TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Echa poznańskiej prezentacji tramwajów (cz. 2)
Karol Wach - Opublikowano: 18.04.2012 22:47:20 1 komentarz
Echa poznańskiej prezentacji tramwajów (cz. 2)

Zachęcony zwycięstwem w Olsztynie Newag zaprezentował prototyp swojego pierwszego tramwaju. Jaki to wagon mogliśmy się przekonać dopiero podczas poznańskiej prezentacji, która odbyła się 11 kwietnia. Niestety wcześniej producent nie znalazł czasu, aby przekazać nam jakiekolwiek szczegóły na temat swojego najnowszego produktu –126N. Obecnie wagon cały czas przebywa w Poznaniu. Jak poinformowała nas Iwona Cieślik, Kierownik Biura Promocji MPK przewoźnik będzie testował ten tramwaj. Pojazd aktualnie czeka na homologację. Testy rozpoczną się za około miesiąc. Obecnie wagon jeździ tylko nocami bez pasażerów. Jak długo potrwają testy, nie wiadomo. Mówi się o półrocznym okresie testowym. Korzyść ma być z nich obustronna. Przewoźnik zapłaci jedynie za prąd, który pojazd będzie zużywał i zyska dodatkowy, niskopodłogowy wagon. Producent zbierze doświadczenia z liniowej eksploatacji wagonu. Zajmie się też jego serwisowaniem w czasie testów. Czy Newag ma szanse spodobać się w królestwie Solarisów? Dyrektor ds. tramwajów w MPK Poznań Jan Firlik nie wyklucza dłuższej dzierżawy pojazdu, jeśli będzie to korzystne finansowo dla przewoźnika. A MPK lubi prototypy. Do dziś eksploatuje pierwszego Solarisa Tramino, wcześniej w jego barwach jeździła Puma z Cegielskiego… 

Prototyp Newagu nie jest jednak takim tramwajem, jakie mają kursować po Olsztynie, który chce kupić wagony dwukierunkowe, czyli takie, które mają drzwi po obu stronach, kabiny motorniczego na obu końcach, dzięki czemu nie potrzebują pętli, by zmienić kierunek jazdy. Jak podaje olsztyński portal o tramwajach można jednak przypuszczać, że wygląd zewnętrzny i design wnętrza wagonu dla stolicy Warmii i Mazur nie będą się bardzo różniły od tych w zaprezentowanym prototypie. Tramwaj Newag 126N jest przegubowy, składa się z trzech członów, ale nie ma podziału na wagony –przestrzeń dla pasażerów jest jedna. Pojazd ma 32 metry długości –tyle maksymalnie może liczyć tramwaj dla Olsztyna. W prototypie zastosowano układ siedzeń 2+2, czyli po dwa siedzenia po lewej i prawej stronie przejścia. W tramwaju dla Olsztyna będzie ich mniej ze względu na drzwi po obu stronach. Pojazd powstał przy współpracy z EC Engineering z Krakowa.

Ale na tę chwilę nie wiadomo jeszcze, czy Newag dostarczy wagony dla Olsztyna. Solaris wystąpił bowiem do KIO o zbadanie poziomu hałasu wagonu zaproponowanego przez konsorcjum Newag i Modertrans dla Olsztyna. Badaniem tym miał zająć się rzeczoznawca. Niestety. Biegli znajdujący się na listach sądów okręgowych nie zajmują się badaniem hałasu, a jedynie wypadkami. W związku z tym KIO zgłosiła się do Politechniki Krakowskiej o ekspertyzę –informuje nas Magdalena Górecka, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta w Olsztynie. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika jednak, że żaden z rzeczoznawców po prostu nie chciał zająć się tym badaniem. Ekspertyza wykonana ma zostać przez Politechnikę Krakowską w kwietniu, natomiast terminu decyzji KIO nie umiemy nawet w przybliżeniu określić –mówi Magdalena Górecka. Czekamy na wyniki pracy ekspertów z Krakowa i werdykt Krajowej Izby Odwoławczej –szczegółów nie podaje także Marcin Napierała z Solaris Bus&Coach. Na chwilę obecną nie przewidujemy opóźnień. Przetarg był ogłaszany z dużym zapasem terminu –dodaje rzeczniczka prasowa olsztyńskiego Urzędu Miasta. Cóż, my zatem również czekamy, o dalszych szczegółach będziemy na bieżąco informować na łamach InfoTram.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Newag
Solaris
MPK Poznań
Olsztyn
  • KristOl – 19.04.2012

    Design nie powala, a nawet moim zdaniem jest wyjątkowo słaby. Kwestia gustu? Może i tak. Przypominam jednak, że jest XXI wiek. Gdybym nie wiedział, że 126N to najnowsza konstrukcja, oglądając inne zdjęcia, na których ten stoi obok Tramino, Newaga uznałbym za dobrze utrzymanego 10 lub 15-latka. W środku np. przypomina kilkunastoletni autobus Neoplana czy MAN-a. Mam nadzieję, że dla Olsztyna mocno zmienią design, a wiem że potrafią, bo inne ich konstrukcje są naprawdę ładne. Oczywiście jest to tylko prototyp, który ma po prostu jeździć i zbierać doświadczenie, ale prototypy powinny też zrobić dobre pierwsze wrażenie, a tym razem się to nie udało.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....