TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

EVO – nowa propozycja Czechów
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 20.06.2012 12:08:15 11 komentarzy
EVO – nowa propozycja Czechów

Na trwających w Ostravie targach Czech Raildays zaprezentowany został tylko jeden tramwaj. Ale za to jaki. EVO2, wyprodukowany przez TW Team, czyli konsorcjum firm Pragoimex, VKV Praha i KOS Krnov. Jest to czeski, dwuczłonowy, sześcioosiowy, niskopodłogowy pojazd. Został zbudowany na bazie produkowanych wcześniej przez Pragoimex wagonów Vario, stanowiących z kolei rozwinięcie tramwajów T3. Pierwszy prototypowy wagon, prezentowany na targach w Ostravie, wyjechał na tory w maju 2012 roku. Zanim trafił na Czech Raildays był testowany bez pasażerów, ale SA to z workami piasku, w Libercu. Koszt zakupu takiego wagonu to 1.600.000 euro (38.000.000 koron) bez VAT. W Czechach pojazd dostał już nowy przydomek –„gąsienica”.

Koncepcja wagonów EVO jest rozwojowa. Tramwaje z tej rodziny mogą być wydłużane do wersji trzy i czteroczłonowych. Długość wagonów wynosi odpowiednio: w wersji dwuczłonowej 21 650 mm, trzyczłonowej 29600 mm i czteroczłonowej 42 000 mm. Niezmienna pozostaje szerokość –2 560 mm. Układ osi dla wersji dwu, trzy i czteroczłonowej to odpowiednio: Bo`Bo`Bo`, Bo`Bo`Bo`Bo` i Bo`Bo`Bo`Bo`Bo`Bo`. Ilość drzwi, w zależności od opcji to 4, 5 bądź 8. Liczba pasażerów mogących podróżować pojazdem to, również, zależnie od długości wagonu 161, 233 lub 322, z czego na miejscach siedzących 46, 63 bądź 92 osoby. Tramwaje mogą być produkowane dla dwóch szerokości toru –1 435 i 1 524 mm. Ich maksymalna prędkość to 65 km/h. Pojazd jest wyposażony w hamulce elektrohydrauliczne. To pierwszy wyprodukowany tego typu pojazd –mówi Jaroslav Křemen, prezes Pragoimexu. Liczymy na zainteresowanie naszym produktem ze strony klientów. Tramwaje z rodziny EVO chcemy sprzedawać nie tylko w Czechach, ale także zagranicą –dodaje Křemen. Ostrożnie producent podchodzi natomiast do rynku polskiego, na którym, zdaniem przedstawicieli Pragoimexu jest duża konkurencja. Ponadto trudno będzie zagrozić mocnej pozycji PESY. Stąd też pojawienie się tramwajów EVO w Polsce w najbliższym czasie jest raczej mało prawdopodobne, acz przecież niewykluczone. Nikt nie ukrywa natomiast faktu, że prezentowany na targach wagon został wyprodukowany z myślą o Libercu. Został on skonstruowany tak, aby radzić sobie ze zmiennymi warunkami pogodowymi, pagórkowatym terenem i jazdą po wąskich uliczkach miasta między samochodami.   

Dane techniczne wagonów z rodziny EVO

Parametr

EVO2

EVO3

EVO4

Rozstaw torów (mm)

1435/1524

1435/1524

1435/1524

Liczba członów

2

3

4

Długość (mm)

21650

29600

42000

Szerokość max (mm)

2560

2560

2560

Układ osi

Bo`Bo`Bo`

Bo`Bo`Bo`Bo`

Bo`Bo`Bo`Bo`Bo`Bo`

Rozmiar koła max/min (mm)

610/530

610/530

610/530

Promień łuku (min)

18

18

18

Wysokość podłogi (mm)

350/500

350/500

350/500

Drzwi

4

5

8

Miejsca siedzące

46

63

92

Liczba pasażerów

161

233

322

Masa własna (kg)

27500

37500

55000

Hamulce

elektrohydrauliczne

Elektrohydrauliczne

elektrohydrauliczne

V max

65 km/h

65 km/h

65 km/h

Silnik

TAM 1020C

TAM 1020C

TAM 1020C


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Czech Raildays
Czechy
EVO
  • Sepul – 20.06.2012

    Ale siedzenia Piono są strasznie wykonane jak nie Vogle.

  • ciekawy – 20.06.2012

    "....wyposażony w hamulce elektrohydrauliczne. " Na czym to polega? (jaka korzyść?)

  • ciekawy – 20.06.2012

    "....wyposażony w hamulce elektrohydrauliczne. " Na czym to polega? (jaka korzyść?)

  • chris – 20.06.2012

    Pod względem stylistycznym... retro

  • jatal. – 20.06.2012

    Akurat z gąsienicą to on najmniej mi się kojarzy. Nie dało się dostać rysunków dłuższych wersji, bo ciekawe jak je rozwiązali?

  • xxx – 20.06.2012

    Jeśli chodzi o design to można powiedzieć, że to godny konkurent dla Skody 16/19T

  • jatal. – 20.06.2012

    Dzięki. Ciekawy ten czteroczłon. @ ciekawy: http://www.transportszynowy.pl/tramhamhtarcz.php

  • Michał – 22.06.2012

    Tramwaj ma potencjał, nie obraże się jak takie wynalazki zaczną kupować wszystkie miasta w Polsce, kosztem rodzimych produktów. Wnętrze bardzo fajnie zrobione, niska podłoga, naprawdę fajny wynalazek. Śmieszy mnie jedynie nazwy XXL,XL oraz L, idąc tym tokiem rozumowania będzie M oraz S. Wersje M, rozumiem jeden człon, ale S? Będzie to drezyna na 20 osób?:D

  • Combino – 22.06.2012

    Wygląda jak rozwinięcie idei Leolinera (zresztą też będącego rozwinięta wersją moderny Tatry T4), choć ma chyba wszędzie niską podłogę. U nas nie wróżę temu tramwajowi powodzenia i to z dwóch powodów: szerokość (elastyczność Czechów w tej kwestii na ogół jest niewielka) i cena (jak zwykle przegięli; za 7,8 mln PLN można mieć więcej).

  • NIEdlaKklonaT3 – 23.06.2012

    Michał - ciekawy tok rozumowania, pewnie być się nawet ucieszył - wiadomo "zagraniczne = lepsze", Powodzenia.

  • Robert – 25.06.2012

    Takie rozplanowanie wnętrza możliwe jest przy szerokości o 20 cm większej niż typowej dla tramwajów w Polsce.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....