TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dwa wrocławskie Moderusy wyjechały na trasę [FILM]
InfoTram - Opublikowano: 30.12.2015 13:48:24 22 komentarze
Dwa wrocławskie Moderusy wyjechały na trasę (foto: UM Wrocław)

Tak, jak zapowiadaliśmy, 30 grudnia najnowsze tramwaje wrocławskiego MPK, a więc Moderusy Beta, wyruszyły na regularne linie. Na razie można spotkać je na trasie 17. Na razie kursują dwa składy. Cztery kolejne przygotowywane są do ruchu i pojawią się na ulicach w najbliższych dniach.

Dzięki dostawie sześciu składów moderus we Wrocławiu jest już 88 tramwajów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. I to właśnie w-skersi na pl. Teatralnym testowali dziś nowy tramwaj.

- Miejsca dla nas jest naprawdę sporo. Nowe zakupy jak najbardziej cieszą. To mocno poszerzy nam siatkę połączeń objętych składami choć częściowo niskopodłogowymi ? mówi Bartłomiej Skrzyński, Rzecznik miasta Wrocławia ds. Osób Niepełnosprawnych.

Tramwaje dostosowane są także do potrzeb osób niewidomych lub słabo widzących. Są wyposażone w system zapowiedzi głosowych, specjalne, bardziej widoczne tablice informacyjne, a wszystkie przyciski we wnętrzu tramwaju oznaczone są także w alfabecie Braillea.

MPK zamówiło w przetargu sześć nowych tramwajów Modertrans. ? Istnieje jednak możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne 16 sztuk ? mówi Patryk Wild, członek zarządu MPK Wrocław. ? A wtedy liczba składów dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, matek z dziećmi czy osób starszych, przekroczy sto sztuk ? dodaje.

MPK za tramwaje zapłaciło około 23 milionów złotych netto.

? Są to składy częściowo niskopodłogowe, ale rozwiązaniami technicznymi, podzespołami czy technologią nie ustępują znanym już pesom. Kosztowały natomiast połowę tego, co tramwaje z Bydgoszczy ? mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK.

Pasażerowie nowy tramwaj mogą ocenić sami. Dzisiaj i jutro moderusy na pewno będzie można spotkać na linii 17. Później składy pojawią się też na innych liniach. ? Będziemy starali się dysponować nimi i pesami tak, aby kursowały na największej możliwej ilości tras ? mówi Patryk Wild.

Przypomnijmy, że Moderusy są wyposażone w klimatyzację przedziału pasażerskiego, kanały rozprowadzające powietrze, system monitoringu, dynamiczną informację pasażerską (tablice informacyjne typu LED i monitory LCD, zapowiedzi przystanków), fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed przytrzaśnięciem, platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych czy ładowarki USB.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Moderus Beta
MPK Wrocław
Modertrans
  • wrocławianin – 30.12.2015

    Niech mi ktoś wyjaśni jak to jest, że kupuje się tramwaje i autobusy przystosowane dla osób niepełnosprawnych, ale poręcze są metalowe tzn. niemalowane? Czy dla ludzi z poważnymi wadami wzroku to nie jest poważne utrudnienie?A w ogóle poprawną pisownią jest Braille'a

  • Romo – 30.12.2015

    Te poręcze bardzo pasują do ogólnego wystroju wnętrza. Podobnie jest w Pesie. Jaki numer obok 2805 wyjechał na trasę?

  • krakowianin – 30.12.2015

    Wygląda bardzo przyzwoicie !!

  • kowal – 30.12.2015

    Jak dla mnie, jak za tramwaj w tej kategorii cenowej jak najbardziej OK.

  • kubex – 30.12.2015

    I niech wam służą :D .

  • jag – 31.12.2015

    Krakowskie EU8N, N8S też mają niskopodłogowy człon środkowy i spełniają swoją rolę. Moderusy są tanie, ale technicznie nowe i powinny dobrze służyć wrocławianom.

  • KUBA – 31.12.2015

    Man nadzieję że takich tramwajów będzie więcej. :D

  • Busiak – 31.12.2015

    "...system monitoringu, dynamiczną informację pasażerską (tablice informacyjne typu LED i monitory LCD, zapowiedzi przystanków), fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed przytrzaśnięciem, platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych"I to ma być rewelacja???Czy wszystkie Volvo, Citaro, Solarisy i Skody tego nie mają???Wrocław zachwyca się moderusem niczym 5-cio tysięczne miasteczko które po 40 latach kupiło pierwszy nowy autobus.Przepis na Moderusa Beta:uciąć tył pierwszego wagonu 105Na tuż za wózkiem, uciąć przód drugiego wagonu 105Na i połączyć niskopodłogowym "członem". Całość przyprawić nowymi szybami wklejanymi, parę blach zastąpić plastikami. Dodać nowe lampki, parę gadżetów żeby było czym sie chwalić i szerokości:-)

  • Romo – 31.12.2015

    @busiakA co byś jeszcze chciał? Przewijak, co by Twoja mama pampersa Ci zmieniła? Takie rzeczy to tylko w .....

