje będą już gotowe do eksploatacji. Wszystkie mają zostać dostarczone w tym roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
MPK Łódź
Swing
  • slowak99 – 15.09.2015

    Jeszcze trochę i wszystkie hotele w Bydgoszczy będą zajęte przez pracowników Pesy. :P

  • krakus77 – 15.09.2015

    Wszystkie MPK w Polsce mają ratować Pese bo ta politycznie załatwiła sobie kontrakty do niezrealizowania uwalając np Newag

  • sołtys – 15.09.2015

    Czyli np mechanicy z MPK Kraków nie mogą robić "Krakowiaków" bo Unia nie pozwala?

  • as – 15.09.2015

    Śmiech na sali. Pesa sprzedaje produkt pod nazwą: Zrób to sam lub Zróbta se sami. W "bydgoszczu" brakuje rzemieślników, a że firma ma wsparcie polityczne i protekcje to i zamówień dużo. Dochodzi kiepska jakość wyrobów tej manufaktury i terminy poszły się ..bać.

  • zz – 15.09.2015

    Nowa polityka Pesy: chcesz tramwaj, to zrób sobie sam.

  • man – 15.09.2015

    Trochę to śmieszne zaczyna być. Przyjedź i sobie zrób, a kasa oczywiście zostanie w Pesie

  • jankes – 15.09.2015

    Czyli mechanicy z wszystkich MPK i troche Ukrainców na zlecenie ,A kto zajmuje się taborem w Łodzi i Warszawie?

  • K – 15.09.2015

    A co Warszawa ma do tego?

  • jankes – 15.09.2015

    Sorry w Krakowie

  • olsztyner – 15.09.2015

    Jak to dobrze że w Olsztynie wygrał Solaris :)

  • z – 15.09.2015

    Pesa widzi plajtę i słusznie zatrudnia jakichkolwiek fachowców,dziennie nie wyjedzie jeden tram z Bydgoszczy, a tak wygląda grafik kontraktów.Na TRAKO Pesa miała wystawiać LODŹ a będzie WROCŁAW z hasłem przewodnim DALEKO OD PESY.A szczerze mówiąc fachowcy dostaną taką wiedzę iż poskładają w przyszłości sami bez Pesy.

  • Gruby – 15.09.2015

    Taka fachowcy z łodzi. Śmiech na sali. Oni nadają się jedynie do podawania kluczy buahhahahaahahah niech się cieszą ze maja gdzie dorobić do marnych pensyjek. Buahhahahaahahah sami się prosili żebyśmy ich przyjęli na te parę miesięcy. Widzieli ze ci z Krakowa dorabiają to modły blagalne złożyli o przyjęcie. Buhaahahahahahah. Co mieliśmy zrobić. To był nasz błąd. Mieli być fachowcy a przyjechali tacy od obsługi przedzalni.

  • KZ – 15.09.2015

    Gruby......jak zwykle poziom wypowiedzi na poziomie rynsztoku.....

  • KZ – 15.09.2015

    Gruby ... Jak zwykle jakość wypowiedzi na poziomie rynsztoku....

  • Combino – 15.09.2015

    @man: no nie tak do końca kasa zostaje w Pesie,bo to Pesa im płaci,a u siebie mają urlopy bezpłatne. Ergo: ich rodzime MPK-ki są na plusie..@krakus77: od początku czułem,że tu Cię boli. No tak,Newag póki co utrzymuje stały poziom referencji na tramwaje ;)

  • lubiacy tramwaje w Toruniu – 15.09.2015

    A ja mam pytanie: jaki poślizg ma Pesa z tramwajami dla Torunia?

  • ŁDZ – 15.09.2015

    Czy administracja mogłaby coś zrobić z tym idiotą? Bo tego cepa czytać się nie da... Zbanować IP, nawet jak zmienne ma. Trudno...Co do Pesy cóż... Combino może bronić swojej Pesy jak tylko chce, ale każdy widzi, że mają potężny problem nie tylko z wyrobieniem się z tramami, ale i siłą roboczą z potrzebną wiedzą, skoro powiększali halę, żeby produkować więcej, a muszą błagać na kolanach Kraków i Łódź o pracowników tłumacząc się "no przecież chcecie jak najszybciej) - sami się uwalili braniem wszystkiego co popadnie i taka prawda... A w 2016 będzie odtrąbiony sukces, że jaka to wspaniała firma, bo zrobiła - tylko że komunizm to dawno się skończył i mamy więcej niż 1 producenta...

  • Mr t – 15.09.2015

    @ Combino jesteś moim idolem!

  • Krakowianka – 15.09.2015

    Kazachstan ??

  • kilkujadek – 15.09.2015

    kiedy wreszcie MPK Kraków zawiesi swoją działalność i skieruje pracowników do Bydgoszczy ??

