TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Elbląg kupuje 3 nowe tramwaje. Jest przetarg
InfoTram.pl - Opublikowano: 06.04.2017 09:20:04 35 komentarzy
Elbląg kupuje 3 nowe tramwaje. Jest przetarg

Gmina ? Miasto Elbląg ogłosiła przetarg na zakup niskoemisyjnego taboru tramwajowego w ramach zadania "Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga".

W ramach zamówienia miasto chce pozyskać 3 sztuki nowych wagonów tramwajowych. Zakup pojazdów ma być dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko?Mazurskiego na lata 2014-2020. Szacunkowa wartość zamówienia to 5 760 000.00 PLN netto.

Wagony mają być jednokierunkowych, częściowo niskopodłogowe, z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, z dwoma wózkami obrotowymi, z kabiną motorniczego w przedniej części oraz stanowiskiem sterowniczym do manewrowania z tyłu wagonu, posiadające świadectwo homologacji zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 28.5.2013 r. w sprawie homologacji typu tramwajów i trolejbusów. Zamówienie obejmuje również:

- dostawę specjalistycznego wyposażenia obsługowego,

- dostawę pakietu naprawczego,

- usługę szkolenia pracowników,

- wykonanie dokumentacji technicznej i oprogramowania łącznie z licencjami.

Kryteria wyboru stanowią:

Kryterium jakości - Parametr techniczno-użytkowy / Waga: 10 pkt,

Kryterium jakości - Gwarancja / Waga: 30 pkt,

Cena - Waga: 60 pkt.

Czas na składanie ofert jest stosunkowo krótki, termin wyznaczono na 16 maja 2017 roku.

Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie w sposób należyty w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie dostawy, co najmniej jednego fabrycznie nowego całkowicie lub częściowo niskopodłogowego tramwaju jednoczłonowego lub wieloczłonowego, z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, na który została uzyskana homologacja w co najmniej jednym państwie członkowskim Unii Europejskiej.

Poniżej wymagania dot. tramwajów:

Lp.

 Informacje dotyczące podzespołów tramwaju i jego parametrów technicznych

Wymagania Zamawiającego

1

Przystosowanie tramwaju do eksploatacji w warunkach środowiskowych miasta Elbląg

tak

2

Przystosowanie tramwaju do eksploatacji w warunkach klimatycznych miasta Elbląg

tak

3

Przystosowanie tramwaju do eksploatacji w warunkach technicznych wynikających z budowy torowisk Tramwajów Elbląskich

tak

4

Przystosowanie tramwaju do eksploatacji w warunkach technicznych wynikających z systemu zasilania i konstrukcji sieci jezdnej Tramwajów Elbląskich

tak

5

Wymiary

- długość tramwaju ze zderzakami

14000-15500 mm

- szerokość tramwaju

2300-2400 mm

6

Zdolność przewozowa

- liczba miejsc siedzących

liczba miejsc ? 20

7

Wózki wagonowe:

? średnica obręczy zużytej

min. 605 mm

? szerokość obręczy

95 mm

- hamulec postojowy sterowany elektrycznie

tak

? awaryjne odhamowanie każdej osi tramwaju bez korzystania z kanału przeglądowego

tak

8

Zastosowanie odsprężynowania wózków wagonowych pierwszego i drugiego stopnia

tak

9

Możliwość przejazdu przez torowisko zalane wodą:

- V = 30 km/h i dł. = 100 m

do 50 mm pow. pgs

- V = 5 km/h i dł. = 100 m

do 70 mm pow. pgs

10

Zastosowanie piasecznic

tak

11

Silnik trakcyjny

- trójfazowy asynchroniczny

tak

- rodzaj chłodzenia samoprzewietrzalny zamknięty

tak

12

Przetwornica statyczna

- przystosowana do napięcia sieci trakcyjnej Spółki Tramwaje Elbląskie

tak

- sterowana cyfrowo

tak

- chłodzona powietrzem

tak

13

Drzwi części pasażerskiej

- napęd drzwi

tak

14

Poręcze wykonane ze stali nierdzewnej

tak

15

Wyposażenie oferowanych tramwajów w urządzenia gwarantujące współpracę z urządzeniami systemowymi Spółki Tramwaje Elbląskie:

