TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Częstochowa nie potrzebuje kolejnych linii tramwajowych
PAP InfoTram - Opublikowano: 27.10.2016 12:01:21 11 komentarzy
Częstochowa potrzebuje kolejnych linii tramwajowych

Częstochowa przymierza się do kolejnych inwestycji realizowanych m.in. ze środków unijnych i własnych. Planuje m.in. zmodernizować starszą część linii tramwajowej, kupić nowe tramwaje i zbudować centra przesiadkowe.

Aby zrealizować te projekty optymalnie i zgodnie z preferencjami mieszkańców, zamówiło w firmie STAR ITS analizę transportową. Z przekazanych informacji nt. wniosków z analizy wynikają m.in. potrzeba urealnienia rozkładów jazdy autobusów i tramwajów, uatrakcyjnienie transportu zbiorowego i lepsze dostosowanie go do potrzeb - pod kątem tras i częstotliwości kursowania, a także powtórne skalkulowanie polityki biletowej i stworzenie narzędzi informowania np. o awariach.

Wobec zwiększonego napływu do miasta samochodów z obszarów przylegających do Częstochowy proponowane jest m.in. sprawdzenie pokrycia zapotrzebowania na transport zbiorowy na tych terenach, a także stworzenie dogodnych miejsc przesiadkowych w mieście.

Autorzy analizy zwrócili też uwagę na brak spójności istniejącej sieci dróg rowerowych, co zniechęca mieszkańców do wybierania tego środka transportu. Uznali ponadto, że obecna infrastruktura dworców jest niewystarczająca i że nie są one naturalnymi miejscami przesiadek.

Wyniki badań nie potwierdziły konieczności budowy w Częstochowie nowych linii tramwajowych. Specjaliści przypomnieli, że zgodnie z ideą zrównoważonego transportu oraz wobec lokalnych uwarunkowań tramwaj powinien być główną osią transportową miasta - uzupełnioną siecią połączeń autobusowych i środków alternatywnych, w tym rowerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Częstochowa
  • MKM – 27.10.2016

    Nie potwierdziły, bo było źle sformułowane pytanie o budowę ogólnie, a nie o konkret jak np. na Parkitkę!

  • Luiza Bąk – 27.10.2016

    Powinni zadać pytanie. Czy chcesz żeby MPK kupiło kolejne Twisty. Wtedy byłby konkret.

  • www – 27.10.2016

    Na pewno stara linia w Częstochowie wymaga modernizacji. Czy rozbudowa sieci jest potrzebna? Pewnie, że tak, ale samochody najważniejsze:-(

  • reldatS – 27.10.2016

    Tabor kupujcie tylko u nas.

  • AXC – 27.10.2016

    Dobra, niech podpisuja umowę o wsparcie i wyjasni sie ile i na co dostana kasy a później raz dwa przetargi na Twisty yyyy tj. tramwaje ale wiemy jakie ;)

  • impuls – 27.10.2016

    W tytule jest że Częstochowa potrzebuje nowych linii tramwajowych. Po czym w artykule napisano, że nie potrzebuje.

  • JA – 28.10.2016

    Częstochowa to jeden wielki syf. Miasto potrzebuje konkretnego programu rewitalizacji wraz z budową nowych tras tramwajowych. Spójrzcie na Olsztyn, który w wyniku wprowadzenia tramwaju bardzo zyskał.

  • andrzejh69 – 28.10.2016

    Pewnie że potrzebuje, ale są tacy którzy zaklinają rzeczywistość

  • Combino – 29.10.2016

    Nie wiem jak Parkitka (bo w te części Częstochowy się zapuszczałem jedynie przejeżdżając autem przez Częstochowę z wykorzystaniem DK46),ale jeśli chodzi o pozostałą część,to może być to prawda; Częstochowa przede wszystkim potrzebuje nowoczesnego taboru na istniejących trasach i PORZĄDNEGO remontu tych istniejących tras. Patrząc na wykorzystanie linii na Błeszno to coraz więcej wskazuje na to że chodziło przede wszystkim o Twisty na stary kawałek (które dzięki unijnej dotacji pozyskano za równowartość circa dwóch wagonów i to razem z nowym torowiskiem).Ale IMHO trzeba tam wagonów krótszych niż 3-członowy Twist (zwłaszcza w kontekście trasy na Kucelin).

  • Medalik – 31.10.2016

    W sumie zgadzam się z autorem tekstu ws budowy nowych linii tramwajowych w mieście.... Dlaczego? Przejazd autobusem linii 24 z przystanku Kiedrzyńska do przystanku Rakowska trwa ok. 28 min. Trasa linii 3 od Promenady Niemena na Rakowską 37-40min... Miasto powinno zapewnić tramwajom priorytet w poruszaniu sie po mieście! Potrzebny jest ITS. Bez niego tramwaj nigdy nie będzie konkurencyjny w Częstochowie i nigdy nie będzie głównym środkiem transportu. Dodajmy do tego jeszcze ceny biletów, brak mijanek na trasie, czy trójkątów manewrowych i wybór jest niestety tylko jeden: samochód. Szybciej, w podobnych pieniądzach, ale mam pewność, że zawsze dojadę do celu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....