  • Don Diego – 15.09.2015

    Miałem przyjemność pracować z fachowcami z mpk Łódz i mpk Kraków, i wiedzę o składaniu nowych tramwajów już posiadają. to nie jest ich pierwsza praca na wypożyczeniu.

  • rumcajs – 15.09.2015

    Co to oznacza tak naprawdę ?? Warto może aby zajęła się tym odpowiednia kontrolna instytucja !

  • tutka – 15.09.2015

    Ta historia komiczna powinna być nauczką dla miast aby nie zawierać z "firmą" PESA kontraktów !!

  • krakus77 – 15.09.2015

    @Combino -wcale mnie nie boli że nie wygrał Newag obie firmy są mi obojętne .Natomiat dziwie się Pesie wiedziała źe nie podoła mogła odpuścić i teraz śmiała by się z Newaga gdyby nie mógł zrobić kontraktu a sama by miała otwarte drzwi do kontraktu na 100 szt na lata 2016...

  • Cypisek – 15.09.2015

    Tobą to się psychiatra powinien zająć. Masz rozdwojenie jaźni... rumcajs

  • jatal. – 15.09.2015

    @ sołtys ? Krakowianie mogą robić przy Krakowiakach bo oficjalnie są teraz pracownikami Pesy (w MPK wzięli urlopy bezpłatne). Łodzianie nie mogą robić przy łodzkich swingach bo ciągle są pracownikami MPK tylko oddelegowanymi do Pesy.

  • tomwaw – 16.09.2015

    PESA czyli tramwaj - zrób to sam...

  • broźek – 16.09.2015

    @jatal Nie prawda jest z nimi tak jak z łodzianami , dlatego ludzie z Krakowa robią Jazzy a potem 134N a łodzianie "Krakowiaki"

  • jag – 16.09.2015

    @krakus77 - NEWAG nie miał szansy wygrać w Krakowie. Najtańszą ofertę złożył Solaris. Tym razem nie wybrano najtańszej i też źle... a przecież układając warunki liczono na Bombardiera. Kiepsko to wygląda w PESIE, ale jeśli w końcowym rozrachunku Krakowiaki do końca roku zostaną jednak wykonane ojców sukcesu będzie wielu. Mimo fali krytyki, słusznej, trzymam kciuki, bo tramwaje nie są dla władz i hejterów tylko dla pasażerów ;)

  • Bartek – 16.09.2015

    obsuwa jest to fakt. Szkoda bo PESA psuje sobie wizerunek. ALe zaprzestańmy tego hejtu! ile można? Pesa niech dostarczy tramwaje, dogada sie z Krakowem o odszkodowanie lub inne zaproponuje profity, i niech Krakowiaki śmigają ze 30 lat bezproblemu! Tego życzę! Życzę też Newagowi , Modertrans aby tez zdobywali sowje kontrakty i sie rozwijali. Kibicujmy razem w sukcesie a ubolewajmy nad porażką, al ena miłość boska nie cieszmy się z czyjejś porażki, lub potknięcie.!

  • komes – 16.09.2015

    Owocnej pracy panowie! Powodzenia.

  • BDG37 – 16.09.2015

    Z takim wsparciem to Pesa powinna się już wyrobić.A na 2016 rok już raczej będzie o wiele mniej zamówień, i stan samej załogi Pesy wystarczy do realizacji, potencjalnych kontraktów.Ciekawe czy Pesa wystartuje do przetargu do Poznania. Również przyszłym roku Bydgoszcz planuje rozpocząć nową inwestycje tramwajową+kupno około 25 tramwajów.

  • Chudy z Bydgoszczy – 16.09.2015

    i obyście panowie już nigdy więcej nie wygrywali przetargów w miastach, które się z wami obecnie bujają.

  • chytry traci podwójnie – 16.09.2015

    ale te Krakowiaki nie pośmigają nawet 3 lat - nie przy takim procesie produkcyjnym, będą miały ciągłe awarie aż w końcu się rozlecą, taka jest kolej rzeczy. Ludzie z MPK sobie dorobią (zakładam ze pojechali do Bydgoszczy za ekstra warunki) natomiast PESA na kontraktach nic nie zarobi, ale to nie jest teraz najważniejsze - teraz liczy się tylko to, aby te tramwaje pojawiły się w Krakowie czy Łodzi przed końcem roku, aby nie przepadło finansowanie, gdyż wtedy miasta nie będą miały tramwajów a PESA zapłaci gigantyczne kary. Więc można załozyc ze te tramwaje się pojawią, ale potem w krótkim czasie się rozlecą.