- związane z rejestratorem zdarzeń

tak

- służące informacji pasażera

tak

- do sterowania zwrotnic w systemie radiowym

tak

- radiotelefon

tak

- służące do oznaczania ważności biletów

tak

16

Wyposażanie tramwaju w system telewizji dozorowej

tak

17

Podnoszenie wagonu

- podnoszeniu przodu lub tyłu jednym dźwigiem

tak

18

Kabina motorniczego

- wydzielona całkowicie

tak

- zaprojektowane miejsce:

? do powieszenia ubrania

tak

? na osobiste rzeczy motorniczego (teczka, torebka),

tak

? na umieszczenie rozkładu jazdy,

tak

? na umieszczenie gaśnicy proszkowej 6kg? 1szt

tak

? na umieszczenie drążka do przestawiania zwrotnicy,

tak

? na umieszczenie korby ręcznego podnoszenia i opuszczania odbieraka prądu (jeżeli nie jest przewidziane dla niej inne miejsce, niedostępne dla pasażerów).

tak

- urządzenie klimatyzacyjne

tak

- chłodziarka

tak

- gniazdo USB

tak

- podnóżek

tak


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Elbląg
przetarg
  • MF-03 – 06.04.2017

    Jaka długość?Tak czy inaczej pachnie to Moderusem Beta.

  • - ? – 06.04.2017

    Pewnie długość 20 metrów

  • Locutus – 06.04.2017

    @MF03 - Moderus beta jest trzyczłonowy. Mnie to pachnie jakimiś czeskimi wynalazkami...

  • Acha ... – 06.04.2017

    A to jedno - człon ma być ...

  • kowal – 06.04.2017

    @Locutus wynalazek - dobre słowo do tego specyficznego zamówienia.

  • zibi – 06.04.2017

    Wszystko wskazuje na pojazd na 2 wózkach obrotowych,niekoniecznie 100%niskiej podłogi.Taki jak Silesia zrobiła sondaż.

  • zibi – 06.04.2017

    Po aktualizacji raczej 3 wózki.

  • TE były w Brnie – 06.04.2017

    Pasuje Vario LF, ma długość 15,10 m i jest jednoczłonowy, na wózkach obrotowych.http://www.pragoimex.cz/page/tramvaj-variolfplus-48

  • Tramicus365 – 06.04.2017

    A co z Grudziądzem? Tam już od kilku lat przymierzają się do kupna nowego taboru tramwajowego - najpierw kilkanaście sztuk w 100% niskopodłogowych wozów, później już tylko kilka egzemplarzy... i w sumie niekoniecznie w 100% niskopodłogowych

  • a2n – 06.04.2017

    Po co komu taki wagon, na dodatek tylko trzy szt.Niewiele drożej wyjdzie wagon około 20 metrowy , jednoprzegubowy, dwuczłonowy na dwóch wózkach obrotowych, z większym udziałem niskiej podłogi.Nawet jak będzie jeździł częściowo pusty, to sumarycznie tak się to bardziej opłaci - zachęci pasażerów do korzystania z komunikacji zbiorowej, po stwierdzeniu, że wagony nie są przepełnione i można podróżować w dobrych warunkach, bez tłoku.

  • TomTom – 06.04.2017

    30% niskiej podłogi i do tego 2,4 metra szerokości. Albo czesi zwężą Vario albo wygra Stadler Mińsk tj. Biełkomunasz albo ruscy.Budżet na poziomie 2,5 mln zł brutto za wagon też nie powala. Będzie biednie i słabo wykonane.

  • a2n – 06.04.2017

    Najprawdopodobniej przy parametrach sieci w Elblągu maksymalna długość takiego wagonu jednoczłonowego na dwóch obrotowych wózkach nie będzie większa jak około 13,5 m.Chyba z długością maksymalną 15,5 m zamawiający trochę przesadzili.W Rosji i np. Pradze taka długość jest do przyjęcia, w Elblągu raczej na pewno nie.

