TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Cztery oferty w Łodzi. Najtańsza od tureckiej firmy Bozankaya
InfoTram.pl - Opublikowano: 23.10.2019 15:45:04
Cztery oferty w Łodzi. Najtańsza od tureckiej firmy Bozankaya

Niespodzianka w Łodzi. Tamtejszy Zarząd Inwestycji Miejskich otworzył koperty z ofertami na 30 tramwajów. Najtańsza wpłynęła z Turcji.

W przetargu udział wzięło czterech producentów. To:

Bozankaya – z ceną ok. 263 mln zł;

Modertrans – z ceną ok. 268 mln zł;

PESA – z ceną ok. 332 mln zł oraz

Stadler – z ceną ok. 339 mln zł.

Tylko dwie pierwsze mieszczą się w budżecie. Czyżby szykował się debiut kolejnej tureckiej firmy w Polsce? Zamawiający na zakup tramwajów chce przeznaczyć ok. 275 mln zł.

Przypomnijmy. Zamówienie zostało podzielone na trzy zadania:

1) Zadanie 1 - dostawy 30 sztuk fabrycznie nowych (tzn. wyprodukowanych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą realizacji dostawy i nie eksploatowanych dotychczas) tramwajów niskopodłogowych (co najmniej 80% niskiej podłogi);

2) Zadanie 2 - dostawa pakietu eksploatacyjno-naprawczego, zgodnie z wykazem i opisem przedmiotu zamówienia;

3) Zadanie 3 - dostawa specjalistycznego wyposażenia.

Każdy z oferowanych tramwajów będzie objęty 36 miesięczną gwarancją oraz rękojmią za wady, bez limitu km, liczoną od dnia podpisania bez uwag protokołu odbioru, z następującymi wyjątkami:

1) perforacja korozyjna dla całej struktury nadwozia, blach poszycia zewnętrznego, oraz poszycia dachu oraz gwarancji na trwałość konstrukcji szkieletu nadwozia: 120 miesięcy gwarancji,

2) zewnętrzne powłoki lakiernicze: 72 miesiące gwarancji.

Tramwaje mają być wyprodukowane nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą realizacji dostawy i nie eksploatowane, niskopodłogowe (co najmniej 80 % niskiej podłogi), przegubowe, z następującymi zastrzeżeniami:

1) wszystkie oferowane wagony tramwajowe muszą być tego samego typu, długości, skonstruowane w ten sam sposób, według tej samej dokumentacji technicznej, przez tego samego producenta, zgodne z opisem przedmiotu zamówienia (w odniesieniu do opisu parametrów wagonów tramwajowych, specjalistycznego wyposażenia obsługowego i pakietu eksploatacyjno-naprawczego) i zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia (w odniesieniu do opisu systemów pokładowych),

2) Zamawiający nie dopuszcza oferowania rozwiązań prototypowych, niesprawdzonych w seryjnej produkcji, co oznacza, iż Wykonawca zobowiązany jest potwierdzić, przez złożenie stosownego oświadczenia w formularzu ofertowym, że zastosowane zespoły, układy i systemy w oferowanych wagonach tramwajowych są produkowane seryjnie i eksploatowane przez innych Zamawiających,

3) wszystkie dostarczone wagony tramwajowe muszą być gotowe do eksploatacji, tj. przede wszystkim przystosowane do przewozu osób w komunikacji miejskiej oraz posiadać dokumenty wymagane przepisami prawa obowiązującego w dniu realizacji dostawy, a w szczególności przepisami Prawa o ruchu drogowym, niezbędne do dopuszczenia pojazdów do ruchu (świadectwo homologacji).

Nowe wagony trafią do zmodernizowanej zajezdni Chocianowice, najpóźniej do 1 marca 2022 roku. 

      



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
  • Krzysztof Ciejka – 23.10.2019

    Modertrans byłby super ew. wersja pro Stadler

  • Krzysztof Ciejka – 23.10.2019

    ps. ładne fajnie ale Turcja zaraz dostanie bana

  • Krzysztof Kawa – 23.10.2019

    Łódź raczej uwali ten przetarg: Bozankaya i Modertrans mogą wylecieć za brak wózków wąskotorowych, chyba że ktoś im udzieli na nie licencji. Pesa nie ma zabezpieczenia finansowego, a Stadler jest za drogi.

  • Robert Myrcha – 23.10.2019

    PESA? Tym razem pewnie byłby człon po członie w odstępach co 3 miesiące :D

  • Jakub Tejszerski – 23.10.2019

    Ciekawe czy brane jest pod uwage ryzyko kursowe liry tureckiej. Bo ile dzisiaj lira jest slaba to moga w pln zglosic super niska cene ale za jakis czas to moze sie umocnic i zerwa kontrakt.

  • Peter Kaminski – 23.10.2019

    Byłem prawie pewny Škody lub Hyundaia i nic.

  • Wojciech Liberda – 23.10.2019

    U cienko widzę ten przetarg... raczej wygrana bieda tramwajów...

  • Michał Piotr Sumisławski – 23.10.2019

    Czyżby zagramanica w końcu Polską się zainteresowała?

  • Robert Chodacki – 24.10.2019

    Pesę brać!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....