TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jesteś tutaj: Infotram / Producenci / EVO2 w Libercu 
EVO2 w Libercu
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 25.06.2013 13:13:56 5 komentarzy
EVO2 w Libercu

Liberec planował zakup ośmiu nowoczesnych tramwajów EVO2 z firmy Pragoimex. Może się jednak okazać, że do transakcji nie dojdzie. A wszystko dlatego, że miasto nie dostanie dotacji na zakup wagonów –wyjaśnia LubošWejnar, szef przewoźnika z Liberca. Bez tych pieniędzy trzeba będzie skupić się na modernizacji starszych wagonów. Należy pamiętać, że w planach jest także odbudowa linii do Jablonce nad Nisou, i ta inwestycja ma zostać zrealizowana. Tymczasem tramwaj EVO2 otrzymał już wszystkie niezbędne certyfikaty, umożliwiające rozpoczęcie normalnej, liniowej pracy przewozowej. Pierwszy taki wagon wyjedzie na torowiska i będzie kursował z Lidových sadů do Horního Hanychova. Uzyskanie wszystkich certyfikatów poprzedzone było półrocznymi testami, w trakcie których wykonano 34 eksperymentów i scenariuszy. Problemem było przede wszystkim zlikwidowanie wysokiego hałasu, jaki wagon generował przy poruszaniu się. Narzekali na to mieszkańcy budynków zlokalizowanych w pobliżu torowisk. Musieliśmy wymienić elementy, które mają wpływ na zawieszenie pojazdu. Dzięki temu poziom hałasu zmniejszył się o 40% - tłumaczy Ludvík Lavička, dyrektor techniczny producenta. Zaletą nowego wagonu jest jego cena. Kosztuje tylko 45 milionów koron, podczas gdy za jedną Skodę 15T Praga musi zapłacić 80 milionów koron, zaś Ryga o 10 milionów mniej. To jednak i tak może być ważny argument przy poszukiwaniu potencjalnych nabywców na wagony EVO2. Producent ma nadzieję, że uda się je sprzedać także do Liberca. Za pół roku chcemy rozpocząć seryjną produkcję –mówi Jaroslav Křemen, szef Pragoimexu. Do dopracowania jest jeszcze kilka szczegółów –dodaje.

Koncepcja wagonów EVO jest rozwojowa. Tramwaje z tej rodziny mogą być wydłużane do wersji trzy i czteroczłonowych. Długość wagonów wynosi odpowiednio: w wersji dwuczłonowej 21 650 mm, trzyczłonowej 29600 mm i czteroczłonowej 42 000 mm. Niezmienna pozostaje szerokość –2 560 mm. Układ osi dla wersji dwu, trzy i czteroczłonowej to odpowiednio: Bo`Bo`Bo`, Bo`Bo`Bo`Bo` i Bo`Bo`Bo`Bo`Bo`Bo`. Ilość drzwi, w zależności od opcji to 4, 5 bądź 8. Liczba pasażerów mogących podróżować pojazdem to, również, zależnie od długości wagonu 161, 233 lub 322, z czego na miejscach siedzących 46, 63 bądź 92 osoby. Tramwaje mogą być produkowane dla dwóch szerokości toru –1 435 i 1 524 mm. Ich maksymalna prędkość to 65 km/h. Pojazd jest wyposażony w hamulce elektrohydrauliczne. To pierwszy wyprodukowany tego typu pojazd –mówi Jaroslav Křemen, prezes Pragoimexu. Liczymy na zainteresowanie naszym produktem ze strony klientów. Tramwaje z rodziny EVO chcemy sprzedawać nie tylko w Czechach, ale także zagranicą –dodaje Křemen. Producent nie ukrywa jednak faktu, że wagon został skonstruowany tak, aby radzić sobie ze zmiennymi warunkami pogodowymi, pagórkowatym terenem i jazdą po wąskich uliczkach miasta między samochodami. Wszystko z myślą o Libercu. Pierwszy wagon z rodziny EVO został zaprezentowany na ubiegłorocznych targach Czech Rail Days.

Dane techniczne wagonów z rodziny EVO

Parametr

EVO2

EVO3

EVO4

Rozstaw torów (mm)

1435/1524

1435/1524

1435/1524

Liczba członów

2

3

4

Długość (mm)

21650

29600

42000

Szerokość max (mm)

2560

2560

2560

Układ osi

Bo`Bo`Bo`

Bo`Bo`Bo`Bo`

Bo`Bo`Bo`Bo`Bo`Bo`

Rozmiar koła max/min (mm)

610/530

610/530

610/530

Promień łuku (min)

18

18

18

Wysokość podłogi (mm)

350/500

350/500

350/500

Drzwi

4

5

8

Miejsca siedzące

46

63

92

Liczba pasażerów

161

233

322

Masa własna (kg)

27500

37500

55000

Hamulce

elektrohydrauliczne

Elektrohydrauliczne

elektrohydrauliczne

V max

65 km/h

65 km/h

65 km/h

Silnik

TAM 1020C

TAM 1020C

TAM 1020C


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EVO
Liberec
Czechy
Pragoimex
  • biały stoczek – 25.06.2013

    brzydkie :)

  • diabeł wcielony – 26.06.2013

    Chyba milionów koron....

  • ŁadniejszyOdEvo – 26.06.2013

    Okropność, Czesi wciąż tkwią w tatrowym RWPG z takim designem

  • Combino – 27.06.2013

    Pan Křemen nie podał tylko jednej ważnej informacji: czy te 45 mln KCz (czyli ponad 7,5 mln PLN) to za EVO2 czy za EVO3? Logicznie rozumując powinno być za porównywalne długością ze Skodą 15T Evo3,ale raz że mowa w tekście była o Evo2,a dwa że czescy producenci zawsze nadzwyczaj wysoko się cenili (czego dowodem jest cena 15T,w przeliczeniu na złotówki 13,4 mln!). To za który model te 45 mln KCz? Pomijam fakt,że oferowanie tramwaju tylko w jednej szerokości skutecznie zamknie mu rynki zagraniczne ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....