  • nimok – 16.09.2015

    Pesa to teraz trochę taka taborowa IKEA

  • jatal. – 16.09.2015

    @ broźekNie zaglądałem im w umowy, cytuję jednak powszechnie znane fakty podawane przez media. Np pierwsze z brzegu:http://www.fakt.pl/krakow/krakow-straci-dotacje-z-ue-na-krakowiaka-,artykuly,568476.htmlhttp://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,18712782,pesa-sie-opoznia-krakowiaki-moga-nie-dotrzec-na-czas.htmlWyraźnie mowa że pracownicy zostali czasowo zatrudnieni przez Pesę.

  • new – 16.09.2015

    Jestem zdania, że to super informacja, że pracownicy mpk Łódź i wcześniej mpk Kraków biorą udział w produkcji, więc nie hejtujcie czegoś pozytywnego. Ma to plusy z dwóch stron. Jednak smuci informacja bądź wrzuta, że Pesa jest zdominowana przez oszustów, a przynajmniej że kręcą się wokół Pesy politycy PO :(

  • rozbawiony – 16.09.2015

    do @newto super informacja ?? coś pozytywnego?? to jakieś nowe standardy produkcyjne, możesz sobie bronic Pesę, ale nie zmienia to fakty ze firma daje ciała na całej linii - i jeżeli chodzi o tramwaje jak i tabor kolejowy

  • Konstal-PL – 16.09.2015

    2016 wszystko wróci do normy, nie będzie takiego dużego obłożenia przetargami na tramwaje. PESA będzie sobie spokojnie pracować i za kilka lat, a nawet miesięcy nikt już nie będzie pamiętał o całej tej zadymie z końca 2015.Tabor się dopracuje i odpicuje.A za 5-10 lat Pesa będzie mogła się szczycić ilością taboru jedzącego po polskich torowiskach, w przeciwieństwie do konkurencji.

  • PPP – 16.09.2015

    A ja mam jedno pytanie kontraktowe. Czy PESA składając ofertę deklarowała posiadanie potencjału w tym technicznego do wykonania tego kontraktu dla Łodzi?Złożenie fałszywych oświadczeń oznacza, że oferta był złożona niezgodnie z prawdą i w złej wierze w stosunku do konkurentów. Ze też coś takiego jak uczciwość jest towarem deficytowym i obśmiewanym. Eh....

  • K – 16.09.2015

    A tam byli konkurenci? I nawet jak była to co teraz zrobią? Przetarg unieważnią? Kasa pójdzie się bujać.

  • PPP – 16.09.2015

    @Kz politycznego punktu widzenia nie unieważnią, bo zamawiający by sobie strzelił w kolano, ale, jeśli z powodu opóźnienia PESY stracą dotację, a PESA oświadczyła ma przetargu publicznym, ze jest w stanie to wykonać, to roszczenie o korzyści utracone jest proste jak drut. Szkoda mi PESY, bo wspieram polskie produkty i firmy, ale wkurza mnie takie brzydkie rozpychani się na rynku kosztem innych. Na ich miejscu zamiast wykańczać się cenowo na najbliższych przetargach, dawałbym wyższe ceny, bo w przypadku wygranej miałbym zapas choćby na kary za opóźnienia. Wygrać i dokładać, to jest bez sensu.

  • Trainguru – 17.09.2015

    Po podpisaniu umowy to wszystko jest pozamiatane. Jeśli konkurencja miała wątpliwości co do spełnienia wymogu posiadania zdolności wytwórczych to mogła złożyć do sądu sprawę. Jeśli nie złożyli to ich problem. Ogólnie ciężko byłoby to udowodnić bo pesa ma hale i maszyny itd.. Kary przewidziane w umowie za jej niezrealizowanie są wystarczająco duże i surowe. Tylko muszą być egzekwowanie inaczej rodzi się patologia w zamówieniach publicznych w postaci dogadywania na boku.

  • Hiszpan – 17.09.2015

    Hale i maszyny to nie wszystko żeby powstał tramwaj.

  • Hiszpan – 17.09.2015

    Też jestem zdania żeby co zrobić z wpisami tego imbecyla Grubego

  • Hiszpan – 17.09.2015

    Też jestem zdania żeby co zrobić z wpisami tego imbecyla Grubego!

  • Hiszpan – 17.09.2015

    Też jestem zdania żeby co zrobić z wpisami tego imbecyla Grubego!!!

  • Hiszpan – 17.09.2015

    Też jestem zdania żeby coś zrobić z wpisami tego imbecyla Grubego!!!

  • Combino – 17.09.2015

    Hiszpan,podzielam Twoje zdanie co do Grubego,ale musisz pisać aż cztery razy?

  • Gruby – 18.09.2015

    [komentarz usunięty, powód: ban]

  • Hiszpan – 19.09.2015

    Masz rację przesadziłem. Ale najważniejsze, ze Grubego wycieli!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....