TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Czy Ministerstwo Infrastruktury dofinansuje tramwaj do Ksawerowa i Pabianic?
InfoTram.pl - Opublikowano: 31.07.2018 08:49:41
Czy Ministerstwo Infrastruktury dofinansuje tramwaj do Ksawerowa i Pabianic? (źródło: Wikimedia/Zyxist)

Dla mieszkańców Pabianic oraz Ksawerowa podstawowym środkiem transportu zbiorowego łączącym te miejscowości z Łodzią pozostaje linia tramwajowa nr 41, kursująca z ulicy Wiejskiej w Pabianicach na łódzki Plac Niepodległości – pisze w interpelacji do ministra Andrzeja Adamczyka poseł Tomasz Rzymkowski.

Od kilku lat nad tym połączeniem wisi groźba likwidacji lub zawieszenia z powodu pogarszających się warunków infrastrukturalnych. Linia była zresztą zawieszona od kwietnia do października ubiegłego roku, jednak dzięki interwencyjnemu remontowi wykonanemu przez samorządy tramwaje nadal kursują. Wraz z upływem czasu groźba zawieszenia połączenia może jednak powrócić.

Samorządy miasta Pabianice i gminy Ksawerów pozyskały 88 milionów złotych ze środków europejskich na kompleksowy remont infrastruktury tramwajowej, przy wkładzie własnym w wysokości 57 milionów złotych. Jednak złożone oferty przewyższają zaplanowany budżet na tę inwestycję (przyczyną jest boom w branży infrastrukturalnej).

Władze miasta Pabianice i gminy Ksawerów skierowały wniosek o wsparcie inwestycji kwotą 28 milionów złotych z budżetu państwa, co stanowi różnicę między najniższą złożoną ofertą, a zaplanowanymi kosztami remontu.

Biorąc pod uwagę interes mieszkańców Pabianic i Ksawerowa oraz deklarowane kierunki polityki rządu (walka ze smogiem, promowanie ekologicznych środków transportu) wsparcie remontu jest zasadne i potrzebne.

Jednocześnie poseł nadmienia, że konieczność pozyskiwania środków samodzielnych przez Pabianice i Ksawerów została spowodowana uchyleniem ustawy z dnia 9 października 2015 r. o związkach metropolitalnych – inwestycje w infrastrukturę tramwajową w aglomeracji łódzkiej miały być pierwotnie realizowane ze środków Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, co umożliwiało przeprowadzenie gruntownej modernizacji biedniejszym gminom wiejskim.

W związku z powyższym poseł pyta ministra Adamczyka: czy Ministerstwo Infrastruktury rozważa dofinansowanie projektu modernizacji linii tramwajowej nr 41 łączącej Pabianice z Łodzią? oraz czy opisane trudności nie są zdaniem Ministra argumentem przemawiającym za stworzeniem związku metropolitalnego aglomeracji łódzkiej, aby łatwiej rozwiązywać tego rodzaju problemy?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pabianice
Ksawerów
Andrzej Adamczyk
Ministerstwo Infrastruktury
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....