TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dziesięć ofert na budowę trasy tramwajowej na Hubskiej we Wrocławiu
WROCLAW.PL - Opublikowano: 02.12.2016 09:43:57 2 komentarze
Dziesięć ofert na budowę trasy tramwajowej na Hubskiej we Wrocławiu (źródło: wroclaw.pl)

W przetargu na budowę trasy tramwajowej na ul. Hubskiej (odcinek między ulicami Glinianą i Dyrekcyjną) złożono aż 10 ofert. Prowadzone przez Wrocławskie Inwestycje postępowanie uwzględnia także wymianę nawierzchni na ul. Dyrekcyjnej.

Według nowego prawa zamówień publicznych cena nie powinna być jedynym kryterium wyboru. W tym przypadku zamawiającego interesowały m.in. także okres gwarancji i termin wykonania. Wszyscy oferenci uznali 9 lat gwarancji i wykonanie do połowy grudnia 2017 roku za optymalne. Zatem głównym rozstrzygającym pozostaje cena, która waha się od niespełna 34,3 mln zł do ponad 45,5 mln zł.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum kierowane przez mającą hiszpański rodowód spółkę Balzola Polska. Najdrożej swoje usługi wyceniła firma Eurovia Polska. Zwycięstwo nie może być na tym etapie przesądzone, ponieważ dla większości propozycji rozrzut cen jest nieduży, a kilku oferentów wręcz depcze liderowi po piętach ? choćby wrocławskie konsorcjum pod wodzą Zakładu Sieci i Zasilana czy mocno ugruntowana na lokalnym rynku Skanska.

Zresztą zwycięzców tego przetargu może być więcej, ponieważ składa się on aż z trzech części. Część druga to wykonanie docelowej organizacji ruchu. To warte poniżej 500 tys. zł zadanie jest wydzielone, bo zmodyfikowane prawo zamówień publicznych, z przychylności dla drobnych wykonawców, preferuje wyodrębnianie zadań na miarę takich firm. W tym przypadku złożono tylko dwie oferty.

Ciekawsza jest część trzecia, która dotyczy wymiany nawierzchni na ul. Dyrekcyjnej. W tym przypadku wpłynęło sześć ofert. Wszystkie zgadzają się co do 9-letniej gwarancji i 4-miesięcznego terminu wykonania. Ceny? Od nieco ponad 3,5 mln zł (Skanska) do 4,6 mln zł (Eurovia Polska). Jak widać, tu różnice są jeszcze mniejsze.

Czego Wrocławskie Inwestycje oczekują od oferentów? W ramach planowanej inwestycji ma powstać wydzielone torowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną, w tym dwa nowe przystanki, tzw. wiedeńskie, czyli takie jak na Krupniczej. Wydzielone będą także pasy ruchu dla reszty pojazdów, w tym również ścieżki rowerowe. Pieszych poza zmodernizowanymi chodnikami powinno ucieszyć nowe oświetlenie. Planowane jest także odnowienie nawierzchni na ul. Dyrekcyjnej, na odcinku od Hubskiej do powstającego centrum handlowego. Te prace swoim zakresem mają objąć jezdnie i torowisko pod wiaduktem kolejowym między Dyrekcyjną i Małachowskiego.

Jak się dowiadujemy we Wrocławskich Inwestycjach, według wstępnych założeń realizacja miałaby być prowadzona przez cały przyszły rok i ewentualnie w 2018 r. Przy czym prace najbardziej utrudniające ruch, mowa zwłaszcza o ul. Dyrekcyjnej i przejeździe pod wiaduktem, powinny trwać nie dłużej niż trzy miesiące i zaplanowane są na okres wakacyjny. Terminy jednak, jak już wspomnieliśmy, są jednym z kryteriów przetargu i jak widać nieco odbiegają od tych założeń.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
Wrocławskie Inwestycje
  • Marcin Wrocław – 04.12.2016

    Sadzę, że to bardzo dobry plan budowy tego torowiska by poprowadzić inaczej jedną z byłych linii tramwaju Plus obsługiwanych przez Skody. Teraz linia "31" i "32' nie będą się dublowały i pasażerowie będą mieli wybór tak by jedna linia miedzy innymi objęła tzw.Przedmieście Oławskie. Zastanawiam się tylko czy ten przestarzały wiadukt i wąski na Pułaskiego będzie poszerzony czy będą coś innego kombinować czego sobie nie wyobrażam bo inaczej bez poszerzenia nie da się tędy dogodnie puscic tramwaju i samochody jednocześnie z tak dużym ruchem jak obecnie. Bardzo dobrze że zniknie ta paskudna i zniszcona kostka na tych mających być przebudowane ulicach. Oby szybko wyłoniono zwycięzcę i nie było żadnych problemów typu odwołania które mogą opóżnic przebudowę.

  • Redi – 05.12.2016

    Nie będą poszerzać. Jedynym uzasadnieniem powstania tej linii jest budowa drogi a właściwie likwidacja poniemieckiej kostki brukowej a tramwaj jest niejako "na dokładkę". Wiaduktu nie będą poszerzać bo to teren PKP a miasto nie ma tyle pieniędzy i Unia też nie doda więcej- korzyść odniosłyby tylko auta, które trzeba wywalać a nie poszerzać drogi zachęcając do wjazdu. Jedna z plusowych linii za wiaduktem skręci w lewo w Małachowskiego i pojedzie Piłsudskiego tak jak teraz.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....