TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dlaczego Prezes UZP złożył skargę na orzeczenie KIO ws. TW? – mamy obszerne wyjaśnienia
InfoTram.pl - Opublikowano: 23.05.2018 09:18:26 9 komentarzy
Dlaczego Prezes UZP złożył skargę na orzeczenie KIO ws. TW? – mamy obszerne wyjaśnienia

Wracamy do tematu złożenia przez Prezesa UZP skargi na wyrok KIO dotyczący Tramwajów Warszawskich.

Dostaliśmy bardzo obszerne i zarazem ciekawe wyjaśnienia od Dyrektora Departamentu Informacji Edukacji i Analiz Systemowych UZP Anity Wichniak-Olczak:

Skarga Prezesa UZP została wniesiona tylko w zakresie rozstrzygnięcia Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie sygn. akt KIO 574/18 (ostatnie odwołanie Hyundaia po unieważnieniu przetargu – red.). Niemniej należy podkreślić, że w przedmiotowym postępowaniu wcześniej zapadło również orzeczenie KIO w sprawie (sygn. akt KIO 1745/17 ). Te dwa orzeczenia są sprzeczne co do oceny zasadności poprawienia tej samej oferty złożonej w postępowaniu. Powyższe nie pozostawało bez znaczenia dla podjęcia decyzji o zaskarżeniu orzeczenia KIO 574/18. Zasadniczą przyczyną wniesienia skargi było jednak zaistnienie problemu o charakterze systemowym, mającego bardzo istotne znaczenie dla praktyki udzielania zamówień publicznych. Mowa tu o kwestii dopuszczalności poprawienia innej omyłki w ofercie (na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp). Prezes UZP nie podzielił poglądu Izby dotyczącego interpretacji przesłanek ustawowych z ww. przepisu uznając, że pogląd wyrażony w zaskarżonym orzeczeniu, nieuwzględniający dotychczasowego orzecznictwa Izby i sądów okręgowych, wskazujący na możliwość zmiany oferty po upływie termin składania ofert, może mieć negatywny wpływ na praktykę udzielania zamówień. Tego typu sprawy mają charakter istotny i stanowią podstawę do skorzystania z przysługującego Prezesowi UZP uprawnienia do wniesienia skargi.

Należy podkreślić, Prezes UZP wnosząc skargę na orzeczenie Izby nie działa w interesie żadnej ze stron postępowania, ale w interesie publicznym związanym m. in. z przestrzeganiem zasad systemu zamówień publicznych, a także zapewnieniem jednolitego stosowania przepisów o zamówieniach, przy uwzględnieniu orzecznictwa sądów krajowych i orzecznictwa unijnego. Prezes UZP podjął decyzję o wniesieniu skargi w niniejszej sprawie po dokonaniu analizy faktycznej i prawnej, która potwierdziła jej systemowy charakter. Niezależnie od powyższego, wniosek o wniesienie przez Prezesa UZP skargi w tej sprawie złożyli biorący udział w postępowaniu przed Izbą pełnomocnicy wykonawców przystępujących do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego, którzy argumentowali, że rozstrzygnięcie Izby odbiega od dotychczasowej praktyki orzeczniczej w podobnych sprawach dotyczących poprawienia innej omyłki w ofertach.

W związku z postawionymi w skardze zarzutami, dotyczącymi m.in. nieprawidłowego uznania, że w sprawie zachodziły przesłanki do poprawienia omyłki w ofercie wykonawcy, którego ofertę uznano za najkorzystniejszą, w skardze złożono wniosek o zmianę zaskarżonego wyroku Izby i oddalenie odwołania wniesionego przez tego wykonawcę.

