TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Częstochowa kupuje 10 nowych tramwajów
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.05.2017 09:27:26 19 komentarzy
Częstochowa kupuje 10 nowych tramwajów

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie ogłosiło przetarg na zakup i dostawę taboru tramwajowego na potrzeby publicznego transportu zbiorowego.

Zamówienie dotyczy 10 wagonów fabrycznie nowych, przegubowych, wieloczłonowych, niskopodłogowych, jednokierunkowych, spełniających wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych tramwajów i trolejbusów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. 

Tramwaje mają mieć długość od 28 do 32 metrów i od 3 do 5 członów, połączonych przegubami. Ich szerokość ma mieścić się w przedziale od 2,35 do 2,4 m. Na swój pokład muszą zabierać co najmniej 200 osób, zaś liczba miejsc pełnowymiarowych to min. 54. Ma być klimatyzacja, system informacji pasażerskiej. Co najmniej 70% wagonu musi mieć niską podłogę, zaś część wysokopodłogowa nie może znajdować się wyżej niż 700 mm nad główką szyny.

Ponadto zamówienie obejmuje również dostawę specjalistycznego wyposażenia obsługowego, przeszkolenie pracowników zamawiającego w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów oraz pojazdów wchodzących w skład specjalistycznego wyposażenia obsługowego oraz dostarczenie dokumentacji technicznej niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów. Zamówienie zawiera opcję na pięć kolejnych tramwajów.

Zamawiający wymaga aby udział towarów lub oprogramowania wykorzystywanego w wyposażeniu sieci telekomunikacyjnych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy unijnej przekraczał 50 %.

Wykonawca będzie musiał udzielić na każdy z dostarczonych tramwajów 60 miesięczną gwarancję dotyczącą wszystkich wad oraz gwarancję obejmującą wady konstrukcji mechanicznej pudeł i wózków tramwajów na okres 14 lat.

Oferty można składać do 30 czerwca 2017 roku. Kryteria wyboru stanowią:

Wartość techniczna – 25%,

Termin dostawy pierwszego tramwaju – 5% oraz

Cena – 70%.

Wymagane jest doświadczenie. O zamówienie może ubiegać się wykonawca, który wykonał lub wykonuje należycie 1 dostawę łącznie 5 fabrycznie nowych tramwajów niskopodłogowych, w których udział niskiej podłogi wyniósł min. 70 % oraz, które uzyskały dopuszczenie do eksploatacji lub homologację w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, o wartości co najmniej 35 000 000 PLN brutto, z potwierdzeniem jej należytego wykonania bądź wykonywania.

Na dostarczenie tramwajów będą 24 miesiące. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Częstochowa
MPK Częstochowa
  • leepack – 11.05.2017

    Super wiadomośćJeszcze tylko rozbudowa sieci - w pierwszej kolejności na północ (to powinien być priorytet) Parkitka jako kolejna...

  • xex – 11.05.2017

    niech zmienią malowanie bo to nie dodaje uroku stylistyce PEsy.

  • a2n – 11.05.2017

    Bardzo ciekawe co Częstochowa chce teraz kupić i czy już ma dosyć produktów firmy P.?Zapisy specyfikacji są niejednoznaczne i może to być zarówno wagon trójczłonowy na czterech wózkach obrotowych , albo wagon pięcioczłonowy na trzech wózkach sztywnych lub elastycznych o kącie skrętu do 5 stopni.Wynik tego przetargu pokaże tez stopień zadowolenia operatora z dotychczas posiadanych wagonów niskopodłogowych i będzie to druga taka ocena Twista i wagonów pochodnych, po entuzjastycznych inaczej ocenach Krakowa.

  • ŚwSzcz – 11.05.2017

    @a2n zdecydowanie przekombinowana rozkmina, opis przetargowego tramwaju dokładnie pasuje do Twista, który obecnie jeździ w Częstochowie, to wskazuje, że chcą kolejnych takich tramwajów.

  • krakowiaczek – 11.05.2017

    Wszystko lepsze od produktów PESA !

  • www – 11.05.2017

    @ krakowiaczek A my jakoś żyjemy z ich produktami i nie narzekamy.

  • szkot – 11.05.2017

    @www. Powiedz to Ślązakom gdzie zaczynają im pękać podwozia w Twistach. Czy twój wpis jest sponsorowany,bo tak wygląda?

  • a2n – 12.05.2017

    Po dokładnej analizie punktowania poszczególnych rozwiązań konstrukcyjnych, wygląda na to , że preferują rozwiązanie przypominające prawie w 100 % Twista, trudno tylko wyczuć po co zapisali, że wagon może być wieloprzegubowy i może mieć 5 członów.

  • MKM – 12.05.2017

    W zapisie jest wszystko co dani producenci mają. A Częstochowa wybierze to co dla niej najlepsze. Najważniejsze aby było napisane, ze chcą wózki skrętne stąd też zapis, że podłoga ma mieć min 70%...

  • ŚwSzcz – 12.05.2017

    @a2n widzisz, dokładnie jak ci pisałem, a to że dali szersze zapisy to nie ma większego znaczenia.

  • Beta – 12.05.2017

    Czy nowe tramwaje będą zakupione z myślą o nowej linii czy wymianie 105-ek z lat 70tych XX wieku ?

  • YburG – 12.05.2017

    Zgadza się. Unifikacja taboru w Częstochowie. Będą same PESY.

  • Kacper – 12.05.2017

    Ja chciałbym żeby Częstochowa kupiła 18 tramwajów Burn & Co. SLC z indyjskiej Kalkuty.

  • kolejFAN – 12.05.2017

    @KacperA dlaczego ?

  • jatal – 13.05.2017

    @ ŚwSzcz @a2nPunktacja punktacją ale konsktrukcja typu "Twist" jest wykluczona warunkiem braku posiadania przez zamawiane tramwaje skrajnych drzwi na ścięciach pudła.

  • Adamm – 14.05.2017

    Super

  • a2n – 15.05.2017

    No to będzie coś na wzór Twista bez drzwi na skosach pudła.Wszystko wskazuje na to, że jednak to będzie Pesa.

  • XWJ – 16.05.2017

    Może to dziwne ale ja się dopatruję tu Skody. Brak drzwi na skosach, skrętne wózki, ilość członów/wózków świadczy, iż chcą konstrukcje podobną do Skody 15T lub konstrukcji podobnej (skrajne człony jak w NGT6 i środkowe człony oparte na wózkach Jacobsa.

  • jatal – 16.05.2017

    @ a2nNie da się prosto zbudować takiego "Twista" który posiadałby też wymaganą liczbę drzwi a później jeszcze ktoś chciałby go kupić.@ XWJ15T nie spełnia wielu wymogów więc i tak nie wygrałby na punkty ze zwykłym "sztywniakiem". Jednak 15T też jest wykluczony bo nie ma ani klasycznych osi napędowych ani wszystkich wózków skrętnych. Ostatni pomysł jest dobry, ale problem w tym że żaden z producentów nie ma takiego tramwaju a na opracowanie go jest mało czasu. Solaris ma wózek (Lipsk) a Stadler człon skrajny (Tango) więc może coś z tego wyjdzie? Do niedawna od zbyt krótkich czasów realizacji była Pesa. Pytanie jednak czy jest tak nadal?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....