TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dla Poznania Gamma ale inna
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 24.01.2017 08:47:29 33 komentarze
Dla Poznania Gamma ale inna

"To będą pojazdy z rodziny Gammy, ze 100 proc. niskiej podłogi, ale z innym układem wnętrza, z innym rozmieszczeniem siedzeń oraz z wózkami obrotowymi a nie sztywnymi, jak to było w modelu premierowym. Dzięki wózkom obrotowym mniej zużywają się zarówno szyny, jak i obręcze kół" - wyjaśnił prezes MPK Poznań Wojciech Tulibacki.

"Modertrans nad tramwajem ze 100 proc. niskiej podłogi, z wózkami obrotowymi pracował wiele lat. Ważne było doświadczenie spółki na tym rynku, zaważyły też kryteria techniczne i zaproponowana cena" ? powiedział.

PAP przypomina, że już w listopadzie 2016 roku Modertrans Poznań zaprezentował nowoczesny, w pełni niskopodłogowy tramwaj Moderus Gamma, mogący pomieścić 244 pasażerów. Prezes Tulibacki podkreślał wówczas, że pasażerów będą woziły nieco inne pojazdy niż tramwaj pokazany w ub. roku.

Po podpisaniu umowy, spółka będzie miała 30 miesięcy na dostarczenie wszystkich tramwajów. Według Wojciecha Tulibackiego, jeśli uda się szybko i sprawnie podpisać umowę, pierwsze tramwaje zostaną dostarczone w drugiej połowie 2018 roku.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl w przetargu na zakup 50 tramwajów niskopodłogowych dla MPK Poznań złożono trzy oferty. Poza zwycięzcą, złożyły je także: konsorcjum spółek Stadler Polska i Solaris Bus&Coach, oraz spółka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Założenia przetargu zakładały dostawę 30 pojazdów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych z udziałem minimum 60 proc. niskiej podłogi.

Najważniejszym kryterium była cena, ale ocenie podlegały również m.in. udział niskiej podłogi, pojemność tramwajów, czy szerokość przejścia wewnątrz pojazdu. Bydgoska spółka zaproponowała najniższą cenę ? 387 mln zł brutto, konsorcjum firm Stadler i Solaris chciało 462 mln zł. Wartość oferty spółki Modertrans Poznań wyniosła 397 mln zł.

Przetarg obejmował również dostawę niezbędnego do eksploatacji nowych pojazdów specjalistycznego wyposażenia zajezdni "Franowo" i "Głogowska", oprzyrządowania i narzędzi, pakietu naprawczego, przeprowadzenie szkolenia pracowników MPK Poznań w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów, a także dostarczenie dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Poznań
Modertrans
Gamma
  • a – 24.01.2017

    Jest znacznie gorzej niż myślałem... oni będą produkować 50 sztuk tramwajów które jedynie na papierze są, skoro nawet dotychczas nie wyprodukowali jednego w pełni niskopodłogowego tramwaju z wózkami skrętnymi! To się może skończyć gorzej niż z Tramino

  • Trainguru – 24.01.2017

    Gratuluje strategii i wprowadzenia Pesy w blad. W Pesie totalnie sie nie spodziewali ze MT ma drugi projekt z obrotowymi wozkami. Jeszcze raz gratulacje dla zarzadu. Oby jakosc byla dobra i zycze dalszych sukcesow na rynku po za granicami miasta Poznan.

  • K – 24.01.2017

    A ma?

  • NM – 24.01.2017

    Na papierze można mieć wszystko.Pesy nikt w błąd nie wprowadził, trudno się było spodziewać , że Modertrans zaproponuje wagon, który wcześniej w oparach dymów pokazał, jeżeli Poznań zażyczył sobie ( wreszcie ! ) wagon na wózkach obrotowych.

  • jatal – 24.01.2017

    @ TrainguruOd dawna wiadomo było nad czym MT pracuje i kto da mu przynajmniej szansę na start z nim w przetargu.Większość komentujących nie wie co się dzieje na rynku (a nawet nie rozróżniają Gamy od Gammy) nie dopisuj się do tej grupy.

