TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dwa zadania tramwajowe Solarisa w 2016 roku
InfoTram - Opublikowano: 16.02.2016 11:35:37 22 komentarze
Dwa zadania tramwajowe Solarisa w 2016 roku

Solaris podsumował dziś 2015 rok. I tak zakończyły się dostawy w ramach dwóch istotnych kontraktów tramwajowych. Pierwszy z nich dotyczył 18 tramwajów dla Brunszwiku. Z kolei drugi projekt realizowany był w Polsce, w Olsztynie, gdzie po 55 latach przywrócono szynowy transport miejski. Od grudnia 2015 roku mieszkańcy stolicy Warmii mogą korzystać z floty 15 Solarisów Tramino.

Pod koniec minionego roku firma zaczęła realizację kolejnych dwóch zleceń w obszarze pojazdów szynowych. Pierwsze to realizacja zamówienia Solarisa na dostawę łącznie 41 (przy wykorzystaniu opcji) tramwajów do Lipska. Przekazanie pierwszych sztuk jest zaplanowane na czwarty kwartał roku 2016.

Drugi kontrakt dotyczy budowy, jako podwykonawca, 110 pudeł tramwajowych dla pojazdów szynowych TW3000, które trafią do Hanoweru. Przy tym kontrakcie firma z Bolechowa współpracować będzie z 

z Vossloh Kiepe, Alstom Transport i HeiterBlick. 

Producent poinformował też, że przychody z tramwajów stanowią obecnie 15-20% całości. Jak powiedział Zbigniew Palenica, członek Zarządu Solarisa, mogą być one wyższe, ale firma będzie starannie dobierać kontrakty do zrealizowania. Jak się dowiedzieliśmy polski producent interesuje się kilkoma przetargami na dostawy tramwajów. Są to rzecz jasna potencjalne kontrakty eksportowe. Na tę chwilę firma nie zdradza jednak szczegółów.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Hannower
TW3000
  • z – 16.02.2016

    Solaris to przede wszystkim busy+elektryki i właśnie mały przeskok i są tramy z doświadczeniem już nie małym bez presji na ilość, ale z presją na jakość i oto chodzi.

  • Combino – 16.02.2016

    @z: na jakość?Zobaczymy jak wygląda wnętrze brunszwickich i jak będzie wyglądać wnętrze lipskich,bo jeneńskie w środku spasowane są słabo...A poza tym u tego wieśka-miśka Palenicy zawsze język jest o dwie długości przed rozumem. To rozsądne dobieranie zamówień można tłumaczyć spokojnie jako: "weźmiemy to co zdołamy wygrać" ;)

  • hhh – 16.02.2016

    Przy Pesie to dzieci we mgle

  • Olsztyniak – 16.02.2016

    @Combino, idź ty juz tam sobie ulżyć przy wypowiedziach twojego boga miśka-wieśka Zaboklickiego

  • Chudy – 16.02.2016

    @Combino coś Ty zaś pił lub wąchał ??Źle spasowane to są Krakowiaki Twojej firemki z Bydgoszczy - w każdym wozie są różnice między elementami jakby je składała manufakturka pierwszy raz mająca do czynienia z takim "cudem techniki" a nie poważna firma za jaką się uważają... przy nich jeneńskie Solarisy są mistrzostwem świata!Solaris idzie w jakość a nie ilość w przeciwieństwie do Twojego bożyszcza, i za to im się należą słowa uznania - nie porywają się z motyką na Słońce potem majac nadzieję, że wszyscy jak jeden mąż im pomogą i sami będą składać swoje tramwaje, bo biedna Pesa ma problem z przekalkulowaniem czy ze wszystkim zdąży...

  • 100%olsztyniak – 16.02.2016

    Taka mala uwaga.Tramwaje wrocily do Olsztyna po 50 latach a nie 55

  • MarCin – 16.02.2016

    @Chudy: Przyjedz do Poznania zobacz jak Laminaty są w Traminach "dopasowane". Po 2 latach zaczęły pękać przy przegubach i przy mocowaniach poręczy. Dodajmy do tego konieczność toczenia obręczy po przejechaniu ( najwięcej ) 120 tys. Przykładowo Combino ( min ) 140 tys a dochodzą nawet do ponad 200 tys.

  • Barcelona – 17.02.2016

    Solaris jedyne co ma dobre - to PR.Tramwaje olsztyńskie usterki goni usterkę , niezliczone zjazdy do zajezdni na awarie techniczne.Brak właściwego serwisu

  • z – 17.02.2016

    Ciekawe kiedy wreszcie władze SBC przyznają się do błędu jakim było rozpoczęcie produkcji tramwajów!

