TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Dla Elbląga Moderus Beta MF09AC za unijne środki [FILM]
InfoTram.pl - Opublikowano: 17.11.2017 22:35:45 14 komentarzy
Dla Elbląga Moderus Beta MF09AC

To jeden z najbardziej tajemniczych wagonów. Jednoczłonowy tramwaje dla Elbląga to Moderus Beta MF09AC. Mamy pierwszą wizualizację tego pojazdu.

Jak poinformował Andrzej Sawicki dyrektor Tramwajów Elbląskich tramwaje te będą mieść 14,3 m długości. Innowacją nowych pojazdów, które zastąpią Konstale, jest niska podłoga w środkowej części. Elbląg zamówił trzy takie wagony.

Prezydent miasta Witold Wróblewski poinformował, że Elbląg otrzymał dofinansowanie unijne w wysokości ponad 9,7 mln zł na realizację projektu, którego koszt to ponad 14 mln zł. Producent nowych jednostek – Modetrans – będzie miał 24 miesiące od momentu przyznania dofinansowania na wyprodukowanie tramwajów. Być może, na co liczy miasto, zadanie to uda się zrealizować wcześniej.

Kolejna dobra wiadomość dla miasta, składaliśmy wniosek na dofinansowanie ze środków unijnych (działanie 4.4.4. efektywność energetyczna/zrównoważony transport) naszego dużego zadania polegającego na modernizacji zajezdni, budowie węzła przesiadkowego i zakupie trzech nowych tramwajów. Udało się i otrzymaliśmy dofinansowanie w wysokości ponad 9,7 mln zł, koszt całego naszego projektu to ponad 14 mln zł - mówił prezydent Wróblewski. Dobrze się złożyło, bo jesteśmy już po przetargu i mamy warunkową umowę z wykonawcą na produkcję trzech nowych tramwajów. W tym miesiącu powinniśmy już podpisywać umowę z Zarządem Województwa na dofinansowanie zadania. To kolejny krok w rozwój trakcji tramwajowej i nisko emisyjny transport w naszym mieście - zaznaczył prezydent i dodał, że w ramach zadania zakupione zostaną nie tylko nowe tramwaje, ale zmodernizowana zostanie zajezdnia tramwajowa, powstanie też węzeł przesiadkowy z dwoma peronami przy al. Grunwaldzkiej, tablice informacyjne, biletomaty i stojaki rowerowe.

Nowe wagony długości 14,3 metra zastępować będą stare Konstale 805Na. Innowacją nowych pojazdów jest niska podłoga w środkowej części. Cieszy nas także, że w ramach zadania zmodernizowana zostanie zajezdnia, powstaną nowe pomieszczenia konserwacyjno-naprawcze i myjnia wagonów - zaznaczył Andrzej Sawicki dyrektor Tramwajów Elbląskich

Producent tramwajów będzie miał 24 miesiące na wykonanie tramwajów od momentu przyznania dofinansowania, stąd tak ważna była informacja, że pieniądze zostały już przyznane - dodał wiceprezydent Janusz Nowak

Cały projekt to nie tylko zakup wagonów. To również przebudowa infrastruktury transportu publicznego, czyli utworzenie zintegrowanego węzła przesiadkowego publicznego transportu zbiorowego, w tym:

przebudowa 2 peronów tramwajowych przy ul. Grunwaldzkiej,

montaż 3 tablic informacji pasażerskiej,

montaż 3 biletomatów, montaż gabloty informacyjnej, organizację usługi Park & Ride,

organizacja usługi Bike & Ride - montaż stojaków rowerowych,

oświetlenie wiat pasażerskich na terenie pętli autobusowej przy Placu Dworcowym,

wykonanie chodnika łączącego teren pętli autobusowej.

