TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Do Łodzi dojechał pierwszy Swing z nowej puli
InfoTram.pl - Opublikowano: 22.01.2018 08:52:06 3 komentarze
Do Łodzi dojechał pierwszy Swing z nowej puli (foto: MPK Łódź)

Dziś w nocy, około godziny 1, do Łodzi dotarł pierwszy Swing z nowej puli. Został przetransportowany z fabryki w Bydgoszczy na specjalnej lawecie.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl to pierwszy z 12 zakupionych przez przewoźnika tramwajów. Został oznaczony numerem 1881. Z zewnątrz nie różni się od Swingów z 2015 r. Jedynie nad drzwiami zamontowano lampy doświetlające po zmroku peron przystankowy. Więcej zmian wprowadzono wewnątrz pojazdu. Ze względu na liczne prośby łodzian, którzy już od dwóch lat korzystają z PES SWING, w nowych tramwajach zwiększono ilość miejsc siedzących. W pojazdach z 2015 r. jest ich 40. Natomiast w nowych wagonach liczbę miejsc siedzących zwiększono do 50, wliczając do tego 6 miejsc składanych, a także liczbę miejsc dla osób niepełnosprawnych z jednego do dwóch. Kosmetyczną zmianą jest natomiast diodowe oświetlenie poręczy oraz lekko zmieniony system informacji pasażerskiej.

Teraz wagon czekają testy. Zanim wyjedzie na trasy będzie sprawdzany na pusto, podczas nocnych kursów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wówczas wagon dostanie zielone światło do wyjazdu na regularne linie.

PESA ma zrealizować kontrakt, czyli dostarczyć wszystkie 12 SWINGÓW do 15.10.2018 r. Producent zakłada, że do końca lutego dostarczy jeszcze dwa wagony. Obecnie montaż jednego z nich jest zaawansowany w 70 proc., a drugiego w 20 proc. Kontrakt opiewa na kwotę 99,6 mln zł brutto (80,9 mln zł netto).

Dotychczas PESA Bydgoszcz dostarczyła do Łodzi 10 sztuk tramwajów 122N Tramicus (lata 2007- 2008). Kolejna dostawa nastąpiła w 2015 r. Tym razem były 22 PESY SWING.

Nowy SWING w liczbach:

- liczba członów - 5

- długość tramwaju – 30500 mm

- szerokość tramwaju – 2400 mm

- prędkość maksymalna – 70 km/h

- ilość miejsc siedzących – 44 + 6 składanych

- ilość miejsc stojących – 162

- ilość miejsc ogółem – 212

- ilość miejsc dla osób niepełnosprawnych – 2

- niskopodłogowość – 100 proc.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Swing
Łódź
MPK Łódź
  • kowal – 22.01.2018

    Wg mnie w łódzkim malowaniu Swing wygląda najlepiej, na równi z węgierską "wersją papieską" z Segedyna.

  • Karol Dąbrowski – 22.01.2018

    (y)

  • dudek – 22.01.2018

    W tym samym czasie dotarł też piąty krótki Swing dla Bydgoszczy.

  • AlexyouK – 23.01.2018

    Kolejne złomy w Łodzi...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....