  • Marcin Wrocław – 01.01.2016

    Mam nadzieję że nasze MPK nie zapatrzy się wyłącznie na te tramwaje i oprócz nich będzie chciało postarać się i o dalsze PESY TWIST.

  • Combino – 01.01.2016

    @jag: tylko że EU8N i N8S są używkami,przerobionymi u nas (niskie człony w N8S mają już 23 lata) i pójdą pod palnik,kiedy Beta "nówka" będzie w połowie swojej życiowej drogi. Robienie takich wagonów jako dostosowanie używek do przewozu osób niepełnosprawnych jest OK,ale nie jako kupowanie nówek,z perspektywą 30-letniej (i dłuższej) eksploatacji!

  • krakus – 01.01.2016

    Ja bym nigdy nie chciał w Krakowie takiego "badziewia"

  • kubex – 01.01.2016

    @krakus: macie teraz gorsze badziewie z Bydgoszczy ;) .

  • Combino – 03.01.2016

    @kubex: Twój ostatni wpis świadczy o tym,że zdrowo odleciałeś podczas zabawy noworocznej ;)

  • advisor – 03.01.2016

    @Combino nie wyszło Ci, bo akurat wczoraj #HG920 "odleciał" na zajezdni i prawdopodobnie czeka go wycieczka do Bydgoszczy. Ta legendarna jakość PESY, prawda? :-)

  • kubex – 03.01.2016

    @Combino: przecież Pesy psują się na potęgę! Chyba lepsze są tramwaje częściowo wysokopodłogowe które jeżdżą niż niskacze które non-stop są na serwisie!

  • Combino – 04.01.2016

    @advisor: doskonale wiesz,że na wiadomym portalu jest wielu obserwujących Pesy i potwierdzają że jeżdżą raczej porządnie (a tak samo dobrze wiesz,że nie są to w 100% entuzjaści bydgoskiej marki). Bety ostatnio widziałem dwie w Bytomiu: jedną liniowo,druga akurat awaryjnie zjeżdżała na Stroszek (i nie ma co gdybać na temat możliwego "normalnego" zjazdu,bo zjazd był jak najbardziej oficjalnie awaryjny).@Kubex: na potęgę to jak na razie padają Tramino w Olsztynie ;)Pesy według wszelkich potwierdzonych pisemnie danych sprawują się OK :)

  • advisor – 04.01.2016

    @Combino "raczej porządnie" to pojęcie względne, ale fakt, duża część jeździ sprawnie. Co do Śląska to awaria nie była aż tak poważna, skoro wagon zjechał o własnych siłach. Wiem, że nie lubisz Solarisa, ale stanowczo przeginasz z tymi awariami w Olsztynie. Problemy są, bo od bardzo długiego czasu nikt u nas nie budował linii tramwajowej od zera - nie da się uniknąć błędów przy takiej inwestycji. Olsztyn musi się jeszcze nauczyć tramwajów. System się dotrze i będzie wzorowo funkcjonował.

  • kubex – 04.01.2016

    @Combino: Nie Tramina, tylko infrastruktura pada - już trzecia szyna im poszła w.... wiadomo gdzie. Prawda jest taka że Pesa nabrała zamówień i przez to jakość jest jaka jest. A Pesy są dobre jedynie na piśmie, OK są wyżej wspomniane Solarisy i jeszcze wyżej wspomniane Bety.

  • kierowca bombowca – 05.01.2016

    @kubex - to takie ... Combinowe - Pesa dobra, Tramino kiepskie, bo Solaris ... zaplanował kiepski układ komunikacyjny, nie dostosował peronów, wreszcie użył do produkcji szyn niewłaściwego stopu i dlatego pękają szyny przy -15 - -10 st. C. Że nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością, to mało istotny Combinowy pryszcz.

  • autor – 07.01.2016

    Ciekawe czemu tylko 2 wyjechały? Może dlatego że pozostałe nie są skończone... i ekipa z Modertransu kończy tramwaj na miejscu we Wrocławiu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....