TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dwa Twisty we Wrocławiu, żaden nie jeździ liniowo
INFOTRAM - Opublikowano: 24.07.2015 09:42:43 42 komentarze
Wrocławski Twist

PESA dostarczyła drugiego Twista dla MPK Wrocław. Kolejne dwa pojazdy mają pojawić się na Dolnym Śląsku w ciągu najbliższego tygodnia. Niestety żaden z wagonów nie wyjechał jeszcze liniowo na trasy. Kiedy to nastąpi? Tego nie wiemy, co więcej nie wie też sam przewoźnik. MPK ma problem z infrastrukturą, która okazała się nieprzystosowana do Twistów.

Od przybycia do Wrocławia pierwszego Twista minął już miesiąc. W tym czasie nie udało się rozwiązać wszystkich kłopotów z infrastrukturą, uniemożliwiającą wyjazd pojazdów na trasy. W związku z tymi kłopotami nie wiemy także na jakich trasach będą kursować nowe nabytki przewoźnika.

Przypomnijmy, że PESA dostarczy do Wrocławia osiem Twistów.

Obecnie pierwsze dwa przekazane wagony przechodzą niezbędne testy, szkoleni są także motorniczy. Według nieoficjalnych informacji Twisty na trasach pojawią się jeszcze w wakacje, najprawdopodobniej pod koniec sierpnia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Wrocław
MPK Wrocław
Twist
  • krakus77 – 24.07.2015

    Kraków nie ma problemu z infrastrukturą a też od miesiąca nie może uruchomić "Krakowiaka" mało został częściowo rozebrany i nie wyjeżdźa z hali

  • kermit – 24.07.2015

    Infrastruktura to temat zastępczy , mechanicy z Pesy mają problem y uruchomieniem #3601

  • grubas z Bydgoszczy – 24.07.2015

    Piękny tramwaj. Jakość niezrownana. Są drobne problemy ale to nie nasza wina. Inni dali D. My jesteśmy narodowym producentem taboru i tramwajów i nam się należały te zamówienia. Huehuehue świetna doskonała produkcja. Oby tak dalej się rozwijała Pesa ku chwałę ojczyzny a będziemy mieli dumę narodowa na cały świat.

  • matis – 24.07.2015

    We Wrocławiu są już 3 Pesy tak dla ścisłości...

  • Krakauer – 24.07.2015

    PESA powinna płacić kary umowne za niedotrzymanie terminów kontraktu z MPK Kraków !! To skandaliczna firma , która zawsze ma ten problem z terminami !!

  • ? – 24.07.2015

    A to jest chyba tekst o Wrocławiu. To po co ta gadka o płaceniu przez Kraków?

  • wrocek – 24.07.2015

    We Wrocławiu prędzej te Modertransy wyjadą na ulice niż te całe Pesy

  • grubas z Bydgoszczy – 24.07.2015

    Huehuehue pewnie ze powinniśmy płacić kary. Wszystko mamy po terminie od A do Z. Ale kto smie wystawiać kary narodowemu producentowi taboru? Nam się nie podskakuje. To my rządzimy w tramwajach. W sumie to możecie nam naskoczyć buahhaahahha. Cieszcie się ze wam te tramwaje robimy bo byście jeździli jakimiś modertransami a nie wysokiej klasy tramwajami z Bydgoszczy. Huehuehue. Pamiętajcie płacąc nam gruba kasę wspieranie polski przemysł. A chyba chcecie mieć z czego być dumni? No. To nie narzekać mi tutaj bueheheheheh

  • Gabriella – 24.07.2015

    Pesa dostarczyła tramwaje a to że mają infrastrukturę niedostosowaną do tramwajów bez ściętej burty to co, wina Pesy??? jak Warszawa zamówiła Swingi ze ściętą burtą to też było niedobrze bo będzie szpara miedzy wejściem a peronem. Co za chory kraj, jak ludziom niedogodzisz tak zawsze im nie pasuje.A krakowiak jeździ i ma się dobrze, wymyślacie bzdury tylko dlatego, że siedzicie na zadupiu i w życiu tramwaju nie widzieliście. Myślicie, że codziennie relacje będa z jazd ???