Dodać należy, że skarga jest zwykłym środkiem odwoławczym przewidzianym w ustawie Pzp w celu weryfikacji orzeczeń Izby, zatem w każdym postępowaniu należy liczyć się z możliwością jej wniesienia, czy to przez strony postępowania, czy też przez Prezesa UZP. Skarga po przekazaniu przez Prezesa KIO powinna być rozpatrywana przez Sąd Okręgowy w Warszawie. Sąd ten po przeprowadzeniu postępowania wyda w sprawie rozstrzygnięcie. Zgodnie z przepisami ustawy Pzp, sąd rozpoznaje sprawę niezwłocznie, nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia wpływu skargi do sądu. W praktyce termin rozpoznania sprawy zależy od możliwości danego sądu, co jest związane z ilością rozpoznawanych spraw.

Tyle UZP. Teraz sprawą ma zająć się sąd. Czekamy zatem na rozstrzygnięcie, na pewno przetarg przeciągnie się.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
KIO
UZP
  • Michał Zieliński – 23.05.2018

    Brzmi logiczne, w końcu kto jak kto ale Urząd Zamówień Publicznych o dbałość Prawa Zamówień Publicznych dbać powinien.

  • Krzysztof Trzyś – 23.05.2018

    Ktoś chce na siłę wepchnąć Pese

  • mechanik – 23.05.2018

    Czy w pełni potwierdziło się moje przypuszczenie, a teraz trzeba poczekać na wyrok.

  • Edi666 – 23.05.2018

    PZP wyraźnie mówi o możliwości poprawienia.@Krzysztof Trzyś - nie ma takiej możliwości, bo oferta Pesy przekracza budżet.

  • mechanik – 24.05.2018

    Edi, jaka niby możliwość poprawienia? Znowu załamujące bzdury. Nawet nie rozumiesz znaczeń weryfikacja/walidacja.

  • Hope Krown – 24.05.2018

    Zostawcie pesa to przecież jest wiadome ze stadler kombinuje z kolesiami rozsianymi po kio i itp urzędu . Administracja swoje a wyrok niech tylko będzie wykonany w ramach niezależnie działających sędziów i tego sobie życzymy no chyba ze Szwajcarzy kupili już wszystkich polaszkow . Niech wygra prawda poczekajmy.

  • Michał Skrzecz – 24.05.2018

    PESA juz dawno kombinowala z przetargami, az przeokombinowala. Panie anonim pomawiasz Stadlera czym lamiesz prawo. Bez dowodow nie powinies osadzac.

  • Edi666 – 24.05.2018

    @mechanik - to ty ewidentnie nie rozumiesz.

  • mechanik – 24.05.2018

    Edi Czego nie rozumiem? :-))) Wyjaśnij :-)) Człowieku, wielokrotnie piszesz, mówiąc wprost: brednie. Mnie nie interesuje czy przyjmujesz to co piszę, ale czytanie ciebie jest zwyczjnie ujmą dla inteligencji i zwyczajnie irytuje. Weź to sobie do serca. Jeszcze raz: Tutaj nie ma nic o Pesie, dlatego takie bzdety jakie napisałeś ty czy Hope krown są tak głupie, że aż załamujące.Naprawdę nie rozumiem bezsensownej kalki z czymś o poprawianiu z tp ;)

  • zxcvbnm – 24.05.2018

    Powiem tyle - Newag i Modertrans mogliby się włączyć do przetargu.

  • tommy – 24.05.2018

    @mechanik Edi666 ci nic nie wyjaśni, bo to ewidentnie jakiś troll, najlepiej jego bzdury ignorować.

  • Combino – 24.05.2018

    @tommy: jeśli nawet to podszyw (a nie prawdziwy Jabadaba),to ktoś naprawdę świetnie go naśladuje. To protekcjonalne wyrażanie wyższości zmieszane z chamstwem... jeśli to nie on,to dałem się nabrać,przyznaję ;)

  • mechanik – 25.05.2018

    @tommy Masz rację. ps. Biedne trolocombino, tak współczuję.. Tylko spiski i bolący tyłek. No cóż, solidna, dogłębna praca daje wyniki.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....