TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Europoseł PiS Kosma Złotowski skarży na Warszawę do Komisji Europejskiej
- Opublikowano: 15.02.2019 14:15:55 3 komentarze
Europoseł PiS Kosma Złotowski skarży na Warszawę do Komisji Europejskiej

Bydgoski europoseł Prawa i Sprawiedliwości Kosma Złotowski skierował do Komisji Europejskiej interpelację dotyczącą wątpliwości związanych z wyborem przez władze Warszawy oferty firmy Hyundai Rotem na dostawę 213 nowych tramwajów.

Złotowski pyta, czy KE zamierza zbadać wyniki tego przetargu w zakresie nieuczciwej konkurencji oraz sprawdzić, czy oferta firmy Hyundai dla Warszawy nie jest rażąco niska.

Kosma Złotowski zwraca uwagę Komisji Europejskiej na fakt, że Hyundai nigdy wcześniej nie realizował tego typu zamówienia w żadnym państwie członkowskim Unii Europejskiej, a oferta cenowa koreańskiej firmy wydaje się zaskakująco niska biorąc pod uwagę, że nie posiada ona zaplecza produkcyjnego pozwalającego na zrealizowanie tak dużego zamówienia po deklarowanych kosztach.

Europoseł PiS przypomniał również rezolucję Parlamentu Europejskiego z dnia 9 czerwca 2016 roku w sprawie konkurencyjności europejskiej branży zaopatrzenia kolei, która zobowiązywała Komisję Europejską do monitorowania pozaeuropejskich inwestycji kolejowych w państwach członkowskich UE oraz do zagwarantowania przestrzegania europejskich przepisów w dziedzinie zamówień publicznych, np. przepisów dotyczących rażąco niskich ofert i nieuczciwej konkurencji. Parlament zachęcał również Komisję w tej rezolucji do badania sytuacji potencjalnych oferentów taboru spoza Europy przedstawiających oferty w UE.

"Wygrana Hyundaia w Warszawie otwiera tej firmie drzwi do zdobywania zamówień również w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Uważam, że w tej sytuacji Komisja powinna sprawdzić, czy wybrana oferta nie jest rażąco niska i w jakim stopniu może ona zagrozić właściwemu wykorzystaniu funduszy unijnych. Fakt, że Hyundai miał w przeszłości nałożony zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne powinien być wystarczającym argumentem, aby dokładniej przyjrzeć się temu przetargowi. Parlament Europejski wielokrotnie zwracał KE uwagę na ryzyko nieuczciwej konkurencji ze strony firm azjatyckich, a najlepszym tego dowodem jest wspomniana rezolucja" - uzasadnia Kosma Złotowski.

Poniżej treść interpelacji:

Wybór oferty firmy Hyundai w przetargu na zakup tramwajów dla Warszawy

W dniu 8 lutego władze Warszawy ogłosiły wyniki przetargu na zakup 213 nowych tramwajów, który wygrała koreańska firma Hyundai. Decyzja ta budzi wątpliwości związane z faktem, że Hyundai nigdy wcześniej nie realizował tego typu zamówień w żadnym państwie UE. Również oferta cenowa koreańskiej firmy wydaje się zaskakująco niska biorąc pod uwagę fakt, że nie posiada ona adekwatnego zaplecza produkcyjnego w UE do zrealizowania tak dużego zamówienia.

W swojej rezolucji z dnia 9.06.2016 roku w sprawie konkurencyjności europejskiej branży zaopatrzenia kolei1PE zwrócił się do Komisji o monitorowanie pozaeuropejskich inwestycji kolejowych w państwach członkowskich UE oraz o zagwarantowanie przestrzegania europejskich przepisów w dziedzinie zamówień publicznych, np. przepisów dotyczących rażąco niskich ofert i nieuczciwej konkurencji oraz zachęcał do badania sytuacji potencjalnych oferentów spoza Europy przedstawiających oferty w UE. Biorąc pod uwagę wspomnianą rezolucję oraz fakt, że zakup ten będzie finansowany w znacznej mierze z funduszy unijnych chciałbym zapytać:

1. Czy Komisja zamierza zbadać wyniki tego przetargu w zakresie nieuczciwej konkurencji oraz sprawdzić czy oferta firmy Hyundai dla Warszawy nie jest rażąco niska?

