TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Częstochowa nie potrzebuje kolejnych linii tramwajowych
PAP InfoTram - Opublikowano: 27.10.2016 12:01:21 11 komentarzy
Częstochowa potrzebuje kolejnych linii tramwajowych

Częstochowa przymierza się do kolejnych inwestycji realizowanych m.in. ze środków unijnych i własnych. Planuje m.in. zmodernizować starszą część linii tramwajowej, kupić nowe tramwaje i zbudować centra przesiadkowe.

Aby zrealizować te projekty optymalnie i zgodnie z preferencjami mieszkańców, zamówiło w firmie STAR ITS analizę transportową. Z przekazanych informacji nt. wniosków z analizy wynikają m.in. potrzeba urealnienia rozkładów jazdy autobusów i tramwajów, uatrakcyjnienie transportu zbiorowego i lepsze dostosowanie go do potrzeb - pod kątem tras i częstotliwości kursowania, a także powtórne skalkulowanie polityki biletowej i stworzenie narzędzi informowania np. o awariach.

Wobec zwiększonego napływu do miasta samochodów z obszarów przylegających do Częstochowy proponowane jest m.in. sprawdzenie pokrycia zapotrzebowania na transport zbiorowy na tych terenach, a także stworzenie dogodnych miejsc przesiadkowych w mieście.

Autorzy analizy zwrócili też uwagę na brak spójności istniejącej sieci dróg rowerowych, co zniechęca mieszkańców do wybierania tego środka transportu. Uznali ponadto, że obecna infrastruktura dworców jest niewystarczająca i że nie są one naturalnymi miejscami przesiadek.

Wyniki badań nie potwierdziły konieczności budowy w Częstochowie nowych linii tramwajowych. Specjaliści przypomnieli, że zgodnie z ideą zrównoważonego transportu oraz wobec lokalnych uwarunkowań tramwaj powinien być główną osią transportową miasta - uzupełnioną siecią połączeń autobusowych i środków alternatywnych, w tym rowerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Częstochowa
  • MKM – 27.10.2016

    Nie potwierdziły, bo było źle sformułowane pytanie o budowę ogólnie, a nie o konkret jak np. na Parkitkę!

  • Luiza Bąk – 27.10.2016

    Powinni zadać pytanie. Czy chcesz żeby MPK kupiło kolejne Twisty. Wtedy byłby konkret.

  • www – 27.10.2016

    Na pewno stara linia w Częstochowie wymaga modernizacji. Czy rozbudowa sieci jest potrzebna? Pewnie, że tak, ale samochody najważniejsze:-(

  • reldatS – 27.10.2016

    Tabor kupujcie tylko u nas.

  • AXC – 27.10.2016

    Dobra, niech podpisuja umowę o wsparcie i wyjasni sie ile i na co dostana kasy a później raz dwa przetargi na Twisty yyyy tj. tramwaje ale wiemy jakie ;)

  • impuls – 27.10.2016

    W tytule jest że Częstochowa potrzebuje nowych linii tramwajowych. Po czym w artykule napisano, że nie potrzebuje.

  • JA – 28.10.2016

    Częstochowa to jeden wielki syf. Miasto potrzebuje konkretnego programu rewitalizacji wraz z budową nowych tras tramwajowych. Spójrzcie na Olsztyn, który w wyniku wprowadzenia tramwaju bardzo zyskał.

  • andrzejh69 – 28.10.2016

    Pewnie że potrzebuje, ale są tacy którzy zaklinają rzeczywistość

  • Combino – 29.10.2016

    Nie wiem jak Parkitka (bo w te części Częstochowy się zapuszczałem jedynie przejeżdżając autem przez Częstochowę z wykorzystaniem DK46),ale jeśli chodzi o pozostałą część,to może być to prawda; Częstochowa przede wszystkim potrzebuje nowoczesnego taboru na istniejących trasach i PORZĄDNEGO remontu tych istniejących tras. Patrząc na wykorzystanie linii na Błeszno to coraz więcej wskazuje na to że chodziło przede wszystkim o Twisty na stary kawałek (które dzięki unijnej dotacji pozyskano za równowartość circa dwóch wagonów i to razem z nowym torowiskiem).Ale IMHO trzeba tam wagonów krótszych niż 3-członowy Twist (zwłaszcza w kontekście trasy na Kucelin).

  • Medalik – 31.10.2016

    W sumie zgadzam się z autorem tekstu ws budowy nowych linii tramwajowych w mieście.... Dlaczego? Przejazd autobusem linii 24 z przystanku Kiedrzyńska do przystanku Rakowska trwa ok. 28 min. Trasa linii 3 od Promenady Niemena na Rakowską 37-40min... Miasto powinno zapewnić tramwajom priorytet w poruszaniu sie po mieście! Potrzebny jest ITS. Bez niego tramwaj nigdy nie będzie konkurencyjny w Częstochowie i nigdy nie będzie głównym środkiem transportu. Dodajmy do tego jeszcze ceny biletów, brak mijanek na trasie, czy trójkątów manewrowych i wybór jest niestety tylko jeden: samochód. Szybciej, w podobnych pieniądzach, ale mam pewność, że zawsze dojadę do celu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....