  • advisor – 17.02.2016

    @BarcelonaOlsztyn niech najpierw ogarnie obsługę tramwajów. Mechanicy wciąż się uczą to i nic dziwnego, że sprzęt jest taki, jaki jest. Nauczą się i będzie git. @zTen "błąd" przynosi im całkiem niezłe zyski i zadowolonych klientów w przeciwieństwie do pewnej firmy z Bydgoszczy, której jakość pozostawia wiele do życzenia, o sztucznym zaniżaniu cen nie wspominając.

  • Zolsztyna100 – 17.02.2016

    @Barelona Gościu ja nie wiem czy ty wogóle mieszkasz w Olsztynie? Bo ja mieszkam, i tak się składa że nie ma żadnych awarii, jedynie pękły szyny w kilku miejscach. Więc mów za siebie

  • Combino – 17.02.2016

    @Chudy: nic nie piłem ani nie wiąchałem; po prostu w odróżnieniu od ciebie jechałem S109J,co więcej jako pierwszy to udokumentowałem i opublikowałem w sieci. Swoją drogą to tylko dowodzi,jak skuteczne embargo na informacje zdołał wprowadzić Solaris,najpierw na życzenie Jeny przed prezentacją,a potem... może właśnie za to Jena się odwdzięcza milczeniem; w każdym razie u pewnych krakowskich hejterów Pesy te fotki z wnętrza S109J wywołały próby odwracania kota ogonem i wicia się jeszcze bardziej żałosne niż wynurzenia PiSowców na temat obietnic wyborczych...@Zolsztyna100: zapomniałeś dodać,że wiedzę na temat tramwajów w Olsztynie czerpiesz wyłącznie z prasy i komunikatów SB&C ;)

  • Zolsztyna100 – 17.02.2016

    @Combino A ty skąd coś mozesz wiedziec o Olsztynie, panie wszechwiedzący z trójmiasta?Tak się składa że mieszkam przy linii tramajowej i wzzystko doskonale widzeEurotram zostaw Olsztyn w spokoju, pewnie gdyby pesa wygrała w Olsztynie to byś dziś inaczej się wypowiadał ;)

  • Combino – 17.02.2016

    ^^ Taaak czyli właśnie w praktyce przyznałeś,że nawet jak jakiś kurs wypadnie,to się nie zorientujesz :DTramino mają choroby wieku dziecięcego i to całkiem normalne,bo nie były nigdzie objeżdżone; po jakimś czasie im przejdzie. Swingi też się docierały w Warszawie,ale jak się dotarły,to chodzą naprawdę dobrze,co przyznał na SSC nawet były motorman ogólnie jadący po Pesie ;)A z Krakowiakami nie jest gorzej niż było z S105p w Poznaniu (co ciekawe MPK stosuje podobną taktykę z obsadą co ichnie MPK),tylko że jakoś gromada hejterów ma inny stopień tolerancji dla Pesy,a inny dla Solarisa...

  • jankiel – 18.02.2016

    Bo Solaris robi tramwaje dopiero od 5 - lat , a Pesa troche dlużej i niczego się nie nauczyła

  • mieszkaniec – 18.02.2016

    Pytanie jedno - dlaczego wszystkie niemal tramwaje solarisa w Brunszwiku stoją na zajezdni, a zapytana o to zajezdnia się "zaczerwieniła" ?

  • MarCin – 18.02.2016

    @jankiel : Solaris mimo uwag od Pracowników MPK Poznań dotyczących prototypu, również nie wyciągnął żadnych wniosków w S105p.

  • Gruby – 18.02.2016

    Nowa trasa ? To fajnie. Teraz Olsztyn musi dogadac sie z firma PESA i dostanie bardzo dobre tramwaje.

  • stomil – 20.02.2016

    Napewno Olsztyn nie będzie wybierał innego typu wagony

  • Gruby – 21.02.2016

    Zobaczymy. Uczcuwy przetarg i tak wygra zawsze PESA.

  • allensteiner – 21.02.2016

    Combino vel. Eurotram powiedz mi jak ty ogarniasz te wszystkie tematy, bo zawsze się tak zastanawiałem że jak ktoś gdzieś na jakimś forum rzuci choćby cień złego słowa na Pesę to zaraz jest twoja riposta. Czy ty się czymkolwiek innym zajmujesz poza byciem nieformalnym rzecznikiem Pesy w necie? Ale nie to i tak nie do ogarnięcia. Już wiem!!! Przyznaj się że masz dziesięciu braci bliźniaków i wszyscy hejtujecie pod jednym nickiem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....