2. Czy w opinii Komisji wybór przez władze Warszawy oferty firmy Hyundai, która nie ma wystarczającego doświadczenia i zaplecza produkcyjnego oraz miała w przeszłości sądowy zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne, daje gwarancję efektywnego wykorzystania funduszy europejskich?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Hyundai
Warszawa
Komisja Europejska
  • Mariusz Tuszyński – 15.02.2019

    Czyli tak. Dużą część PESY ma państwo więc wychodzą z założenia że skoro PESA nie potrafi wygrać przetargu to trzeba siłą wymusić zakup ich produktów. Co z tego że jakość kiepska a terminowość to pojęcie dla nich nieznane.

  • Wawerskie Linie Autobusowe – 15.02.2019

    O boże... no załamanie rąk. Czy tacy ludzie potrafią myśleć? Czy oni wiedzą co to jest prawo zamówień publicznych?

  • Leszek Walerych – 15.02.2019

    Myślę że wielkość i wartość a w tym zaplecze produkcyjne hyundaia jest większa niż produkcja przemysłowa w Polsce.

  • Waldemar Madaliński – 15.02.2019

    Kolejny gazobeton, który na siłę próbuje wcisnąć gówno zwane pesa, co za żenada...😑

  • Tomasz Mysiński – 15.02.2019

    Pis niech spier... ala!! Niech w toruniu sobie pesami jeżdżą !!!

  • Kosma Klejnowski – 15.02.2019

    Jedyny zany mój imiennik i takie głupoty robi 😛

  • Leszek Niedziółka – 15.02.2019

    Patrząc na komentarze jestem oburzony. Gdzie w Was patriotyzm? Z takim społeczeństwem będziemy dymani i waleni w odwłok jak nic.

  • Wojciech Osmański – 15.02.2019

    Kolejny osioł a dlaczego w takim razie po jego mieście nie jeżdżą tylko polskie Solarisy!?

  • Waldemar Korczyk – 15.02.2019

    przecież oferta pesy była droższa od oferty firmy z Korei o kilkadziesiąt mln zł . ciekawe czy gdyby władze miasta kupiły tramwaje pesy kilka razy drożej to pan Kosma Złotowski też by donosił do KE o niegospodarności miasta?

  • Sebbastian Pioro – 15.02.2019

    PESA pada na ryj. Pomoc rządowa jest krótkometrażowa... Jak to mówią tonący brzytwy się chwyta... Żeby PESA miała dobry niepasujący się sprzęt - może ktoś by się tym zajął. Ale PESA produkuje mocno awaryjne sprzęty i z tego powodu ma spore problemy finansowe... Także kupno u pesy to połowa więcej kosztów bo pesy oferta była o miliard droższa od Hyundai...

  • mtw3 – 15.02.2019

    A może Stadler lepiej by było ja bym chętnie widział w Warszawie

  • Tadeusz Polar – 16.02.2019

    Dotacje europejskie są po to by kasa wracała spowortem do UE a nie jakiegoś Hyundaia

  • tantus – 18.02.2019

    Jak to tak można donosić na Polskę do Brukseli??!! Zdrajcy!! ;-)

  • New – 18.02.2019

    @tantus to akurat dobre :D :D :D co do meritum prawo zamówień publicznych w Polsce jest wadliwe i szkodliwe, ale jest i wymaga przestrzegania. Jeśli SKO uzna, odwołanie to, co innego, ale ecieć z tym do KE żenada. PS: wolałbym żeby Pesa wygrała, ale nie wygrała. PS: zabawne jak to się wszystko zmienia...niedawno zarząd w Pesie był z Platformy Obywatelskiej, teraz z PiS-u i totalna nawalanka byłych na nowych i nowych na byłych. Cóż szkoda tylko, że normalni obywatele ulegają wpływom partyjniakom i wojna polsko-polsko trwa w najlepsze :(

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....