TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dostawy miejskich pojazdów szynowych w 2012 roku - PESA ponownie liderem
Karol Wach - Opublikowano: 22.02.2013 11:58:31 37 komentarzy
Dostawy miejskich pojazdów szynowych w 2012 roku - PESA ponownie liderem

W czwartym kwartale 2012 roku zanotowaliśmy delikatny wzrost liczby dostarczonych tramwajów w porównaniu z poprzednimi trzema miesiącami. Łącznie na polskim rynku pojawiło się 33 wagony, co oznacza wzrost o osiem jednostek (+24%). Omawiany okres wypada jednak kiepsko w porównaniu z analogicznym przedziałem czasowym roku 2011. Wówczas dostarczono bowiem 57 sztuk pojazdów (-43%). Co więcej w czwartym kwartale 2012 roku wagony tramwajowe trafiły tylko do trzech przewoźników –Tramwajów Warszawskich, MPK Kraków i MPK Poznań. Pierwszy z nich odebrał 18 Swingów, z czego dwa to dwukierunkowe DUO Swingi, drugi 10 Bombardierów NGT8, trzeci 5 Moderusów Beta. Wszystkie wskazane przypadki to kontynuacja dostaw rozpoczętych już wcześniej. W omawianym okresie nie rozpoczęła się zatem realizacja żadnej nowej umowy. W klasyfikacji przewoźników mamy więc jasną sytuację. Po raz kolejny Tramwaje Warszawskie są na fotelu lidera. Zakończyły się natomiast dostawy Twistów dla MPK Częstochowa i składów EN97 dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej.    

Udział w rynku –IV kwartał 2012 r. (przewoźnicy tramwajowi)

Przewoźnik

Ilość

Udział w rynku

Tramwaje Warszawskie

18

55%

MPK Kraków

10

30%

MPK Poznań515%

 

W klasyfikacji producentów ponownie PESA pokonała Bombardiera i Modertrans. A jeszcze w ubiegłych zestawieniach z bydgoską fabryką rywalizował Solaris, który ponownie pojawi się w nich pewnie dopiero w przyszłym roku, kiedy to zaczną się dostawy Tramino dla Olsztyna. 18 z 28 pojazdów, jakie dostarczono na rynek w IV kwartale 2012 roku powstało w Bydgoszczy. Pozostałe 10 wyprodukował Bombardier. Ale udział PESY w rynku zmniejsza się z 96% w II kwartale do 86% w III kwartale i 64% w IV kwartale.    

Udział w rynku –IV kwartał 2012 r. (producenci tramwajowi)

Producent

Ilość

Udział w rynku

PESA

18

55%

Bombardier

10

30%

Modertrans515%

 

Warto zauważyć, iż ponownie 100% dostaw –w IV kwartale 2012 roku –to wagony tramwajowe.

Tramwaje w IV kwartale 2012 roku

PESA 120Na –18 sztuk dla Tramwajów Warszawskich, z czego 2 sztuki to Swing DUO

Bombardier NGT8 –10 sztuk dla MPK Kraków

Modertrans Moderus Beta MF02AC - 5 sztuk dla MPK Poznań 

Zestawienia po IV kwartałach 2012 roku

I pora na podsumowanie całego 2012 roku. Łącznie polscy przewoźnicy odebrali 121 jednostek taborowych. To spadek o 45 sztuk (-37%) w porównaniu z rokiem 2011. Tradycyjnie już najwięcej, bo aż 63, trafiło do Warszawy. Na drugim miejscu MPK Poznań, do którego dostarczono 19 Tramino. Były to jak na razie ostatnie wagony dla przewoźnika. Tym samym zakończyła się realizacja kontraktów na dostawę 45 Solarisów Tramino. Wszystkie czternaście pociągów odebrała WKD, trzynaście w tym roku. 14 Bombardierów dostarczono do MPK Kraków. I wreszcie 7 wagonów Twist, które odebrało MPK Częstochowa i 5 Moderusów Beta dla MPK Poznań.

