Dziś w nocy, około godziny 1, do Łodzi dotarł pierwszy Swing z nowej puli. Został przetransportowany z fabryki w Bydgoszczy na specjalnej lawecie.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl to pierwszy z 12 zakupionych przez przewoźnika tramwajów. Został oznaczony numerem 1881. Z zewnątrz nie różni się od Swingów z 2015 r. Jedynie nad drzwiami zamontowano lampy doświetlające po zmroku peron przystankowy. Więcej zmian wprowadzono wewnątrz pojazdu. Ze względu na liczne prośby łodzian, którzy już od dwóch lat korzystają z PES SWING, w nowych tramwajach zwiększono ilość miejsc siedzących. W pojazdach z 2015 r. jest ich 40. Natomiast w nowych wagonach liczbę miejsc siedzących zwiększono do 50, wliczając do tego 6 miejsc składanych, a także liczbę miejsc dla osób niepełnosprawnych z jednego do dwóch. Kosmetyczną zmianą jest natomiast diodowe oświetlenie poręczy oraz lekko zmieniony system informacji pasażerskiej.
Teraz wagon czekają testy. Zanim wyjedzie na trasy będzie sprawdzany na pusto, podczas nocnych kursów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wówczas wagon dostanie zielone światło do wyjazdu na regularne linie.
PESA ma zrealizować kontrakt, czyli dostarczyć wszystkie 12 SWINGÓW do 15.10.2018 r. Producent zakłada, że do końca lutego dostarczy jeszcze dwa wagony. Obecnie montaż jednego z nich jest zaawansowany w 70 proc., a drugiego w 20 proc. Kontrakt opiewa na kwotę 99,6 mln zł brutto (80,9 mln zł netto).
Dotychczas PESA Bydgoszcz dostarczyła do Łodzi 10 sztuk tramwajów 122N Tramicus (lata 2007- 2008). Kolejna dostawa nastąpiła w 2015 r. Tym razem były 22 PESY SWING.
Nowy SWING w liczbach:
- liczba członów - 5
- długość tramwaju – 30500 mm
- szerokość tramwaju – 2400 mm
- prędkość maksymalna – 70 km/h
- ilość miejsc siedzących – 44 + 6 składanych
- ilość miejsc stojących – 162
- ilość miejsc ogółem – 212
- ilość miejsc dla osób niepełnosprawnych – 2
- niskopodłogowość – 100 proc.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Wg mnie w łódzkim malowaniu Swing wygląda najlepiej, na równi z węgierską "wersją papieską" z Segedyna.
(y)
W tym samym czasie dotarł też piąty krótki Swing dla Bydgoszczy.
Kolejne złomy w Łodzi...
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.