TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Eko-Bus, czyli piątka dla Sochaczewa. Sprawdzamy SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.05.2019 15:00:16
fot. MZ, phototrans.pl

Flota Zakładu Komunikacji Miejskiej w Sochaczewie doczeka się wreszcie sporego odmłodzenia. A to za sprawą pięciu autobusów, które dzięki wsparciu unijnemu kupuje miasto. Otwarcie ofert tuż, tuż, więc to dobry moment by przyjrzeć się SIWZ.

Warunki formalne ogłoszonego przez sochaczewski magistrat przed Wielkanocą przetargu opisaliśmy tutaj. Postępowanie jest podzielone na dwie części. W pierwszej części ma zostać wyłoniony dostawca trzech elektrobusów klasy MAXI. Pojazdy mają zostać dostarczone do Sochaczewa do 30 kwietnia 2020 r. Będą one objęte przynajmniej sześcioletnią gwarancją na trwałość baterii trakcyjnych oraz trzyletnią całopojazdową.

W drugim zadaniu miasto wybierze firmę, od której kupi dwa autobusy klasy MIDI. Te mają się pojawić w Sochaczewie już w tym roku, bo najpóźniej do końca listopada. To bardzo szybki termin. W tym przypadku gwarancja całopojazdowa ma być nie krótsza niż trzyletnia.

Wybór najlepszej oferty
W zależności o zadania przetargowego inne są kryteria oceny ofert. W przypadku elektrycznych "dwunastek" jest ich cztery. Oczywiście najważniejsza jest cena, która ma 60% wagi. Ocena techniczna to maksymalnie 25%, w której premiowane są:

  • pulpit i kolumna kierownicy z możliwością regulacji w dwóch płaszczyznach - 2,5 pkt
  • oś przednia niezależna - 3,75 pkt
  • segmentowane poszycie boczne z paneli, które przy wymianie nie wymagają klejenia lub spawania - 3,75 pkt
  • 12 - 14 foteli dostępnych z niskiej podłogi - 3,75 pkt
  • silniki synchroniczne - 3,75 pkt
  • silniki trakcyjne zabudowane bezpośrednio w moście napędowym - 3,75 pkt
  • wytrzymałość konstrukcyjna zgodna z wymogami Regulaminów nr 26 i 66 EKG ONZ - 3,75 pkt

5% przeznaczono na ocenę zużycia energii przez elektrobusy w warunkach testu SORT2. Z kolei 10% można zdobyć za objęcie pojazdów gwarancją min. na 73 miesiące na baterie oraz czteroletnią całopojazdową.

W zadaniu na dostawę autobusów klasy MIDI kryteria są dwa. Cena to 60%, a pozostałe punkty są do zdobycia w ocenie technicznej. Najwyżej ocenione zostaną:

  • autobusy ze szkieletami wykonanymi ze stali nierdzewnej lub aluminium - 4 pkt
  • poszycia zewnętrzne wykonane ze stali nierdzewnej, tworzywa sztucznego lub aluminium - 2 pkt
  • segmentowane poszycie boczne z paneli, które przy wymianie nie wymagają klejenia lub spawania - 4 pkt
  • trzyczęściowa szyba przednia - 2 pkt
  • co najmniej 10 foteli dostępnych z niskiej podłogi - 2 pkt
  • spalanie w warunkach testu SORT2 do 32,9 l / 100 km - 4 pkt
  • wewnętrzne i zewnętrzne oświetlenie diodowe - 2 pkt
  • autobusy nie wyższe niż 3,06 m - 4 pkt
  • min. czterobiegowa skrzynia biegów - 4 pkt
  • wytrzymałość konstrukcyjna zgodna z wymogami Regulaminów nr 26 i 66 EKG ONZ - 4 pkt
  • wydech u góry nadwozia - 4 pkt
  • oś przednia niezależna - 4 pkt

Jakie elektrobusy?

Miasto chce trzech "MAXI-elektryków" o długości 9 - 12 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższych niż 3,4 m. Pojemność każdego pojazdu określono na min. 80 pasażerów. Dla co najmniej 22 osób mają się znaleźć fotele. Co najmniej sześć ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Napęd ma być oparty na jednym lub dwóch silnikach trakcyjnych o mocy min. 160 kW. Sochaczewskie "elektryki" mają posiadać baterie lub superkondensatory o pojemności min. 200 kWh. Ma to zapewniać pokonanie dystansu min. 150 km na jednym ładowaniu bez względu na warunki pogodowe. Pojazdy mają być przystosowane do wolnego ładowania o mocy min. 40 kW poprzez złącze plug-in. Ładowanie do pełna ma trwać nie więcej niż sześć godzin.

Pojazdy muszą posiadać klimatyzację zarówno przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy. Moc chłodniczą agregatu określono na min. 24 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz min. pięć okien uchylnych. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu i gniazdek USB dla pasażerów.

Spalinowe MIDI
W tym przypadku mają to być w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 9,5 - 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,2 m. Każdy umożliwi podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 22 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Drzwi mają mieć prześwit min. 1200 mm.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka o pojemności 6,5 - 8 l ma mieć 170 - 220 kW mocy. Będzie on zblokowany z automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia musi posiadać przynajmniej cztery przełożenia i mieć program obniżający zużycie paliwa w warunkach miejskich.

Pojazdy muszą posiadać klimatyzację zarówno przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy. Moc chłodniczą agregatu określono na min. 22 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz okna uchylne, z których połowa ma być ryglowana. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu i gniazdek USB dla pasażerów.

Wspólne wyposażenie, czyli SIP
Ostatnia pozycja w naszej analizie to tradycyjnie SIP. Na zewnątrz zamontowane będą trzy tablice diodowe o standardowej rozdzielczości. W środku znajdujemy jedną tablicę LCD 23". Na niej będzie prezentowana informacja liniowa. Nie zabraknie oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Dodatkowo wszystkie autobusy będą wyposażone w bramki do zliczania potoków pasażerskich.

Podsumowując...
Sochaczew postawił na pojazdy z podstawowym wyposażeniem i w miarę podstawowymi okresami gwarancji. Można mieć zastrzeżenia w zasadzie tylko do jednej kwestii. Chodzi o termin dostaw autobusów klasy MIDI.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Sochaczew
UM
ZKM Sochaczew
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....