  • gregor – 24.07.2015

    @Gabrella Akurat pracuje w TP i Krakowiak jeździ tylko po zajezdni jest problem z wózkami

  • grubas z Bydgoszczy – 24.07.2015

    oczywiście jak zawsze ponosi mnie. Bardzo lubię solarisy i modertrans i alstom i bombardier. FPS też dobre tramwaje robił. Puma fajna ale się zepsuła. Niektóre Pesy też mi się podobają. Nowelo z Newagu tez fajne ale szkoda że tylko jeden egzemplarz. Wszystkie tramwaje z Polski są fajne, lubie wszystkie.

  • grubas z Bydgoszczy – 24.07.2015

    Jak śmieszne tak mówić o najładniejszy tramwaju na świecie Krakowiaku? Ze wózki niedobre? Sami macie torowiska niedobre. Nauczcie się dbać o infre a nie śmiecie stawiać zarzuty narodowemu producentowi tramwajów. To jest skandal. Jestem oburzony zachowanie kolegi gregora

  • pes – 24.07.2015

    @GabrielaSkoro jeździ to czemu nie wozi pasażerów, po prawie miesiącu chyba czas najwyższy, a nie robi za makietę na bazie.....Skoro wszystko jest tak świetnie, to kiedy będą następne???

  • Filip – 24.07.2015

    Zmieniać infrastrukturę pod 8 składów to jest kuriozum!

  • jag – 24.07.2015

    @ a ściślej jaki? - możesz troszkę dokładniej dla uspokojenia atmosfery i troll.

  • advisor – 24.07.2015

    @Gabriella i @spaślakzBydgoszczyJaka firma takie trolle.

  • woreczek – 24.07.2015

    @Filipzamawiać 8 składów niedostosowanych do panujących okoliczności infrastruktury to jest kuriozum

  • ed – 24.07.2015

    Kuriozum to jest nie wiedzieć że ta infratruktura nie pasuje do tramwajów które się kupuje

  • qazws – 25.07.2015

    @Pes Skoro jeździ to czemu nie wozi pasażerów, po prawie miesiącu chyba czas najwyższy, a nie robi za makietę na bazie.....Skoro wszystko jest tak świetnie, to kiedy będą następne???Nie wozi pasażerów bo nie ma homologacji. Jak dostanie homologację to może zacząć jeździć z pasażerami. Przypomnę tylko, że jak na razie rekordzistą w długości uzyskiwania homologacji był Solaris Tramino S100 - ponad pół roku.

  • krakus – 25.07.2015

    Newag do dziś napewno by złożył z 10 szt NGT10

  • grubas z Bydgoszczy – 25.07.2015

    Chyba 10 hulajnog albo taczek. Buahahhaahahs

  • pes – 25.07.2015

    @qazwsPrzecież homologację miał dostać jeszcze w Bydgoszczy ????

  • pes – 25.07.2015

    @qazwsA czemu kolejnych nic nie słychać ????

  • kolarz – 25.07.2015

    PESA -firma znana z braku punktualności w realizacji kontraktów !! Firma nierzetelna , byle jaka !!

  • maxik – 25.07.2015

    @krakus Oczywiście że Newag by NGT10 złożył gdyby miał problemy to by TR w Krakowie pomógł i zarobił

  • mouset – 25.07.2015

    Dokładnie składali NGT8 to NGT10 nie problem

  • grubas z Bydgoszczy – 25.07.2015

    NGT8taczkaNGT10hulajnogaBuahahahshshahhahah

  • z – 25.07.2015

    Wrocek ma rację,dla Pesy rok 2015 będzie rekordowy pod względem niezrealizowanych umów.Problem leży nie w odbiorcy tramwaju przecież można upuścić np.50% ale w UE oraz u konkurentów którzy uczestniczyli w przetargach . Grubasa proszę o milczenie.