Udział w rynku –IV kwartały 2012 r. (przewoźnicy tramwajowi)

Przewoźnik

Ilość I kwartał

Ilość II kwartał

Ilość III kwartał

Ilość IV kwartał

Ilość 2012 rok

Udział w rynku

Tramwaje Warszawskie

18

16

11

18

63

52%

MPK Poznań

18

1

0

0

19

15%

MPK Kraków

0

0

4

10

14

11%

Warszawska Kolej Dojazdowa

0

7

6

0

13

10%

MPK Częstochowa

0

3

4

0

7

7%

MPK Poznań000556%

 

I klasyfikacja producentów. Tu niepodzielne królowanie dwóch rodzimych producentów, przełamał Bombardier. Pierwsze miejsce tradycyjnie dla PESY, drugie dla Solarisa, trzecie zaś dla wspomnianego Bombardiera. Na ostatnim miejscu Modertrans. 

Udział w rynku –IV kwartały 2012 r. (producenci tramwajowi)

Producent

Ilość I kwartał

Ilość II kwartał

Ilość III kwartał

Ilość IV kwartał

Ilość 2012 rok

Udział w rynku

PESA

18

26

21

18

83

69%

Solaris

18

1

0

0

19

16%

Bombardier

0

0

4

10

14

11%

Modertrans000554%

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
rynek
PESA
Bombardier
Tramwaje Warszawskie
MPK Kraków
  • – 24.02.2013

    Rury rety bombardiera w zestawieniu

  • – 24.02.2013

    No rekomendacje przecietne

  • Czubaszek – 24.02.2013

    Tak do przodu

  • – 24.02.2013

    Fakten faktem fakten jest że dostawy sie skurczyły

  • down – 24.02.2013

    I dobrze że choc tyle udało sie sprzedac

  • Downloads FAQ – 24.02.2013

    Lepiej niż w porzednim okresie i dobrze

  • Johannisthaler – 24.02.2013

    Ekstra

  • – 24.02.2013

    niebezpieczny

  • – 24.02.2013

    różany tram pesy

  • – 24.02.2013

    z rurą

  • – 25.02.2013

    W niebie forsa jest i idzie

  • Frajerhejt – 25.02.2013

    super

  • Frajerhejt – 25.02.2013

    super

  • m – 25.02.2013

    Sukces

  • – 25.02.2013

    rekomendacje słabe

  • sukieneczek – 25.02.2013

    Próżną wizyte

  • duppelstrasse – 25.02.2013

  • – 25.02.2013

    Download

  • – 25.02.2013

    niebieski Niebezpieczny niebezpieczny

  • – 25.02.2013

    głupio tak

  • – 25.02.2013

    śmieci Baranowski

  • – 25.02.2013

    Róż

  • – 25.02.2013

    niebo

  • Fax – 25.02.2013

    do przodu

  • Downloads – 25.02.2013

    aha

  • Download – 25.02.2013

    aha

  • Jaruzel – 25.02.2013

    Jako fanatyk taboru wysokopodłogowego czuję się w obowiązku skorygować, że liczba sprzedanych wagonów tramwajowych w r. 2011 wyniosła nie 166 lecz: 168, zaś w ubiegłym 2012 nie 116, lecz: 122 tramwaje! Brakuje tu jednostek MODERUS HF 10 AC zbudowanych przez Tramwaje Szczecińskie we współpracy z MODERTRANS'em. Wszyskie dostępne źródła, w tym strony T. Sz. i strona http://www.mkm.szczecin.pl podają, że były to wagony całkowicie nowe, bez wkładu starych części. Z przyczyn biurokratycznych nazywa się to "modernizacją wagonu 105N", a nie produkcją nowego typu tramwaju. Chodzi o to, że budowa HF 10 AC jest współfinansowana środkami Unii Europejskiej i durni biurokraci z Brukseli zaczęliby sarkac: "a po co kupuje się nowe wagony wysokopodłogowe"... Jednak jeżeli "sprzeda się" im to jako modernizację, to oni to "kupią" i dadzą pieniądze! Tak więc ponaglam redakcję do skorygowania tego artykułu i uwzględnienia Tramwajów Szczecińskich jako jednego z podmiotów, który w 2012r. nabył nowy tabor. I najogólniej: Jestem wściekły, bo nie zakupiono ani jednego nowego PROTRAM'a w całym ubiegłym roku. I zadowolony, że chociaż w jednym Mieście odszukano rozum w głowie i zrobiono przynajmniej 6 nowych, solidnych i fajnych wysokopodłogowców !!!

