TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Czesi chcieliby modernizować rosyjskie tramwaje czechosłowackiej produkcji
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 22.11.2017 12:37:15 10 komentarzy
Czesi chcieliby modernizować rosyjskie tramwaje czechosłowackiej produkcji (źródło: Wikipedia/Kneiphof, lic. CC BY 2.5)

Rosja i UE powinny "w jakimś pięknym momencie" skończyć ze wzajemnymi sankcjami - mówił we wtorek prezydent Czech Milosz Zeman na spotkaniu w Soczi z rosyjskim przywódcą Władimirem Putinem. Priorytetem tych rozmów miały być kwestie gospodarcze.

Zeman przypomniał, że konsekwentnie wypowiada się przeciw sankcjom, przy czym jak zaznaczył - nie tylko tym przyjętym przez Unię Europejską wobec Rosji, ale i przeciw restrykcjom rosyjskim nałożonym na towary unijne.

"Współpraca gospodarcza między Czechami i Rosją rozwija się pomimo sankcji, ale nie oznacza to, że pogodziłem się z sankcjami" - mówił czeski prezydent po rozmowach z Putinem. Przekonywał, iż te ograniczenia gospodarcze szkodzą obu stronom.

W obszernym wywiadzie dla rządowej "Rossijskiej Gaziety", opublikowanym przed przyjazdem do Rosji, Zeman podkreślał, że przedsiębiorcy czescy są zainteresowani rozwojem kontaktów gospodarczych z Rosją, a on sam jest zwolennikiem "dyplomacji gospodarczej". Jako najbardziej perspektywiczne kierunki współpracy wymienił energetykę i transport. Mówił m.in. o możliwości modernizacji tramwajów i autobusów wciąż użytkowanych w Rosji, a wyprodukowanych jeszcze przez zakłady czechosłowackie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Rosja
Czechy
  • Lord Palmerston – 23.11.2017

    "Wielka Brytania nie ma wiecznych sojuszników, ani wiecznych wrogów; wieczne są tylko interesy Wielkiej Brytanii i obowiązek ich ochrony." Czesi jak widać pamiętają zasadę Palmerstona, Polacy nie. Zamiast łasić się do wrogiego Polsce postkomunistycznego banderowsko-gangsterkiego bantustanu sławiącego nazistowskich zbrodniarzy skorumpowanego bardziej niż Albania i Kosowo trzeba robić interesy z głową. W polityce i biznesie sentymentów nie ma.

  • MG – 23.11.2017

    Wszystko zgoda, z Ukraina nie powinno się nawet śmieciami handlować. Ale co na Boga ma przemawiać za handlem i kontaktami z ruskimi? Mentalność ta sama, jak nie gorsza, te same zbrodnicze zapędy, do tego bogata historia przekretow i zwyczajnej kradzieży?Lepiej postawić mur wzdłuż granicy, a na mapach zostawić białą plamę.

  • esbek – 23.11.2017

    Kiedyś jeden z prezydentów USA powiedział "przede wszystkim gospodarka głupcze". Potęgę państwa buduje się gospodarką a nie obrażaniem na sąsiadów.

  • advisor – 24.11.2017

    @esbekNie będąc złośliwym mieliśmy już pokaz interesów z Rosją przy okazji przetargu na moskiewskie tramwaje. Jak najbardziej się zgadzam, że przede wszystkim gospodarka, ale partner handlowy musi mieć choć minimalną wiarygodność. Jeśli nie chce się realizować podpisanego kontraktu to ciężko mówić o dobrym partnerstwie w biznesie, prawda?

  • esbek – 24.11.2017

    @ advisorAle to my pierwsi zastosowaliśmy sankcje wobec Rosji, więc nie ma co się dziwić, że nam tak odpowiedzieli.

  • advisor – 24.11.2017

    @esbekKontakt padł nie przez sankcje, a przez załamanie kursu rubla.

  • aky – 25.11.2017

    Polskie tramwaje jeżdżą po Moskwie i to jest najważniejsze. Rosja powinna być naszym najważniejszym partnerem handlowym na wschodzie, a Ukrainę powinno się traktować tak jak na to zasługuje. Tolerowanie wybrykow Ukrainy to niestety podstawowy błąd naszej polityki zagranicznej.

  • Combino – 25.11.2017

    "Kontakt padł nie przez sankcje, a przez załamanie kursu rubla"No tak,bo załamanie kursu rubla w takim stopniu (abstrahując od spadku cen ropy) nie miało z sankcjami KOMPLETNIE nic wspólnego,prawda? :D

  • advisor – 25.11.2017

    @CombinoTo był skrót myślowy. Istotnie za duży, muszę mniej pisać wieczorami. Sankcje nie oznaczają z automatu rezygnacji z kontraktu, wiele inwestycji np. niemieckich ma się świetnie i mają zapewnione finansowanie nawet z sankcjami w tle (czy to jest legalne to już temat na inną dyskusję). Moskwa uznała, że z ich perspektywy zakończenie kontraktu na 90 sztukach będzie lepsze ("oszczędność"). Na krótką metę tak, na dłuższą już nie, bo mało który producent podejmie z nimi współpracę wiedząc, że w razie kryzysu zerwą mu umowę. Pewne zaufanie z biznesie jest stety-niestety podstawą.

  • Aw – 29.11.2017

    W Moskwie mają teraz możliwość porównania jakości i parametrów technicznych Pesy i Stadlera.Baza porównawcza jest dość duża, więc wnioski powinny być jednoznaczne i obiektywne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....