TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Elektron – tramwaje ze Lwowa
Mateusz Buczek - Opublikowano: 30.12.2014 12:32:02 5 komentarzy
Elektron – tramwaje ze Lwowa
Wiosną 2012 roku we Lwowie ogłoszono przetarg na dostarczenie fabrycznie nowego, niskopodłogowego tramwaju. Było to pierwsze w niepodległościowej historii miasta zamówienie na nowe pojazdy. Przypomnijmy, że tabor lwowskiego przedsiębiorstwa transportowego stanowią wyeksploatowane Tatry KT4SU oraz zakupione jako używane ich enerdowskie odpowiedniki. Do przetargu przystąpiło siedem firm –w tym czołowi producenci z Europy Zachodniej. Zwycięzcę przetargu wyłoniono 5 lipca 2012 i został nim lokalny koncern Elektron, który zaproponował dotychczas nieznany model T5L64.Historia firmy Elektron ma swoje początki jeszcze w czasach przynależności Lwowa do Galicji. Początkowo przedsiębiorstwo zajmowało się wytwarzaniem sprzętów elektrycznych. Najbardziej znanym produktem pochodzących z zakładów Elektron były produkowane od lat 60. telewizory. Obecnie koncern oferuje szeroki wachlarz usług w zakresie wytwarzania sprzętu elektronicznego.Elektron T5L został opracowany przez ukraińsko-niemiecką spółkę „Elektrontrans”. Premiera miała miejsce w maju 2013 roku. Przegubowe, żółto-czarne nadwozie o dużym stopniu przeszklenia składa się z pięciu członów i ma nieco ponad 30 metrów długości. Charakterystycznym elementem nadwozia jest pionowo ścięta tylna ściana. Tramwaj jest całkowicie niskopodłogowy. Pudło oparto na sześciu osiach rozmieszczonych w skrajnych i środkowym członie. Tramwaj może zabrać na pokład 250 pasażerów, w tym 58 na miejscach siedzących. W drugim członie przewidziano rampę oraz miejsce dla wózka inwalidzkiego. Egzemplarz wyprodukowany dla Lwowa jest całkowicie klimatyzowany, posiada system informacji pasażerskiej oraz monitoringu. W podstawowej wersji producent przewiduje jedynie klimatyzację kabiny motorniczego. Elektron zużywa do 40% energii mniej niż dotychczas eksploatowane tramwaje we Lwowie. Oszczędności udało się uzyskać między innymi dzięki zastosowaniu systemu odzyskiwania energii podczas hamowania. Tramwaj obsługuje linię nr 9. Stały przydział podyktowany jest stanem technicznym lwowskich torowisk. Pomimo licznych remontów nadal wiele odcinków kwalifikuje się do natychmiastowego remontu i utrudnia eksploatację nowoczesnych wagonów. Lwowski egzemplarz dostosowany jest do toru o szerokości 1000 mm, jednak producent w swojej ofercie posiada również odmianę szerokotorową. Tramwaje powstają głównie przy użyciu komponentów własnej produkcji. Tylko 20% podzespołów podchodzi z zewnątrz. W sierpniu 2014 roku koncern zaprezentował nowy model tramwaju oznaczony symbolem T3L44 oraz niskopodłogowy trolejbus. Tramwaj T3L to trzyczłonowa odmiana modelu T5L. Tramwaj ma 19,5 metra długości, 2,3 m szerokości oraz 3,2 m wysokości. Nadwozie oparto na czterech osiach rozmieszczonych w skrajnych członach. Tramwaj może pomieścić 160 pasażerów, w tym 35 na miejscach siedzących. W ofercie producenta znajduje się także siedmioczłonowy model, jednak do tej pory nie zaprezentowano prototypu.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Elektron
Lwów
Ukraina
  • esbek – 30.12.2014

    To ile ich faktycznie wyprodukowano sztuk?

  • Combino – 30.12.2014

    ^^ Masz na myśli sprzeczne informacje odnośnie sanktpetersburskich? ;)

  • Combino – 30.12.2014

    No dobra,są dwa: jeden długi i jeden krótki; przetarg w St Petersburgu szlag trafił i rozpisano nowy pod Citadisy 100... tfu tfu,miało być 301 CIS,ale to wiesz ;)

  • Combaino – 31.12.2014

    Chętnie bym zobaczył te tramwaje w Polsce. Bardzo dobry sprzęt.

  • PR100 – 05.01.2015

    @Combaino Na jakiej podstawie tak sądzisz?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....