TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Czy resort wesprze linię Łódź ? Ozorków?
InfoTram - Opublikowano: 04.08.2016 21:57:48 9 komentarzy
Czy resort wesprze linię Łódź ? Ozorków?

Linia tramwajowa z Łodzi do Ozorkowa należy do najstarszych tramwajowych linii podmiejskich w Polsce.

Została ona otwarta w 1922 roku i od tego czasu nieprzerwanie służy mieszkańcom Łodzi, Zgierza, Ozorkowa oraz wsi w gminach Zgierz i Ozorków. Od 1956 linia tramwajowa Łódź-Ozorków nosi numer ?46?. Jest najdłuższą linią tramwajową w Polsce (liczy sobie 29 km) oraz druga pod względem długości w Europie. Obecnie jest obsługiwana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Łodzi.

Od dłuższego czasu stan torowiska budzi uzasadnione obawy samorządów oraz użytkowników tego środka lokomocji. Cyklicznie pojawiają się doniesienia o rychłej likwidacji tramwaju nr ?46?. Wskutek złego stanu infrastruktury na odcinku Helenówek ? Ozorków wypadki i awarie stały się dla mieszkańców powiatu zgierskiego niemal codziennością. Sytuacja budżetowa samorządów (zwłaszcza gmin wiejskich) nie pozwala na szybkie przeprowadzenie generalnego remontu torów i pozostałej infrastruktury rozrzuconej na obszarze aż czterech gmin. Projekt modernizacji linii w ramach Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego napotyka na liczne trudności i jego realizacja wydaje się dość odległa wobec bardzo złego stanu technicznego torów, który to stan niedawno spowodował czasowe skrócenie trasy linii ?46? na terenie Ozorkowa.

Warto w tym miejscu wskazać, że tramwaj pozostaje nadal ważnym środkiem komunikacji dla licznych mieszkańców Zgierza, Ozorkowa, oraz gmin Zgierz i Ozorków, dzięki któremu mogą dotrzeć do szkoły, pracy czy urzędów. Jako druga pod względem długości linia w Europie tramwaj w razie modernizacji może stać się atrakcją turystyczną i środkiem do promowania ziemi zgierskiej.

Czy Ministerstwo Infrastruktury i ?Budownictwa zamierza podjąć działania na rzecz wsparcia modernizacji linii tramwajowej Zgierz ? Ozorków ze środków centralnych? ? pyta poseł Tomasz Rzymkowski. I zadaje kolejne pytanie: jakie do tej pory działania na rzecz wsparcia jednostek samorządu terytorialnego, przez których obszar przebiega ww. linia?

Czekamy na stanowisko resortu, do tematu będziemy wracać.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
Zgierz
Ozorków
  • Tomek – 05.08.2016

    niektórzy może nazwą mnie socjalistą albo komunistą ale taki już jestem i nic na to nie poradzę, że w odniesieniu do pewnych rzeczy zwyczajnie w świecie wychodzę z założenia, że nie mają one na siebie zarabiać gdyż przede wszystkim ich rolą jest "służenie" mieszkańcom. Dlatego kasa na ww. linię tramwajową należy się Łodzi jak psu micha. Jeżeli jako kraj stać nas na rozrośniętą do granic możliwości biurokrację (co jest rzeczą kuriozalną w dobie informatyzacji) to tym bardziej powinno nas być stać na ważne inwestycje infrastrukturalne.

  • milosnik – 05.08.2016

    Tomek: Dobrze prawisz! Zarówno linia 43 i 46 mają walory turystyczne, które w pełni trzeba wykorzystać. Bo za parę lat może się okazać, że będzie za późno.

  • jacek65 – 05.08.2016

    W pełni zgadzam się z przedmówcami!

  • P.L. – 05.08.2016

    Absolutnie tak ! Linie tramwajowe podmiejskie do Ozorkowa, Lutomierska i Pabianic z Łodzi należy zachować, aby służyły, oraz wesprzeć finansowo z budżetu państwa i funduszy pomocowych UE.

