TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dwa pierwsze M8C w MPK Łódź
INFOTRAM Karol Wach - Opublikowano: 16.05.2013 14:37:17 11 komentarzy
Dwa pierwsze M8C w MPK Łódź

MPK Łódź zaprezentowało w czwartek (16 maja) dwa sprowadzone z Bielefeld wagony M8C. To używane dwukierunkowce, które z Niemiec zostały sprowadzone do obsługi trasy W-Z (Retkinia -Widzew (Olechów). Łącznie przewoźnik zakupił 18 takich pojazdów. Zanim wyjadą na łódzkie tory trzeba je dostosować do polskich warunków.

MPK myśli również o ich modernizacji. W Bielefeld wagony były eksploatowane m.in. w tunelach i na wydzielonym torowisku z peronami. Dlatego też są wyposażone w wysuwane stopnie, które w Łodzi niekoniecznie są potrzebne i muszą się sprawdzić. To jednak melodia przyszłości. Modernizacja wagonów mogłaby się rozpocząć dopiero po zakończeniu remontu trasy W-Z. Wtedy Łódź nie potrzebowałaby już wagonów dwukierunkowych. Co więcej kapitalna przebudowa mogłaby przedłużyć żywot tych trzydziestoletnich wagonów o kolejne nawet 20 lat. Podobna decyzja została podjęta przez ZKM Gdańsk, który zdecydował się na modernizację bliźniaczych wagonów N8C. Remont wykonał poznański Modertrans. Zakup i modernizacja wagonów używanych to alternatywa dla kupna tramwajów nowych. Koszt takiego przedsięwzięcia to około półtora miliona złotych. Nowy wagon to wydatek rzędu 7,5 mln złotych. Kwoty są zatem nieporównywalne. W czasie ewentualnej modernizacji wagony zostałyby przebudowane na jednokierunkowe. Wstawiony ma być również niskopodłogowy człon w środkowej części wagonu. Tramwaje M8C to wąskotorowa wersja wagonów N8C, produkowanych przez firmę Düsseldorfer Waggonfabrik.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Łódź
M8C
  • rodeif – 16.05.2013

    "W czasie ewentualnej modernizacji wagony zostałyby przebudowane na jednokierunkowe" - ale po co? Gdańsk zostawił swoje N8C jako dwukierunkowe, choć na co dzień nie korzysta z tego, bo w przypadku remontu, rozbudowy torowiska, czy jakiejś awarii itp można dwukierunkowość wykorzystać.

  • michał – 16.05.2013

    Na jednokierunkowe. Brawo! Bardzo mądre robić coś niepraktycznego z czegoś praktycznego. Brawo dla myślicieli!

  • pplar – 16.05.2013

    Napisze to jeszcze raz. Tylko nie ten okropny przód znany z gdańskich jednostek.

  • – 16.05.2013

    Protram dla krakowa zrobił z takim samym więc wątpię żeby projektowali nowy pyszczek dla tych. Zresztą Modertrans potrafił założyć taki przód do 114Na więc wiesz .... :-)

  • rodeif – 17.05.2013

    a czy poza "walorem estetycznym" wymiana czół składu ma jakiś sens? Czemu po prostu nie zostawić obecnych?

  • – 17.05.2013

    Ma taki że likwidowany jestporządny przód z mocna klatka bezpieczeństwa na ładny plastikowy jakością i wytrzymałością przypominający pudełko zapałek

  • Fizolof – 17.05.2013

    Panowie, ale wymiana kabiny wieże się rownież z poprawa komfortu pracy prowadzącego pojazd, a nie wykonuje się tego po to, żeby zadowolić miłośników.

  • kretynizm – 17.05.2013

    "Wtedy Łódź nie potrzebowałaby już wagonów dwukierunkowych." Bardzo odważne stwierdzenie. Czyli co, więcej nie będzie remontów torowisk? Jezu, co za bzdury.

  • mariusz – 18.05.2013

    " Zanim wyjadą na łódzkie tory trzeba je dostosować do polskich warunków." Czyli co, założyć wyświetlacz pokazujący imieniny i popsuć jedną z kabin?

  • Combino – 18.05.2013

    Brawo!Te 18 przerobią na jednokierunkowe,bo oczywiście w Łodzi nie będzie istniało coś takiego jak wymienność taboru na liniach (czyli innymi słowy do obsługi powiedzmy 10-ki i 4-ki mają być inne wagony,bo przecież podobno MPK chciało część kursów 4-ki wydłużyć do Proboszczewic;no,chyba że to była - jak często w MPK - tylko kiełbasa wyborcza)?

  • aderr – 18.05.2013

    No cóż to tylko niebezpieczna Łódż w tym miescie sie najpierw robi a potem myśli

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....