  • Trainguru – 24.01.2017

    G bylo wiadomo. Byly spekulacje bo SIWZ nie pasowal pod prototyp. Mozna bylo owszem wydedukowac ze skoro nie pasuje ta gamma to maja cos innego ale kto o zdrowym myśleniu wiedzac ze MT ma nie za duzy potencjal projektowy postawi na instnienie drugiego projektu? Pierwsza gamma ile powstawala? Kilka lat temu juz o nim bylo slychac a tutaj nagle wuciagaja z rekawa drugi projekt. Moglo to byc zaskoczenie choc nie powinno dla zespolu przetargowego w pesie.

  • Trainguru – 24.01.2017

    G bylo wiadomo. Byly spekulacje bo SIWZ nie pasowal pod prototyp. Mozna bylo owszem wydedukowac ze skoro nie pasuje ta gamma to maja cos innego ale kto o zdrowym myśleniu wiedzac ze MT ma nie za duzy potencjal projektowy postawi na instnienie drugiego projektu? Pierwsza gamma ile powstawala? Kilka lat temu juz o nim bylo slychac a tutaj nagle wuciagaja z rekawa drugi projekt. Moglo to byc zaskoczenie choc nie powinno dla zespolu przetargowego w pesie.

  • krakowianin – 24.01.2017

    Wszystko wydaje się lepsze od kontraktów z Pesą !! Kraków wie co znaczy współpraca z PESĄ !

  • wujek cała prawda – 24.01.2017

    Większość czytających i komentujących doskonale orientuje się w działalności naganiaczy typu combino, czy też otwierasz lodówkę a tam jatal, a także w poziomie ich argumentów, więc kolejny wpis z tego gatunku ich nie dziwi.

  • PoznańiMT – 24.01.2017

    Tak naprawde gdyby MPK nie zmienił zapisów SIWZ (odpowiedzi zamawiającego) dot: "wymaga sie by konstrukcja była sprawdzona w eksploatacji" na" Zaleca się" to moderTrans nie mógłby startować z nowym projektem.

  • tymon – 24.01.2017

    Zdaje mi się, że @Trainguru napisał z ironią o tym zaskoczeniu i strategii, właśnie dla tego, że zaskoczenia nie było, a strategia była jasna ;). Po premierze Gammy i tym, że ma sztywne wózki już było pewne, że na przetarg zostanie "wystawiony" wirtualny twór niezwiązany z prezentowanym prototypem.Co do wątpliwości wobec Modertransa i tego na co się garną, to są one najzwyczajniej zasadne. Co innego, gdy na takie zagrania decydują się duże zakłady z szeroką kadrą i środkami, a co innego gdy zakład takiej wielkości jak Modertrans. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • obiłan – 24.01.2017

    @wujek cała prawda haha chłopie weź się nie kompromituj, próbą podważania kompetencji i wiedzy @Combino możesz się tylko zbłaźnić, weź ze sobą tego trolla @krakowianina i poszukajcie sobie jakiegoś innego miejsca na te żenujące zaczepki i prowokacje.

  • jatal – 24.01.2017

    @ trainguruW pierwszym poście napisałeś - W Pesie totalnie sie nie spodziewali.W drugim sam siebie podważasz - Moglo to byc zaskoczenie choc nie powinno dla zespolu przetargowego w pesie.Więc jak w końcu?

  • Trainguru – 24.01.2017

    Ze moglo a nie powinno gdyby mieli odpowiednich ludzi. Widac ktos dal ciala z analizami sytuacji. Gdyby zeszli z ceny o pol mln to by nie bylo jak ich wywalic

  • wujek cała prawda – 24.01.2017

    @ obiłan - ze śmiechu padłem :))) Co ty p... piszesz :)) Ale wziąłeś sobie gÓrÓ - ujadającego na wszystkich gdzie się da farach człowieka z problemami. Byle tylko fakty wskazywały na swojego ulubieńca, gotowy całować szyny po których b,edzie jechał... Nie wiem, czy śmiać się z ciebie czy nad tobą płakać. A tak p[rzy okazji - podpisuj się jak należy, czyli combino :)))

  • haha – 24.01.2017

    Chłopaki, ile dzisiaj płacą za wpisy? Co tam w fabryce słychać?