  • marek nitro – 25.02.2013

    Tak durni są ci biurokraci ale czy te wagony szczecińskie to rzeczywiście nówki stoprocent bo w łodzi czy na śląsku moderny mają niektóre stare elementy a no i zapomniałem u mnie w poznaniu dotarły kolejne bety też nie ma w zestawieniu

  • Jaruzel – 02.03.2013

    Marek: durni są biurokraci z Unii Europejskiej, ci ze Szczecina akurat wykazali dużo sprytu! Jak wskazałem, źródła podają, że MODERUSy ALFA HF 10 AC są w 100% nowe. Na Sląsk zamówiono modernizację HF 11 AC, która ma bardzo dużo części regenerowanych. Napisz zatem, że żądasz uwzględnienia tych 6 tramwai w statystyce, bo Mnie redaktor Wach nie słucha - pewnie Mnie nienawidzi...! Mógłby pousuwać tych kilkadziesiąt niemerytorycznych, pijanych komentarzy z tej strony, ale gdzie tam... Jak Ty napisałeś o poznańskich BETACH to od razu dodał do tabelki!

  • marek nitro – 02.03.2013

    jaruzel idioto skad ty sie wzioles. dodaj sobie oleju do glowy

  • Jaruzel – 02.03.2013

    Dostawy jednostek tramwajowych 2013: W bieżącym roku rynek taborowy nie zapowiada się dobrze. Pewne są dostawy 69 tramwai. Warszawa: W ostatnich latach dostawy taboru tramwajowego kształtowały się następująco: 2010 - 32szt. 2011 - 56szt. 2012 - 63szt. 2013 - 35szt. w_sumie:186 Widoczna jest tu wyrównana wielkość dostaw w kolejnych latach i to, że nie zwiększeno tych dostaw przed EURO 2012 (szkoda!) Kraków: 10 NGT8 jako finisz kontraktu z przed kilku lat. Szczecin: 24 tramwaje, w tym: 22 Pesy Swing zakontraktowane w ubiegłym roku i 2 Alfy HF 10 AC (wszystkie PESy powinny dojechać w tym roku). Do tego 1-2 Pes Twist dla Tramwajów Sląskich i, być może, 10 MODERUSów Beta dla MPK-Poznań. Jeżeli w 2013 nie rozpoczną się dostawy dwukierunkowców do Wa-wy z nowego kontraktu i nie obudzi się Wrocław i inne miasta, to rynek zamknie się liczbą 80 jednostek. Będzie to duży, bo 36% spadek. Wrocław jednak będzie się musiał obudzić, po to żeby ratować bankrutujące zakłady PROTRAM. W statystykach Infotram ten spadek zostanie jednak "zamulony" przez zaliczenie dostaw wagonów metra. Dlatego warto z uwaga śledzić rynek tramwajów oddzielnie.

  • Jaruzel – 02.03.2013

    A tak w ogole to jestem debilem.

  • Jaruzel – 03.03.2013

    To już szczyt CHAMSTWA... Ja nie napisałem powyższego komentarza, tego z 2013-03-02_21:30:48 ! Podejrzewam, że tego z 2013-03-02 11:56:17 też nie napisał Marek Nitro. CHAMSTWO w PAŃSTWIE

  • InfoTram – 03.03.2013

    marek nitro, Jaruzel - prosimy tylko o komentarze bez wycieczek osobistych, zgodne z regulaminem!