Osobnym zadaniem jest natomiast modernizacja zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej. Pojawi się tu dwunawowa hala, w której wagony będą naprawiane, konserwowane i myte.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
Moderus Beta
Elbląf
  • allensteiner – 20.11.2017

    Szkoda tej kasy na pomorskie peryferie. Dajcie de geldy lepiej dla Olsztyna.

  • Brad – 20.11.2017

    Haha a wiara wciąż kupuje te Moderszajsy :DKażdy urzędnik powinien przymusowo po zakupie tego złomu przez rok jeździć nim do pracy :)

  • krak – 20.11.2017

    I bardzo dobrze !

  • bun – 20.11.2017

    Już myślałem, że MT szarpnie się na coś cywilizowanego, a tu powrót do średniowiecza.

  • WK – 20.11.2017

    Przestańcie zrzędzić. Bardzo dobrze, że takie tramwaje powstają, są bardzo potrzebne w polskich miastach. Dzięki takim pojazdom dostępność komunikacji tramwajowej dla osób z niepełnosprawnościami i matek z dziećmi we wózkach, oraz dla osób starszych.

  • Www – 20.11.2017

    Ale po co kupować tramwaj z minionej epoki? Zastepują konstale konstalem z odrobiną niskiej podłogi.

  • WK – 20.11.2017

    100% LF też nie jest dobre. Ne przejedzie przez wszystkie torowiska, np. te zużyte, powykrzywiane.

  • typs – 20.11.2017

    Taki wagon może okazać się hitem polskiego rynku, niestety.

  • WK – 20.11.2017

    @typs@ A dlaczego niestety? Ja mam wielką nadzieję, że tak się stanie.

  • bun – 20.11.2017

    Jeszcze drabiny w środku brakuje. Ale poczekajmy na to co będzie dla Ślaska (tam jest wymóg max 1 stopnia w środku do 15 cm wysokości), może tamten tram będzie większą nadzieją dla polskiego rynku solówek.

  • zibi – 20.11.2017

    Elbląg wśród miast tramwajowych jest najmniejszym i nie ma co się śmiać to jest właśnie pojazd szyty na miarę, może w tej wersji więcej nie zobaczymy.Najważniejsze iż czas umowy liczy się od otrzymania dofinansowania ale 2 lata na 3szt to długo jedyny problem jaki może wystąpić to budowa pierwszej sztuki w eksploatacji nie powinno być problemów.

  • Combino – 20.11.2017

    @bun: tam będą te już słynne wózki średniopodłogowych,coś jak w Vario LF+ dla Ołomuńca. Tym bardziej dziwi,że kroili osobno ten paździerz dla Elbląga na wysokich wózkach; chyba że liczą na niemałą sprzedaż i jednej i drugiej wersji,które to wersje rozdzielą cenowo tak jak widzimy w przetargach dla TŚ i TE; inną sprawą,czy ktoś jeszcze odważy się tak zadziadować jak Elbląg mając wersję śląską? Chociaż jeśli Śląska będzie w cenie zbliżającej się powoli do Vario LF+...

  • www – 20.11.2017

    Konstrukcja dla Elbląga nie ma sensu. Gdyby podłoga była na poziomie jednego stopnia to jeszcze ok, ale na poziomie trzeciego? Tramwaje w Rosji są nowocześniejsze. Niestety to będzie stracona szansa. Za te 14 mln zł można kupić z 7-8 zwykłych nowoczesnych niskopodłogowych przegubowców albo 12-14 dwunastometrowców. Jaki sens w tej sytuacji ma w ogóle utrzymanie linii tramwajowej dla potrzeb nienowoczesnego małego składu? Przecież w nim nie ma praktycznie żadnych miejsc siedzących dostępnych z poziomu podłogi! Starsi ludzie mają jeździć na stojąco? Serio?I to wszystko w sytuacji kiedy lata temu zostały u nas wyprodukowane niskopodłogowe doczepy dla Niemiec. Bez sensu.

  • greg – 20.11.2017

    Zibi tu chodzi o to że są dużo tańsze niż pełno niskopodłogowe.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....