TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dwa kolejne NF6D już w Łodzi
InfoTram.pl - Opublikowano: 07.05.2018 09:58:31
Dwa kolejne NF6D już w Łodzi

Dwa kolejne NF6D przyjechały z Bochum do Łodzi. To dopiero początek dostawy. W sumie do Łodzi trafią aż 34 takie wagony.

Przypomnijmy, że w przetargu MPK Łódź wpłynęła jedna oferta, złożona przez Bochum-Gelsenkirchener-Strassenbahnen AG (BOGESTRA), na dostawę 34 tramwajów (32 w wariancie podstawowym plus 2 w opcji) na kwotę 3 mln 150 tys euro.

Wcześniej łódzki przewoźnik zakupił jeden taki wagon, który posłużył jako tester.

Wagony NF6D mają nieco ponad 28 m i są dwukierunkowe. 70 proc. tramwaju ma niską podłogę. Pojazdy są wyposażone w 72 miejsca siedzące. Tramwaje wyprodukowano w latach 90. XX w. i, co ciekawe, były to jedne z pierwszych niskopodłogowych tramwajów w Europie.

Prezes łódzkiego MPK Zbigniew Papierski podkreśla, że choć tramwaje te mają już po 26 lat, to wciąż są pojazdami nowoczesnymi i w bardzo dobrym stanie technicznym. Specjaliści z łódzkiego MPK oceniają, że po niewielkiej modernizacji, każdy z tramwajów zakupionych w Bochum będzie mógł jeździć w Łodzi jeszcze przez kolejnych 25 lat.

Jak powiedział Dariusz Domański, zastępca kierownika Zakładu Techniki MPK, w tramwajach zakupionych w Bochum, przed wyruszeniem na łódzkie tory, trzeba zmienić polaryzację, wymienić sprzęgi oraz dostosować zasilanie do 600 V (w Bochum wynosiło 750 V). Zmiany wymaga również system informacji pasażerskiej. We wszystkich wagonach z Bochum pojawią się biletomaty.

MPK planuje, że za kilka miesięcy, tramwaje z Bochum będą sukcesywnie poddawane drugiemu etapowi modernizacji. Będzie ona obejmowała m.in. wyposażenie wagonów w przesuwane okna (pojazdy podobnie jak w Bochum nie będą miały klimatyzacji) oraz oddzielne drzwi dla motorniczego (specjaliści z MPK jeszcze analizują, czy jest to technicznie możliwe). Podczas tej modernizacji pojazdy zostaną przemalowane w barwy typowe dla łódzkiego MPK.

Prezes Zbigniew Papierski powiedział, że tramwaje typu NF6D sprowadzane z Bochum kosztują między 50 a 100 tys. euro (dla porównania nowa PESA kosztuje ok. 8 mln zł), a za wszystkie 34 pojazdy NF6D łódzkie MPK zapłaciło 3,1 mln. euro.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK-Łódź
Łódź
NF6D
Bochum
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...