TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Duże zamówienie dla Stadlera z Walii
- Opublikowano: 16.08.2018 11:57:32 1 komentarz
Duże zamówienie dla Stadlera z Walii

Wkrótce tramwaje dwusystemowe CITYLINK i zespoły trakcyjne FLIRT firmy Stadler będą powszechnym widokiem na torach sieci przewoźników Wales & Borders oraz South Wales Metro.

Od 2022 roku na liniach obu firm będzie jeździło łącznie 71 pojazdów Stadlera. Stadler ponownie zdobył duże zlecenie w Wielkiej Brytanii. Wales & Borders zamówił 71 pojazdów, w tym 36 trójczłonowych tramwajów dwusystemowych typu CITYLINK oraz 35 zespołów trakcyjnych typu FLIRT.

36 trójczłonowych tramwajów dwusystemowych CITYLINK zasilanych z sieci trakcyjnej 25 kV i z napędem akumulatorowym będzie kursowało na liniach z Cardiff do Treherbert, Aberdare i Merthyr Tydil. Oznacza to powrót tramwajów na ulice Cardiff po ponad 70 latach. Z pozostałych 35 zamówionych pociągów typu FLIRT 11 będzie miało napęd spalinowy, a 24 to pojazdy hybrydowe wyposażone w napęd spalinowy oraz elektryczny z zasilaniem z sieci trakcyjnej lub z akumulatorów.

11 spalinowych zespołów trakcyjnych jeżdżących w sieci South-Wales-Metro będzie obsługiwało odcinki na trasie między Maesteg, Ebbw Vale i Cheltenham. 24 hybrydowe zespoły trakcyjne będą docierały przez Cardiff do położonej na południu miejscowości Vale of Glamorgan, wykorzystując przy tym napęd spalinowy. Natomiast na północ od stolicy Walii pociągi będą przełączane na napęd z sieci trakcyjnej.

"Jesteśmy dumni z tego, że Stadler został wybrany na dostawcę tej unikalnej i innowacyjnej floty taboru dla Wales & Borders. Jestem przekonany, że pasażerowie w Południowej Walii docenią nowe pociągi nie tylko za wysoki komfort jazdy, ale również za zastosowane w nich akumulatory w najnowszej technologii. Powszechne wykorzystanie tej technologii w całym kraju będzie oznaczało znaczący krok branży w kierunku rozwiązań przyjaznych dla środowiska“ – powiedział Ralf Warwel, dyrektor sprzedaży w firmie Stadler.

Zastosowanie akumulatorów w tramwajach dwusystemowych oraz koncepcja napędu hybrydowego to innowacyjne i opłacalne rozwiązania. Z jednej strony pozwalają one na przyjazną dla środowiska eksploatację pojazdów na trasach zelektryfikowanych na północ od Cardiff, z drugiej zaś na tzw. "inteligentną elektryfikację“. "Inteligentna elektryfikacja“ to rozwiązanie umożliwiające poruszanie się pociągów po trasach niezelektryfikowanych wykorzystując napęd elektryczny i energię zgromadzoną w akumulatorach. Pozwala to zminimalizować wydatki na infrastrukturę oraz eliminuje konieczność kosztownej modyfikacji wyposażenia ok. 55 mostów znajdujących się na trasie przejazdu.

Dostarczane pociągi będą wyposażone w klimatyzację, gniazdka sieciowe umieszczone przy siedzeniach oraz duże monitory informujące pasażerów o przebiegu trasy. Ponadto we wszystkich pojazdach przewidziano miejsce na przewożenie do sześciu rowerów oraz jedno wejście z ułatwionym wsiadaniem i wysiadaniem dla osób niepełnosprawnych. W pojazdach do minimum zredukowano hałas i wibracje. Nowa flota pociągów Stadlera to duży postęp z punktu widzenia komfortu podróży i zadowolenia pasażerów. Stanowi ona również wsparcie dla walijskiego rządu w realizacji wizji dotyczącej transportu publicznego.

"Dzięki tej inwestycji w transport szynowy, opiewającej na pięć miliardów funtów, wprowadzamy rozwiązania, które są innowacyjne, opłacalne i przyjazne dla środowiska. Decydując się na tę inwestycję, mieliśmy na uwadze przede wszystkim potrzeby naszych pasażerów. Tramwaje dwusystemowe Stadlera będą stanowiły istotną część naszej oferty transportowej w Południowej Walii i już cieszę się na ich wdrożenie“ – stwierdził Ken Skates, minister gospodarki i transportu.

W Wielkiej Brytanii Stadler obecny jest już na dużą skalę: od 2012 roku w londyńskiej dzielnicy Croydon kursuje dwanaście tramwajów dwusystemowych TRAMLINK, a siedem tramwajów dwusystemowych CITYLINK jeździ w sieci Sheffield Supertram. Począwszy od 2019 roku w rejonie operowania przewoźnika Greater Anglia do eksploatacji włączanych będzie 58 pociągów Stadlera, a od 2020 roku 52 nowe pociągi METRO będą tworzyły szkielet transportu regionalnego w rejonie Liverpoolu.

"Jesteśmy na początku fascynującej podróży, w trakcie której zmodyfikujemy naszą sieć przewozów i przedstawimy nową wizję transportu publicznego, w której liczą się przede wszystkim ludzie i miejscowości w Walii. Tabor firmy Stadler będzie odgrywał tu kluczową rolę“ – mówił James Price, dyrektor zarządzający w firmie Transport for Wales.

"Chcielibyśmy podziękować firmie Stadler za niezwykle intensywną współpracę na etapie projektowania pociągów. Pociągi te umożliwiają realizację innowacyjnego rozwiązania South-Wales-Metro. Całkowicie zmieni ono komfort pasażerów i umożliwi jazdę pociągów ze 100% elektrycznym napędem na trasach biegnących przez doliny, na północ od Cardiff. Energia do zasilania będzie pochodziła ze źródeł odnawialnych, z których połowa znajduje się na terenie Walii. Te wspaniałe pociągi pomogą nam skrócić czas podróży, zwiększyć przepustowość i ulokować Walię na samym szczycie, jeśli chodzi o wykorzystanie technologii inteligentnej elektryfikacji“ – dodał Colin Lea, dyrektor działu ruchu i usług kolejowych firmy Transport for Wales.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Walia
  • Kaszebe – 17.08.2018

    A czemu nie startował nasz"Narodowy Producent"przecież dla nich cena to pestka? ; ))) Puścili by Stadlera z torbami,przecież i tak zapłaciłby polski podatnik czyli my!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....