TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Częstochowa dostała dofinansowanie na tramwaje, prawie 144 mln zł
InfoTram.pl - Opublikowano: 08.09.2017 13:54:28 4 komentarze
Częstochowa dostała dofinansowanie na tramwaje, prawie 144 mln zł (foto: UM Częstochowa)

143,8 mln zł dofinansowania zdobyła Częstochowa na kompleksową modernizację linii tramwajowej od ul. Fieldorfa-Nila do pętli w al. Pokoju oraz na zakup 10 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów.

Złożony przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wniosek o dofinansowanie uzyskał właśnie akceptację Zarządu Województwa Śląskiego. Inwestycja nie tylko poprawi funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w mieście, ale także spowoduje wzrost liczby pasażerów korzystających z transportu publicznego, co da wymierny efekt ekologiczny.

W Częstochowie od kilku lat staramy się modernizować infrastrukturę drogową i poprawiać komfort podróżowania po mieście. Jednym z naszych celów jest zachęcenie jak największej liczby częstochowianek i częstochowian do korzystania z publicznego transportu. Dofinansowany projekt MPK znakomicie wpisuje się w realizowany przez nas program "Lepsza Komunikacja w Częstochowie" – powiedział prezydent Krzysztof Matyjaszczyk.

Projekt "Przebudowa liniowej infrastruktury tramwajowej w Częstochowie (odcinek 1, 2, 3, 4, 5a,6) oraz zakup taboru tramwajowego na potrzeby transportu publicznego w Częstochowie" zakłada przebudowę 13,79 km liniowej infrastruktury i zakup 10 nowych tramwajów.

Całkowita wartość projektu zamknie się w kwocie ponad 208 mln zł.

Oprócz gruntownego remontu torowiska i trakcji na odcinku 13,5 km, inwestycja obejmuje m.in. budowę centrum sterowania.

Zakres prac – podzielonych na 6 odcinków – obejmie przebudowę torowiska wraz z budową lub przebudową przystanków i peronów, przebudowę sieci trakcyjnej, sterowania i ogrzewania zwrotnic oraz smarownic szyn, a także budowę i przebudowę trakcyjnych linii kablowych.

Zbudowana zostanie linia zasilania podstawowego i rezerwowego dla podstacji "Fieldorfa" i "Niepodległości" oraz dwie nowe podstacje trakcyjne wraz z niezbędnymi instalacjami wewnętrznymi i technologicznymi. Przebudowana będzie podstacja trakcyjna "Czartoryskiego". Powstanie też centrum sterowania wraz z klimatyzowanymi pomieszczeniami dla brygad utrzymania ruchu, pomieszczeniami biurowymi, szatniami i podręcznym magazynem dla potrzeb pogotowia sieciowego. Dwie pętle – ,,Fieldorfa" oraz ,,Kiedrzyńska" – zostaną przebudowane. Zostaną zamontowane światłowody dla systemu zdalnego sterowania podstacji; dla sieci światłowodowej powstanie też kanalizacja – obecna sieć jest zawieszona na słupach trakcyjnych.

W związku z planami uruchomienia w Częstochowie Systemu Informacji Pasażerskiej (który powstanie w ramach projektu miejskich węzłów przesiadkowych), w obrębie przystanków zamontowane zostaną – zgodnie z wytycznymi Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu – rury osłonowe i kable.

Jako że obecne uzbrojenie terenu koliduje z projektowanym układem torowo-drogowym, będzie ono przebudowane. Przebudowa obejmie też m.in. sieć telekomunikacyjną, kanalizację, sieć gazową i ciepłowniczą. Przygotowana zostanie również infrastruktura do montażu oświetlenia po wschodniej stronie sieci trakcyjnej. Słupy oświetleniowe po stronie zachodniej zostaną zdemontowane. W przypadku ewentualnego przesunięcia śladu torowiska w niezbędnym zakresie będą też przebudowane lub dobudowane elementy sygnalizacji świetlnej. Prace obejmą w końcu zagospodarowanie terenu i zieleni.

Łączna długość torowiska do przebudowy wyniesie ok. 13,5 km toru pojedynczego (od pętli na Północy do pętli na Rakowie, z wyłączeniem zmodernizowanego niedawno odcinka w al. Niepodległości oraz zajezdni MPK). Wykonawca na własny koszt opracuje tymczasową organizację ruchu oraz zapewni funkcjonowanie komunikacji, która na czas robót zastąpi tramwaje. W razie potrzeby zajmie się też wykonaniem tymczasowych przystanków czy rozjazdów dla odcinków jednotorowych.

Firma, która zwycięży w przetargu, na wykonanie robót budowlano-montażowych będzie miała maksymalnie 24 miesiące od rozpoczęcia realizacji zamówienia.

Przetarg na zakup i dostawę taboru tramwajowego wygrała bydgoska PESA (ona też wyprodukowała wcześniej dla Częstochowy twisty). Nowe pojazdy o długości od 28 do 32 metrów mają mieć od trzech do pięciu członów i minimum 70 proc. niskiej podłogi. Pojemność wagonu określono na minimum 200 osób.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Częstochowa
  • antytram na Parkitke – 08.09.2017

    Cywilizacja.To wystarczy by zastąpić wszystkie Konstale by był jednolity standard niskiej podłogi, już dawno Cz-wa deklarowała niską podłogę w autobusach a Ikaruchy nadal jeżdżą...

  • Miro Maro – 08.09.2017

    @antytramApropos twojego nicku to tramwaj na parkitkę by się przydał, no ale do rzeczy. Nie ma niskiej podłogi we wszystkich autobusach, bo Solbusy nie jeżdżą.

  • antytram – 08.09.2017

    jakby podsumować bezzasadny projekt rozbudowy linii - niepuszczone gazy unoszą się do mózgu z stąd u ludzi posrane pomysły.

  • Zbychu – 09.09.2017

    U ciebie własnie kumulacja wystąpiła

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....