  • traktster – 25.07.2015

    Brak wiarygodności Pesy zaowocuje przegranymi przetargmi w 2016 r

  • :-( – 26.07.2015

    @traktster Jaki znowu brak wiarygodności? W cywilizowanych krajach tramwaje zamawia się z wyprzedzeniem, a nie na ostatnią chwilę i to model, który trzeba dopiero skonstruować. Kraków trochę by przestałby wymyślać i wydawać ponad miarę naszą kasę. To jest nasza kasa, a nie Krakowa. Wszystko projektują, budują i zamawiają sprzęt po "drogości", a istniejącej infrastruktury utrzymać nie potrafią, bo ich nie stać. Dworzec musi być wypasiony (zresztą to któraś tam z kolei przebudowa i pewnie nie ostatnia), tunel tramwajowy budowany dekadami w których tramwaje jeżdżą wolniej niż po ulicy i na dodatek naokoło, Krakowski Szybki Tramwaj, który z szybkością nie ma nic wspólnego, gigantomaniczne rondo, które jest skrajnie niefunkcjonalne, bardzo drogie tramwaje, które wcale nie są najlepsze na świecie, itd. itd. Teraz wymyślanie metra na które ich nie stać, ale muszą je mieć, bo... to Kraków. A mieszkania w centrum ogrzewane... piecami kaflowymi, że oddychać się nie da i przyjeżdżać się nie chce.Wszędzie w Europie stawiają na funkcjonalne tramwaje, z ewentualnymi tunelami w centrum (to jest jednak mimo wszystko rozwiązanie antypasażerskie), a Kraków musi mieć ciężkie metro, które będzie budowane zgodnie z tradycją przynajmniej 20 lat, bo jakby zaczęli to okaże się, że zabytki zaczną się walić tak jak było w Niemczech i zbudować szybko się nie da. A tak właściwie to ewentualny poważny projekt kiedyś będzie? Metra chyba nie projektuje się z dnia na dzień. Kto za to zapłaci za niepotrzebne metro? No, Święty Mikołaj, tj my, a w szczególności biedne województwo małopolskie. A co, Krakowowi się należy, a że reszta dookoła miasta biedna to kogo to obchodzi.Może w końcu może fanaberie i krakowskie postrzeganie świata dostosuje się do rzeczywistości. Chcą kupować drogi sprzęt, to ok, ale za swoje bez naszych pieniędzy. Środki UE są tak naprawdę nasze, bo od nas pochodzą. Nikt już tego nie pamięta? Skąd to poczucie lepszości od innych miast trudno zrozumieć.

  • pes – 26.07.2015

    @ :(Nikt nie kazał Pesie startować z nieopracowanym projektem. Bombardier takowy miał, chociaż sam z poprzednim spóźnił się prawie rok.......Dlatego Kraków tak jak napisałeś powinien egzekwować wszelkie odstępstwa od projektu i harmonogramu dostaw.A tak jak napisałeś, że chodzi o nasze pieniądze, dlatego w końcu powinny pojawić się wiarygodne info o stanie tego projektu, co dotyczy również redakcji tego portalu a nie tylko marketingowy bełkot "już w czerwcu" chociaż miało być w maju, albo teraz czekanie aby napisać "już w październiku"może wyjedzie w końcu na linie....

  • grubas z Bydgoszczy – 26.07.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz nic nie wnosi]

  • jag – 26.07.2015

    do @:-( i wpisu pełnego niezrozumiałej frustracji jednak z kilkoma bardzo słusznymi stwierdzeniami.Rzeczywiście, tam gdzie cywilizowane kraje nie muszą walczyć o skonsumowanie i rozliczenie w terminie dopłat unijnych takie zamówienie jak 36 40-o paro metrowych pojazdów byłoby poprzedzone dokładną analizą i odpowiednio długim czasem realizacji dla wygrywającego przetarg wraz z opcjami podzielone np. na 18 + 18 sztuk w opcji. Z jednym się niezgodzę - wybrano by raczej jakość, a nie cenę i dobrze, że Kraków stara się stawiać na jakość mimo nacisków tzw. fachowców i ogólnego trendu lepiej więcej byle taniej.Metro w Krakowie to utopia forsowana przez lobby inżyniersko-administracyjne oraz jedną pracownię pewnego Pana na "A". A co miał odpowiedzieć w referendum krakowianin na pytanie czy chce, czy nie chce metra. Każdy by chciał!Kraków ma stosunkowo niskie dofinansowania na projekty zakupowe tramwajów, więc w większej części finansowane są z wypracowanych przez krakusów środków.Dlaczego Kraków jako najważniejsze historycznie miasto w Polsce nie może mieć nieco wyższych wymagań, to naprawdę jest zasadne. A może na Kraków złożyłoby się społeczenstwo tak jak przez x lat składało się na Warszawę czy na Śląsk? - moje pytanie na końcu jest tylko przykładem złego myślenia o Polsce, którą wielu chce dzielić na lepsze i gorsze miejsca w imię czego?