  • YburG – 06.04.2017

    Foxtroty z PESY i basta :(

  • YburG – 06.04.2017

    105N

  • YburG – 06.04.2017

    Na 100% Foxtrot :)

  • YburG – 06.04.2017

    A na 150% 105N

  • YburG – 06.04.2017

    A na 200% Pesa Krakowiak :P

  • Solarek – 06.04.2017

    na 300% Tramino Lipsk w wersji jednoczłonowej. Biorą pierwszy człon, ucinają na wysokości drugiego wózka i doklejają dupe z ostatniego. Ponoć mają już projekt

  • Combino – 06.04.2017

    @TE były w Brnie: tylko że DP Brno posiada jedynie Vario LF,a nie Vario LF+ (same moderny,najwięcej tym na 1-ce jeździłem i jest to po prostu paździerz,nawet chyba gorszy od Moderusów).@TomTom: skąd Ty te 30% LF wziąłeś? Na razie to wróżenie z fusów; oby nie wyszło coś jak LM68M3,bo wtedy to żal będzie coś takiego kupować.@a2n: ano 20 metrowy wagon klasy Twista wyjdzie ZNACZNIE drożej ; nawet przy wysokich wózkach wyszłoby spokojnie za jeden wagon 80 całej kwoty,jaką mają na projekt. Ostatnie porównywalne z Twoim oczekiwaniem wozy to Leoliner (już nieprodukowany, dobrych kilka lat temu kosztował milion Euro,z tym że: projekt oparty na modernizacji Tatry T4 ; najpierw powstała taka krótka moderna ,potem dwuczłon; ma tylko 60%LF) i Vario LF2+,które ma 43%LF i kosztuje tyle co nowy krótki Swing jak nie lepiej. Chociaż Czesi nie zwykli zwężać swoich tramwajów,więc... odpowiednio tanich propozycji brak.

  • GaweN – 06.04.2017

    Po moim trupie ... Nevalo

  • www – 06.04.2017

    Ciekawe, kto w Elblągu wymyślił takie dziwactwo. Taniej będzie puścić niskopodłogowy autobus. Tym się skończy eksperymentowanie na pasażerach. Dokładnie jak w Gliwicach.Przy skrajni stosowanej w polskich miastach to co chce kupić Elbląg raczej nie powinno jeździć. Jeżeli będzie jedna buda, niska podłoga, rozsunięte wózki żeby ta podłoga się zmieściła, to na łukach może być nie za ciekawie. Zobaczymy jak skończy się ten eksperyment. Gdyby istniał przynajmniej jakiś istniejący przetestowany prototyp... Oby nie przesadzili tak jak Częstochowa z Solbusami.Tylko jak to wszystko zrozumieć kiedy w tym samym województwie Olsztyn kupił i zamierza kupić nowoczesne tramwaje? Na nowe sieci pieniądze są, a na stare nie?

  • Combino – 07.04.2017

    @www:"Tylko jak to wszystko zrozumieć kiedy w tym samym województwie Olsztyn kupił i zamierza kupić nowoczesne tramwaje? Na nowe sieci pieniądze są, a na stare nie?"Inaczej: na miasta wojewódzkie pieniądze są,a niewojewódzkie niech się cieszą,że jakiekolwiek ochłapy dostają. Tylko że w innych województwach nawet jak drugie duże miasto w regionie nie jest wojewódzkim,to dostaje więcej (Gdynia lada chwila ogłasza przetarg na 30 trajtków,w tym 16 przegubów),a w biednym szuwarowo-bagiennym Olsztyn tym bardziej ciągnie wszystko do siebie.Jedno jest pewne: w pomorskim Elbląg mniej by nie dostał,miałby lepsze połączenia z Gdańskiem, a Olsztyn byłby wtedy w podlaskim i musiał się użerać o ochłapy z Białymstokiem z równym powodzeniem,jak dziś Elbląg użera się z Olsztynem...

  • WawKrk – 07.04.2017

    @Combino: a kolega te 30% to wziął z SIWZ. Wystarczy dobrze poszukać.

