TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dostawy miejskich pojazdów szynowych po III kwartałach 2012 roku
Karol Wach - Opublikowano: 06.12.2012 12:04:23 2 komentarze
Dostawy miejskich pojazdów szynowych po III kwartałach 2012 roku

Trzeci kwartał 2012 roku na polskim rynku tramwajowym był niestety gorszy od dwóch poprzednich. Łącznie przewoźnicy odebrali 25 jednostek taborowych, co oznacza spadek o 2 pojazdy, czyli o 8% w porównaniu z II kwartałem. Niestety tendencję spadkową dostarczany pojazdów obserwujemy również w zestawieniu z analogicznym okresem 2011 roku. Wówczas to dostarczono 41 pojazdów, czyli o 16 więcej (spadek o 39%). W III kwartale 2012 roku nowe wagony odebrało czterech przewoźników. Do Warszawy, w ramach realizacji kontraktu na dostawę 186 Swingów dotarło kolejnych 11 wagonów, wyprodukowanych przez PESĘ, z czego cztery były dwukierunkowe. To pierwsze Duo Swingi, jakie przybyły do stolicy. Mimo to wynik ten wystarczył, aby Tramwaje Warszawskie ponownie zagościły na szczycie listy rankingowej. Drugie miejsce dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej, która odebrała sześć jednostek EN97, również wyprodukowanych przez PESĘ. To koniec kontraktu, przewoźnik ma już komplet czternastu pociągów. Cztery nowe Twisty, także z bydgoskiej fabryki, dotarły do MPK Częstochowa. To również koniec realizacji zamówienia. Rozpoczęły się natomiast dostawy Bombardierów NGT8 dla MPK Kraków. We wrześniu było ich już cztery. Przypomnijmy, że łącznie ma być ich 24. To powrót Bombardiera do zestawień po dłuższej przerwie. MPK Częstochowa i MPK Kraków ex quo na trzecim miejscu.  

Udział w rynku –III kwartał 2012 r. (przewoźnicy tramwajowi)

Przewoźnik

Ilość

Udział w rynku

Tramwaje Warszawskie

11

46%

Warszawska Kolej Dojazdowa

6

24%

MPK Częstochowa

4

15%

MPK Kraków

4

15%

 

W klasyfikacji producentów ponownie PESA zdeklasowała swojego jedynego na tę chwilę rywala –Bombardiera. A jeszcze w ubiegłym zestawieniu z bydgoską fabryką rywalizował Solaris. Aż 21 z 25 pojazdów, jakie pojawiły się na rynku w III kwartale 2012 roku powstało w Bydgoszczy! Ale rywal dopiero co zaczął realizację swojego krakowskiego kontraktu, PESA zaś zakończyła dostawy dla WKD i MPK Częstochowa. Nadal realizowane jest zamówienie warszawskie. Udział PESY w rynku zmniejszył się z 96% w II kwartale do 86% w III kwartale.   

Udział w rynku –III kwartał 2012 r. (producenci tramwajowi)

Producent

Ilość

Udział w rynku

PESA

21

84%

Bombardier

4

16%

 

Warto zauważyć, iż już nie 100% dostaw w II kwartale 2012 roku to wagony tramwajowe. Wreszcie rozpoczął się proces wymiany taboru przez WKD. Można też rzec, iż dopiero co się rozpoczął a już się zakończył. Być może jednak w IV kwartale pojawi się w Warszawie pierwszy wagon Inspiro dla Metra Warszawskiego. Co warte podkreślenia wszystkie dostarczone pojazdy są z niską podłogą.

Tramwaje w III kwartale 2012 roku

PESA 120Na –11 sztuk dla Tramwajów Warszawskich, z czego 4 sztuki to Swing DUO

PESA EN97 –6 sztuk dla WKD

PESA 129Nb –4 sztuki dla MPK Częstochowa

Bombardier NGT8 –4 sztuki dla MPK Kraków 

Zestawienia po III kwartałach 2012 roku

I pora na podsumowanie III kwartałów 2012 roku. Łącznie polscy przewoźnicy odebrali 88 jednostek taborowych. Tradycyjnie już najwięcej, bo aż 45, trafiło do Warszawy. Na drugim miejscu MPK Poznań, do którego dostarczono 19 Tramino. Były to jak na razie ostatnie wagony dla przewoźnika. Tym samym zakończyła się realizacja kontraktów na dostawę 45 Solarisów Tramino. Wszystkie czternaście pociągów odebrała WKD, trzynaście w tym roku. I wreszcie 7 wagonów Twist, które odebrało MPK Częstochowa oraz cztery krakowskie Bombardiery.

Udział w rynku –III kwartały 2012 r. (przewoźnicy tramwajowi)

Przewoźnik

Ilość I kwartał

Ilość II kwartał

Ilość III kwartał

Ilość  po III kwartałach

Udział w rynku

Tramwaje Warszawskie

18

16

11

45

51%

MPK Poznań

18

1

0

19

22%

Warszawska Kolej Dojazdowa

0

7

6

13

15%

MPK Częstochowa

0

3

4

7

8%

MPK Kraków

0

0

4

4

4%

 

I klasyfikacja producentów. Tu niepodzielne królowanie dwóch rodzimych producentów, przełamał Bombardier. Pierwsze miejsce tradycyjnie dla PESY, drugie dla Solarisa, trzecie zaś dla wspomnianego Bombardiera.  

Udział w rynku –III kwartały 2012 r. (producenci tramwajowi)

Producent

Ilość I kwartał

Ilość II kwartał

Ilość III kwartał

Ilość po III kwartałach

Udział w rynku

PESA

18

26

21

65

74%

Solaris

18

1

0

19

21%

Bombardier

0

0

4

4

5%


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rynek
PESA
Bombardier
Tramwaje Warszawskie
MPK Kraków
WKD
MPK Częstochowa
  • qwsa – 22.12.2012

    Jedyny Kraków mądry...

  • aaa – 01.01.2013

    @qwsa: nabijają kasę obcym i przepłacili a w zamian dostali wagon średnio ładny i niefunkcjonalny w środku - można się potknąć o wystające poza obręb foteli skośne osłony wózków. Są dość głośne i w środku i na zewnątrz. Kilka razy jechałem, w środku strasznie dudniło a poręcze się trzęsły jak w PR110. W jednym z wagonów coś piszczało w wózku napędowym jak stado wściekłych świerszczy. Jak za taką kasę i od tak renomowanego producenta to spodziewałem się czegoś ekstra a jest wagon o poziomie komfortu jazdy porównywalnym albo nawet gorszym do krajowych. Moim zdaniem jak za taką kasę to kiszka.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....