  • bodzio – 27.07.2015

    Powiedzmy sobie szczerze, że rok 2015 to przetargowa patologia pod względem terminów. Wszyscy chcą się na ostatnią chwilę wykazać jak znakomicie wykorzystali pieniądze z Unii. Skoro zamówienia były na ostatnią chwilę to tak też będzie przebiegać ich realizacja, taka prawda.

  • XWJ – 27.07.2015

    @:-( - Ale Ty bredzisz. Weź choć popatrz na pryzmat inwestycji, to może sam zrozumiesz. Tunel nie jest szybszy, bo technologia i jego (prawie 50 letnia) konstrukcja temu nie pozwala. Mógł zostać zasypany/zaorany ale wpłynęło to tak na ingerencję okolic Dworca, że i tak nic by tam nie powstało nowego. Dzięki temu, że wszystko w Krakowie jest po drogości, jeszcze się trzyma. Zauważ, że Kraków od czterech lat robi wszystko po taniości i po trzy/cztery razy poprawia, a później i tak nie działa. A od Bombardierów się odstosunkuj, bo w Polsce chyba nie ma lepszego tramwaju, którego awaryjność nie przekracza 10% ogółu serwisowania. Z infrastrukturą problem polega na tym, iż jesteśmy wstanie ją utrzymać ale prezydent wolał dwa stadiony na które poszły wszystkie pieniądze, z biletów infrastruktury i transportu.

  • obserwator tramwajowy – 27.07.2015

    @qazws - jest jednak pewien drobny szczegół - S100 był pierwszym i jedynym (fizycznie) tramwajem wyprodukowanym przez Solarisa. Później poszło szybciej, a w przeciwieństwie do pewnego dużego producenta - firma nigdy nie znalazła się w sytuacji zerwania kontraktu; zarówno w Jenie, jak i w Brunszwiku wszystko poszło bez przeszkód, a zebrane doświadczenia proceduralne zaowocują w Lipsku i - być może - w innych miastach, które Solaris ma na celowniku, nawet w sytuacji, gdy każde miasto otrzymuje praktycznie własny model wagonu.

  • pyrlander – 27.07.2015

    @ fatman - "FPS też dobre tramwaje robił". Mało wiesz o tym, czego FPS praktycznie nie robił: Pumę gnijącą gdzieś w hali, w której nawet podczas otwartych drzwi nie można robić zdjęć, oraz warszawskie wysokopodłogowe hipolity 123N. Innych doświadczeń nie ma - oprócz od lat jeżdżącej w niebiosach nieboszczki Glizdy i modernizacji jednego dwuskładu 105N (tak dawno, że już nikt o tym nie pamięta).

  • brożek – 28.07.2015

    Pesa za wszelką cene chciała przejąć Kraków , tylko "niedorosła" do tego i teraz na lata pójdzie w Krakowie w odstawke

  • jag – 28.07.2015

    Nie ma wiarygodnej informacji o aktualnym stanie pierwszego Krakusa. Czas jednak nie zatrzymał się dla PESA i MPK. Terminy realizacji zamówienia naglą. Tekst jest o Wrocławiu, który nie przygotował przystanków do zamówienia i specyfikacji, którą sam ustalił i zatwierdził i to jest kuriozalne.

  • jatal. – 01.08.2015

    @ obserwator tramwajowy ?S100 nie był budowany przez Solarisa tylko przez MPK Łódź. ;)To że coś ma inne oznaczenie (np. 109, 110, 111...) wcale nie oznacza że jest zupełnie innym modelem wagony. Obecnie każde zamówienie oznacza dostosowywanie ogólnego projektu do wymaganych warunków zamawiającego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....