  • STUDI – 05.08.2016

    Brednia już na samym wstępie.Linia do Ozorkowa była przedostanią wybudowaną linią podmiejską (ostanie to przedłużenie linii konstantynowskiej do Lutomierska, które w pełni zakończono w 1931 roku)). Otwarto ja w 1922 roku a zelektryfikowano dopiero 4 lata później. Zaś pierwsze dwie linie podmiejskie do Zgierz i Pabianic zbudowano w 1901 roku. to jedno, zaś drugie to to że iż był to linie kolejowe i poza epizodem II WŚ kolejowymi były do 1948 roku. Nawet po wcieleniu ŁWEKD do MZK - nadal tramwaje w tym generacji N wyposażano kolejowo - np.,. reflektor na dachu.Dalej nie czytam bo nie ma sensu.

  • www – 06.08.2016

    Trochę nie rozumiem argumentu linii 46 jako atrakcji turystycznej. Sama długość nie daje atrakcyjności. Jeżeli miałaby to być linia turystyczna to można ją teraz zamknąć dla zwykłych pasażerów i puszczać tylko przejazdy turystyczne. Po modernizacji skansen zniknie i atrakcyjność skansenu też. Nie o to przecież chodzi. Teraz wygląda to trochę na szukanie argumentów na siłę. Należy zastanowić się nad modernizacją tej linii, ale przede wszystkim w kierunku poprawienia jej funkcjonalności i prędkości handlowej, ogólnie rzecz biorąc jej dostosowania do potrzeb użytkowników.Oczekiwanie na Ministerstwo mnie dziwi, bo to wygląda tak jakby nikt nie miał pomysłu i myślał, że ktoś za nas to wymyśli. Gminy powinny przedstawić konkretny pomysł na linię 46. Wtedy będzie można szukać sposobu finansowania. Ale na pierwszym miejscu musi być realny pomysł. Atrakcję turystyczną należy włożyć do szuflady.Gdzie w tym wszystkim jest jeszcze Łódź? Przejęła linie podmiejskie, ale nie ma pomysłu co z nimi zrobić? Nie rozumiem tego.

  • Combino – 08.08.2016

    @www: to szukanie argumentów na siłę z prostego powodu: podmioty,które miałyby to finansować,zwyczajnie nie śmierdzą groszem i dlatego trzeba znaleźć jakiś precedensowy sposób na modernizację. Łódź ma to w d... (w końcu to mieszkańcy miasteczek i wiosek potrzebują 46 do dojazdu do Łodzi,a nie odwrotnie), Zgierz i Ozorków tego same nie udźwigną, nie da chyba rady nawet UMWŁ... ale TRZEBA znaleźć jakiś sposób,bo ta linia po prostu NIE MOŻE zostać skasowana!

  • Tymon – 10.08.2016

    Ozorków ,Emilia i Zgierz atrakcyjne turystycznie? Wolne żarty. A może warto spytać mieszkańców czy nie woleliby jeździć klimatyzowanym autobusami, które nie rzucają pasażerami na boki i nie czekają na mijankach ?

  • Combino – 10.08.2016

    @Tymon: zabawa polega na tym,że (co pokazał już przykład Rumunii) taka wymiana wygląda korzystnie tylko na początku; za 15 lat będziesz miał dobity autobus (i już nie tak nowoczesny; wystarczy popatrzeć na pierwsze MAN-y III generacji i na wrażenie,którego już NIE ROBIĄ) kontra jeszcze wciąż nowoczesny tramwaj jeżdżący po będącycm w niezłym stanie po 15 latach torowisku (ta trasa nie jest przeciążana). O właśnie: porównaj NGT6 z pierwszej serii z równoletnim mu NL263 czy z SU12 II ;)A to nie jest zabawa na 10 lat...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....