TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dla Torunia nowy Swing
Karol Wach - Opublikowano: 18.12.2013 14:28:01 7 komentarzy
Dla Torunia nowy Swing
Dziś, w środę, 18 grudnia 2013 roku, podpisana została umowa na dostawę 12 tramwajów dla MZK Toruń. PESA, która wygrała przetarg, dostarczy przewoźnikowi nowe Swingi. Będą to wagony oparte na dotychczas budowanych pojazdach, ale z nowym czołem –mówił podczas konferencji prasowej w toruńskiej zajezdni Tomasz Zaboklicki, szef PESY. Sześć tramwajów będzie pięcioczłonowych, kolejne sześć trójczłonowych. Wszystkie zostaną przystosowane do poruszania się po sieci o torach 1000 mm, wszystkie będą też w 100% niskopodłogowe. Od tradycyjnego Swinga, znanego chociażby z Warszawy, odróżniać ich będzie brak skosów. Takie rozwiązanie stosowaliśmy już przy produkcji wagonów dla Szeged –mówi nam Robert Szot, dyrektor marketingu rynku tramwajowego w PESIE. To bardzo ważny moment w historii przewoźnika. Mimo, że tramwaje kursują w Toruniu od 1891 roku to pierwsza umowa na zakup wagonów niskopodłogowych. Pierwsze pojazdy chcielibyśmy dostarczyć wcześniej niż zakłada to umowa –mówi Tomasz Zaboklicki. A to z uwagi na duże natężenie pracy, związane m.in. z rozpoczęciem realizacji kontraktu na dostawę 120 Twistów dla Moskwy. Mam nadzieje, że pierwszy toruński Swing będzie już woził przyszłorocznych studentów –mówi szef PESY. Swing dla Torunia ma łączyć nowoczesny design z klasycznymi wzorcami, wpisując się tym samym w klimat miasta. Obecnie po Toruniu jeżdżą wyłącznie Konstalowskie 805Na, cześć co prawda zmodernizowanych, ale to i tak wagony ponad trzydziestoletnie. Ten przeskok będzie na pewno widoczny –mówi Tomasz Zaboklicki. To będzie nowa jakość w Toruniu. Bardzo nas cieszy zwycięstwo w mieście, które sąsiaduje z siedzibą firmy –dodaje. Jak wspomnieliśmy Swing to tramwaj w 100% niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych czy podróżujących z wózkami. Do ich dyspozycji będzie rampa, zapewniający swobodny wjazd i wyjazd z wagonu. Będzie też klimatyzacja, co ważne także w przedziale pasażerskim. W jednoprzestrzennym tramwaju nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać ma system monitoringu. Na kwestie bezpieczeństwa zwraca uwagę też Tomasz Zaboklicki. Jesteśmy światowym liderem w tej dziedzinie. Nasze tramwaje spełniają wszystkie surowe normy bezpieczeństwa –podkreśla szef PESY. W każdym wagonie zostanie zamontowany także system informacji pasażerskiej, automat do sprzedaży biletów i system zliczania pasażerów. Wózki Swinga dla Torunia posiadają klasyczne osie, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniającym prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowienia. Zastosowane falowniki umożliwią rekuperację energii podczas hamowania, co sprawia, że koszty eksploatacji tramwaju są niższe. Jak będzie wyglądał finalnie toruński Swing? Konsultacje trwają i może okazać się, że końcowy efekt będzie inny niż ten pokazany na wizualizacji.                  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Swing
MZK Toruń
Toruń
  • rozczarowany – 18.12.2013

    Proszę przestańcie pisać i chwalić się, że montujecie np."systemy zliczania pasażerów". Mam przyjemność pracować z takim "systemem" i okazuje się, że nie zamontowano w naszym pojeździe pełnego systemu, tylko czujinik i kabel!!! Dlaczego nie informujecie Klientów, że w pojazdach montowane są urządzenia niekompletne? Jako przewoźnik wyposażyliśmy na własną rękę starszy pojazd w pełny system i porównaliśmy wyniki z tym co dostarczyliście nam w nowych pojazdach. Na nowych pojazdach otrzymujemy abstrakcyjne wyniki (ujemne liczby osób wsiadających i wysiadających) a na pojeździe, który wyposażlyliśmy w pełny system mamy dokładność z rzędu 98% na próbie 1000 pasażerów. Naszym błędem było to, że nie wskazaliśmy PESIe systemu, który chcemy otrzymać i dostaliśmy tylko komponenty, które są dumnie ogłaszane jako "system".

  • ns Power – 18.12.2013

    Ha odróżniać na korzyść sie będzie fajnie a co w Bydzi bedą stare

  • bosman z pomorza – 18.12.2013

    Brawo. Najważniejsze, że nie produkt tramwajopodobny z fabryczki w nju sączu.

  • 1019 – 18.12.2013

    A kiedy trafią Swingi do Bydgoszczy ?

  • ahs – 19.12.2013

    No właśnie co z Bydzią bo to jest jakiś cyrk już 3 lata temu umowa została podpisana jeszcze na stare swingi i nic nie ma to jest nienormalne aby producent z Bydgoszczy robił ze swojego miasta pośmiewisko i kpiny .Czy w ogóle nowe tramwaje w Bydgoszczy będą czy nie jeśli ktoś wie niech napisze bo to zaczyna juz ludzi denerwować

  • MB – 19.12.2013

    W tym roku do Bydgoszczy mają trafić dwa egzemplarze Swingów, w przyszłym roku pozostałe 12 sztuk.

  • z torub – 21.12.2013

    Gratulacje dla pesy, ktora stale sie rozwija.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....