  • Combino – 24.01.2017

    @wuje g... prawda: pewnie nie mieści się to w twoim mikrołebku,ale ja nie muszę ani podszywać się pod kogoś innego ani ani uciekać przed swoim nickiem; to co najwyżej pode mnie się podszywali. Piszę na tym forum tylko i wyłącznie jako Combino,nie ukrywam też swojego drugiego nicka,a byłby tylko jeden gdyby nie bezmózgi,które na kilku forach usiłowały szybko zahasłować mojego nicka zaraz po wprowadzeniu logowania. Zrozumiano czy muszę bardziej łopatologicznie wyjaśniać?

  • siostra Eugenia – 24.01.2017

    Ależ wyjaśniaj, to bardzo ciekawe. Tak rzadko można przeczytać Twoje epopeje na temat jedynego producenta taboru tramwajowego w Polce, tak samo jak Twoje niepowstrzymane ujadanie na każdego kto śmie napisać cokolwiek innego niż Ty w swojej łaskawości stwierdzisz. Czekamy.

  • www – 24.01.2017

    Może niektórzy przestaliby by trollować, bo ktoś tam coś tam, ale zaczęli przedstawiać jakieś argumenty? Dyskusja to dobra rzecz. Co z tego, że ktoś może lubić to czy tamto? Chcesz to podyskutuj, a nie trolluj innych, bo to niczego nie wyjaśnia.

  • YburG – 24.01.2017

    Gamma to ich ostatnia omega. Protram czeka nannich na ostatecznej mecie :)

  • jatal – 24.01.2017

    @ TrainguruZ tym że te "pół miliona" to dokładniej co najmniej 4 295 000 zł mniej.Poza tym jeśli uważasz że przegrana to tylko kwestia złej analizy to co powiesz o poziomie analizy w Stadlerze czy Solarisie? Czy gdyby Pesa wygrała jednym punktem z miejsca uznałbyś pracowników MT za nieudolnych?To nie jest tak że dobrze pracuje tylko ten kto wygrał.

  • Tramicus365 – 25.01.2017

    Nasuwa mi się takie pytanie:Po co właściwie (dla kogo) powstała ta zaprezentowana Gamma, skoro - wydawać by się mogło - największy nabywca tych wozów, MPK Poznań, zamówił nieco inną konstrukcję. Coraz więcej przewoźników nabywa wozy ze skrętnymi wózkami.Czy pokazanie pod koniec 2016 roku prototypu wozu ze sztywnymi wózkami to nie jest zatem krok w tył?Chociaż np. Bydgoszcz wybiera Swingi zamiast Twistów, pewnie ze względu na cenę.

  • AXC – 25.01.2017

    Zamówił nieco inną bo nie było wiadomo czego chce albo by nie można było sprawdzić ile waży Gamma i jaki jest nacisk na oś a tutaj Pesa przegra. Gamma wygląda na lekką jak piórko. Ja mam co do tego spore wątpliwości. Jakby była wersja ze skrętnymi wózkami można by zażądać zważenia,obliczenia na nowo wskaźnika a nie tylko "na papierze" przez producenta a tak to jak im udowodnić, że skłamali? Jak umowa będzie podpisana to już musztarda po obiedzie a że seryjnie produkowany tramwaj będzie o parę ton cięższy i normalnie by Modetrans nie wygrał kto to sprawdzi? Dopiero na etapie homologacji. Co najwyżej MPK przymknie oko, uzna, że nic się nie stało bo swojej firmie nie pozwolą zaszkodzić. Tylko, że stracą na tym mieszkańcy i jeśli się okaże, że Gamma to wielka fuszerka, ściema by ją utrzymać na powierzchni i pozbyć się Modertransu to nadal poznaniacy będą musieli wiele wiele lat bujać się dziadowskim taborem. Przynajmniej docenią Tramino!

