TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Czy Bombardier wystartuje w Warszawie?
InfoTram.pl - Opublikowano: 20.03.2017 13:28:44 8 komentarzy
Czy Bombardier wystartuje w Warszawie?

Zainteresowanie warszawskimi przetargami, zarówno planowanym na dostawę taboru dla Metra Warszawskiego, jak i tym Tramwajów Warszawskich, wydaje się być duże. Czy oferty złoży w nich Bombardier? Pytamy Janusza Kućmina, Generalnego Przedstawiciela w Polsce.

InfoTram.pl: Jak Pan ocenia dotychczas przekazane przez Metro Warszawskie informacje dotyczące przetargu na dostawę taboru?

Janusz Kućmin: Najważniejszą informacją jest to, że przetarg już niebawem zostanie ogłoszony. Ze względu na istniejącą infrastrukturę zamawiany tabor będzie najprawdopodobniej bardzo zbliżony do tego, który dziś jest eksploatowany. Myślę tu o parametrach technicznych. Co do szczegółów, musimy poczekać na specyfikację. Polskie prawo rzeczywiście uniemożliwia zamawiającemu podania konkretów przed ogłoszeniem przetargu. Rozumiemy to i czekamy na SIWZ.

Czy możemy spodziewać się oferty Bombardiera w tym przetargu?

To jest ciekawy przetarg. Bombardier, w skali całego świata, analizuje wiele specyfikacji na różnych rynkach. Jeżeli mamy szansę na wygraną, a kryteria przetargowe są dla nas akceptowalne, a ponadto mamy właściwy produkt, staramy się składać ofertę. Nigdy jednak, przed ogłoszeniem przetargu i opublikowaniem specyfikacji, nie możemy powiedzieć czy Bombardier na pewno ofertę złoży.

Bombardier ma produkt dla Warszawy?

Na tym etapie możemy powiedzieć, że Bombardier ma produkt. Mamy przecież wiele rodzajów pociągów metra, dla różnych systemów. Po ogłoszeniu specyfikacji będziemy mogli podjąć stosowne decyzje. Nie jest to tylko kwestia części technicznej, ale również innych wymagań klienta. Nie zawsze mając produkt, z uwagi na warunki handlowe, można złożyć ofertę. W tej chwili nie możemy jeszcze powiedzieć czy i jaki produkt będziemy oferować.

Jak Pana zdaniem krakowski przetarg na dostawę tramwajów wpłynie na postępowanie Metra Warszawskiego? Przewoźnik zwraca na niego uwagę.

W Krakowie mamy przykład sporu pomiędzy zamawiającym a dostawcą. Wydaje mi się, że Metro Warszawskie będzie starało się przygotować specyfikację tak, aby uniknąć tego typu problemów. To bardzo dobrze, że Metro analizuje inne procedury, również te, w których pojawiły się konflikty. Świadczy to o tym, że starają się zoptymalizować procedurę.

Czy Bombardier obserwuje rynek tramwajowy w Polsce? Warszawa szykuje duży przetarg nie tylko na wagony metra ale również właśnie na tramwaje.

Jesteśmy jednym z większych producentów pojazdów tramwajowych na świecie, oczywistym jest, że obserwujemy też polski rynek. Zawsze analizujemy specyfikację i zastanawiamy się czy możemy zaproponować pojazd, nie tylko od strony technicznej, ale także od strony handlowej i możliwości produkcyjnych. Nie zawsze można uczestniczyć we wszystkich ogłoszonych przetargach. Staramy się jednak zawsze szczegółowo analizować wszystkie postępowania.

Wracając jeszcze do metra i trochę gdybając. Gdyby Bombardier wygrał przetarg na dostawy dla Metra Warszawskiego czy mógłby swoje pociągi produkować w Polsce, we Wrocławiu?

Niedawno we Wrocławiu powstał nowy zakład produkujący nadwozia pociągów dużych prędkości. Od jakiegoś czasu produkujemy tam również nadwozia pasażerskich pociągów podmiejskich, nie wspominając o nadwoziach lokomotyw, których wyprodukowaliśmy już blisko 2 400. Jak widać, nasza fabryka ma zdolności do produkcji różnego rodzaju taboru. O jakichkolwiek decyzjach dotyczących naszej przyszłej aktywności we Wrocławiu będziemy informować ze stosownym wyprzedzeniem.

Dziękujemy za rozmowę. 



Sprawdź też:
Bombardier
Metro Warszawskie
metro
tabor
  • zibi – 20.03.2017

    Metro nowe wezwania,jakie wymagania czy tylko cena i byle jakość,a może standard europejski wysokich standardów zobaczymy.

  • SS – 20.03.2017

    W obydwu przetargach życzę wygranej każdej firmie poza PESĄ.

  • YburG – 20.03.2017

    Bombardier .... buhahahaha ... bez szans :)

  • esbek – 20.03.2017

    @SS
    Pewnie Ci się marzy wygrana Bombardiera z taką realizacją kontraktu jak dla Toronto.
    Ale Warszawa wybiera najlepszą ofertę a nie kieruje się w odróżnieniu od niektórych prywatnymi animozjami. I myślę, że dotychczas źle na tym nie wychodzi.

  • SS – 20.03.2017

    @esbek
    Nic mi się nie marzy. Po prostu życzę wygranej wszystkim tylko nie PESIE. Chociaż w sumie nie wiem czy warszawa zasługuje na lepsze tramwaje niż PESA

  • fromex – 21.03.2017

    Dla PESY to chyba ostatnia w miarę realna szansa na zaistnienie na tym rynku, choć nie wiem po co, bo jest tu jeszcze ciaśniej, niż na tramwajowym.
    Z wypowiedzi pana Generalnego przebija z jednej strony zaciekawienie (bo grubsza impreza się kroi) z drugiej ostrożność, wręcz sceptycyzm, by nie powiedzieć za dużo i ew. móc zniknąć bez rozgłosu po ogłoszeniu SIWZ, gdyby się okazało, że nie ma szans na ugranie czegokolwiek.

  • Egon Olsen – 28.03.2017

    @ss
    Nazwy własne miejscowości pisze się wielką literą - trochę na bakier z językiem polskim

  • Obiektywny z Wrocławia – 31.03.2017

    Pewnie wygra Alstom lub Siemens.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...