  • InfoTram – 03.03.2013

    Komentarze osoby podpisującej się jako "Jaruzel" mają różne IP, istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że są pisane przez jedną osobę z różnych miejsc, komputerów etc, w celu zrobienia niepotrzebnego zamieszania. Tyle w tym temacie, kolejne komentarze pozamerytoryczne będą usuwane.

  • Jaruzel – 04.03.2013

    Redaktorze Karol Wach: używacie często nicku InfoTram, ale mam podstawy sądzić, że to Wasz wpis, więc do Was się zwracam. Może nie żywi Pan do Mnie emocji, ale Pańska ocena mojej osoby jest nie zgodna z rzeczywistością. Moje komentarze na tym portalu mają na celu rzeczową dyskusję. Zwłaszcza tutaj, pod tak ważnym tekstem, nie mam i nigdy nie miałbym na celu wywoływać "zamieszania"! IP mych wpisów jest różne, gdyż solidnie chronię moją prywatność. Za to mam przekonanie graniczące z pewnością, że IP inkryminowanych przez Moją Osobę komentarzy jest takie samo! Moje, powinniście, Redaktorze, rozpoznawać po poglądach i stylu pisarskim, jak sądzę trudnym do podrobienia! Raz jeszcze: komentarze, w których użyto słów: "idioto" i "debilem" są, zapewne, napisane przez tego samego TROLa, i z pewnością to nie JA !!! Wypraszam sobie - Ja nigdy nie używam CUDZYCH nicków! To niedopuszczalne i Pan nie powinien tego tolerować. Pan usunął tutaj kilka wpisów, ale akurat nie tych, które są poniżające dla niektórych uczestników! Kiedy Ja zamieszczam na tym portalu jakieś komentarze krytyczne wobec Pańskiej Osoby, to są one natchniast usuwane, gdyż okazują się "pozamerytoryczne"; ale kiedy Mnie się wyzywa, na PAŃSKIM portalu od "idiotów,debili"- to jest w porządku... Jak tak dalej pójdzie, będę zmuszony pozwać Pana do SĄDU! I ostrzegam, że pieniactwo sądowe może być BARDZO dokuczliwe !!! Kategorycznie żądam usunięcia obydwu wpisów: z 11:56:17 i z 21:30:48. Mój wpis 15:11:49 też może Pan usunąć, oraz dwa następne, własne. Żądam też systematycznego czyszczenia tych stron z wpisów powtórzonych, bardzo częstych ostatnio. Mnie też się zdarzają takowe! Oświadczam, że jest to spowodowane niedoskonałym działaniem wyszukiwarek tego portalu - zmuszają one niekiedy do wielokrotnych prób wysłania! Szczególnie str 53556 tego wymaga, gdyż się zapchała! Na wpisy obraźliwe reaguje Pan z opóźnieniem i nieprofesjonalnie. Powinien Pan usuwać bez żadnej dyskusji!

  • Karol Wach – 04.03.2013

    Po pierwsze to nie jest mój portal. Po drugie sprawdziliśmy dokładnie - IP jest różne ale host jest ten sam. Zbieg okoliczności prawda? I nikt nie mówi o używaniu cudzuych nicków, wszystkie komentarze są podpisane w ten sam sposób. Po trzecie proszę mnie nie straszyć sądem, przeczytać sobie formułkę poniżej i darować sobie wycieczki osobiste. Po czwarte, oświadczam publicznie, że tak samo jak nie żywię do osoby podpisującej się nickiem Jaruzel żadnej emocji tak samo jej nie oceniam, trudno zatem zweryfikować czy coś co nie ma miejsca jest zgodne z rzeczywistością. I po piąte faktycznie beż żadnej dyskusji. Bo tę już z Panem skończyłem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....