  • Trainguru – 25.01.2017

    W tej branzy jednak liczy sie tylko zwyciestwo. Nie wazne jaka przewaga. Tak dla zespolu przetargowego to jest porazka. Nie wiem jak analizowali sytuacje ale takie analizy to podstawa. Jak zagra konkurencja, jaka da cene jakie parametry, jakie ma mozlowosci. To wielka gra a Pesa jest w tym dobra tym razme im sie nie udało. Solaria oderwany od rzeczywistości totalnie. Co ci po dobrej pracy jak przegrales firma nie ma zamowien produkcja stoi? Prezesa to będzie interesowalo ze dobrze pracowali? Jak by dobrze pracowali to bu wygrali. To proste.

  • PLDiHL – 25.01.2017

    @Tramicus365 wozy ze sztywnymi wózkami może jeszcze zamawiać Gdańsk :D Przetarg ma zostać ogłoszony w ciągu najbliższych tygodni. Na 99% pojawi się ten sam zestaw ofert: Pesa, SS i Modertrans. Po podpisaniu umowy na Gammy dla Poznania będą mogli startować w Gdańsku, bo "będą w trakcie dostaw całkowicie niskopodłogowych tramwajów".

  • Combino – 25.01.2017

    @PLDiHL: piłeś coś? W Gdańsku Modetrans zostanie od razu spuszczony na drzewo; przypominam,że referencje to UDOKUMENTOWANE NALEŻYCIE WYKONANE DOSTAWY,a nie PODPISANY KONTRAKT NA DOSTAWY. Na moment otwarcia ofert w Gdańsku Modetrans nie będzie mieć ANI JEDNEGO DOSTARCZONEGO wagonu o powierzchni LF większej niż choć 40%.@Trainguru: pisałem już,poczekaj na pierwszy przetarg autobusowy,a zobaczysz czemu Solaris dał ofertę "na pałę" ;)

  • PLDiHL – 25.01.2017

    @Combino w niektórych przetargach przewoźnicy akceptują bycie w trakcie dostaw (nie pamiętam dokładnie kto, ale wiem, że ktoś taki był), więc nie mów B zanim nie powiesz A ;) Poza tym Ty nie byłeś u prezesa GAiT żeby tak twierdzić, a ja tak.

  • Loek – 25.01.2017

    Porazke Pesy w Gdansku bylaby juz porazka bardzo powazna

  • Combino – 25.01.2017

    PLDiHL: ahaaaa... i jeszcze przez te wszystkie lata nie zauważyłeś,że Lisicki nie jest typem człowieka,który jak coś niezobowiązująco zadeklaruje,to doprowadzi to do skutku nawet za cenę własnej posady i życia? No to poczekajmy na warunki dopuszczenia i odpowiedzi na pytania; możesz się lekko zdziwić ;)

  • Matraczak Wĺadysľaw – 25.01.2017

    Jaka porażka? Na razie pesa planowo bierze to co miała brać. Poznań był od początku do odpuszczenia.

  • jatal – 25.01.2017

    @ Tramicus365Kiedy rozpoczynano nad nią pracę właśnie na "sztywniaki" był największy popyt i najprościej było zrobić takiego 100% niskopodłogowca.@ TrainguruW żadnej branży nie liczy się tylko zwycięstwo ale w miarę regularne wygrywanie pewnej liczby przetargów stosownie do własnych potrzeb.A jak produkcja stoi to jest zupełnie inna sytuacja i winny jej z pewnością nie jest dział zamówień.

  • jatal – 25.01.2017

    @ PLDiHL"W trakcie dostaw" oznacza zaliczenie do doświadczenia np. 10 sztuk z dostarczonych już komuś 15 z zakontraktowanych 30 sztuk. Podpisanie umowy to nie jest realizacja dostaw a Gdańsk zamawiać będzie tramwaje zanim powstanie pierwsza poznańska Gamma.Poza tym nieważne co mówi prezes, ważne co mówi jego pracownik który będzie ponosił odpowiedzialność za swój podpis.

  • kubeł – 26.01.2017

    Przyjdzie taki czas, że ...Modertrans zacznie przerabiać Tramino na takie co to mają skrętne wózki.... :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....