  • TomTom – 07.04.2017

    @Combino,Ze SIWZu, który już od wczoraj wisi na stronie Elbląga.

  • fromex – 07.04.2017

    "przetarg na zakup niskoemisyjnego taboru tramwajowego" - czyli era tramwajów z silnikiem diesla przechodzi do historii :> (albo hamowanie będzie wyłącznie "elektrodynamiczne", bez "szynowych", bo to emisja pyłów! ;P)Maniera ekobełkotu sięga coraz wyższych szczebli :(BTW: czy jest coś, co uzasadnia takie a nie inne SIWZ? Bo jeśli nie ma w "okolicy" choćby trochę pasującego, gotowego produktu z możliwością dostosowania, tylko (prawdopodobnie) trzeba rzeźbić jakąś wydumkę, to co w tym Elblągu jest tak specyficznego?

  • AnD – 07.04.2017

    Wagon około 20 metrowy jednoprzegubowy na dwóch wózkach obrotowych produkowany seryjnie tak bardzo się nie różni , jeśli chodzi o koszty podzespołów, kosztu dokumentacji technicznej i nakładu robocizny na montaż, żeby był zdecydowanie droższy od wyprodukowanego jednostkowo, wymyślonego prawie od podstaw wagonu jednoczłonowego.

  • andrzejh69 – 07.04.2017

    Ale nie potrzeba przegubu, który na krzywych torach szybko się niszczy. Dlatego też może po to Tramwaje Śląskie chcą takie kupić - aby wszędzie można było nimi jeździć. Może tak samo myślą i chcą Tramwaje Elbląskie? jak dla mnie to bardzo fajne są te warszawskie czy toruńskie krótkie Pesy, ale czy one dadzą rady na krzywych torach?

  • jatal – 07.04.2017

    @ AnDAle przede wszystkim (tramwaj typu KWP) nie ma wózków obrotowych swobodnie i ma zdecydowanie większe niż jednoczłon naciski osi graniczące z maksymalnie dopuszczalnymi w Polsce.Poza tym nikt takiego nie produkuje seryjnie a jeśli uznać że można go łatwo wyprodukować to równie łatwo mozna wyprodukować jednoczłona.

  • heheszko – 08.04.2017

    Heheh.A tu zaskoczeniem będzie wagon ... FPS-u.

  • Combino – 08.04.2017

    @TomTom: w takim razie już wiemy,ile Modertrans zdołał wycisnąć z konstrukcji konstalopodobnej (tej,którą w ramach dialogu technicznego ustalą z TŚ). Z pobieżnych wyliczeń wychodzi,że wagon będzie musiał być mniej więcej długości 123N (do 14,5 metra),na średniopodłogowych wózkach (będzie schodek,na pochylnię nie ma szans),z wózkami rozsuniętymi mniej więcej o jeden metr w stosunku do akwarium; inaczej to nie wyjdzie,a i z tym jestem ciekaw jak to się będzie mieściło w skrajni...

  • TRAM – 09.04.2017

    YburG ? 06.04.2017 105NJeżeli już to 805N a nie 105N bo w Elblągu jest sieć wąskotorowa!

  • Xyz – 09.04.2017

    @Combino Chłopie ty to masz jakieś kompleksy na punkcie Olsztyna ;)

  • Henryk – 13.04.2017

    Ale dyskusja nad czym ,nad tym Elblag zakupy w 20 leciu 6 prototypów z PESY rok 2006 teraz kolejny sukces ledwo 3 sztuki.Suma 9 nowych tramwajów o czym ta dyskusja. Jeden tramwaj 805 zmodernizowany reszta już złom nie modernizowane ,nie remontowane przez 37 lat!

  • andrzejh69 – 13.04.2017

    Przecież są jeszcze 3 sztuki kupionych używek na zachodzie i zmodernizowanych na niskowejściowe. To tak jest jak się żałuje dofinansowania unijnego dla miasta powiatowego.

  • Świadek – 17.05.2017

    Tylko Modertrans Poznań złożył ofertę

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....