TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jesteś tutaj: Infotram / przetargi / Czas na Lipsk? 
Czas na Lipsk?
INFOTRAM - Opublikowano: 05.03.2014 09:25:12 30 komentarzy
Czas na Lipsk?
Co jakiś czas, śledząc europejski rynek tramwajowy, szukamy miast, do których tramwaje mogliby dostarczyć polscy producenci. Czas na Lipsk. Tamtejsze przedsiębiorstwo Leipziger Verkehrsbetriebe GmbH ogłosiło właśnie przetarg na dostawę do 41 wagonów tramwajowych, częściowo niskopodłogowych. Być może to szansa dla dwóch polskich producentów –Solarisa, który doświadczenie na niemieckim rynku już ma i PESY, która na pewno chciałaby na nim zaistnieć. Lipskie zamówienie obejmuje dostawy tramwajów w latach 2016-2020. Na początek trzeba będzie dostarczyć pięć tramwajów, kolejne trzydzieści sześć opcjonalnie w ustalonych transzach. Wagony muszą uzyskać lokalną homologację i spełniać wymagania sieci tramwajowej w Lipsku. Mają być jednoprzestrzenne, ze stalową karoserią. Niska podłoga musi stanowić co najmniej 70% długości pojazdu. Szerokość tramwaju to 2300 mm, maksymalna długość to 45 000 mm. Każdy wagon będzie musiał zabrać na swój pokład 200 pasażerów (4 osoby/m²), z czego 80 na miejscach siedzących.Pozostałe istotne parametry: Napięcie: 600V –obecnie, 750V –w przyszłości;Minimalny promień łuku: 17 m;Nachylenie max: 6%;Rozstaw: 1458 mm;Prędkość maksymalna: 70 km/h;Nacisk na oś: max 8,5 t;Wysokość wejścia: 300 mm. Planowany okres użytkowania tramwajów to co najmniej 32 lata, zaś roczny przebieg to 100 000 km. Pierwszy wagon powinien zostać dostarczony we wrześniu 2016 roku, ostatni do 30 września 2020 roku. Aby wystartować w przetargu należy spełniać wymóg dostarczenia 40 tramwajów niskopodłogowych po 1 stycznia 2004 roku. Oferty można składać do 31 marca 2014 roku. Wybrana zostanie ta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów określonych w specyfikacjach, w zaproszeniu do składania ofert lub do negocjacji. A zatem dla polskich producentów czas na Lipsk? Polub nas:)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lipsk
przetarg
Niemcy
  • – 05.03.2014

    Jak ma być jednoczłonowy to chyba Vario LF plus ma dużą szansę. Ani Solaris, ani Pesa nie posiadają w ofercie wagonu jednoczłonowego. No chyba że na szybko coś namalują :)

  • srtg@o2.pl – 05.03.2014

    wysokość wejścia 300 mm? Toż to 30 cm :D

  • Trajluś – 05.03.2014

    Solaris jest zdolny do szybkiego namalowania takiego modelu :) Klient się liczy dla nich, jeśli będzie potrzeba to wykonają piętrowe Urbino DD albo dwuczłonowe Trollino 24 :)

  • Trajluś – 05.03.2014

    Sorki, trójczłonowe miało być ;)

  • Combino – 05.03.2014

    A to spryciarze. Ponieważ najprawdopodobniej preferowanym modelem będzie już eksploatowany Flexity Leipzig,to (na pewno dostrzegając ekspansję naszych i nie tylko naszych producentów) lipski przewoźnik postanowił się pewnie zabezpieczyć.Jak wygra ten co ma wygrać,to "nieoczekiwanie" w krótkim czasie ogłosi się,że opcje zostaną wykorzystane; jeśli wygra kto inny,to skończy się raczej na zamówieniu podstawowym,po czym rozpisze się kolejny przetarg,nieco zwiększający szanse preferowanego producenta. Nasi przewoźnicy powinni się uczyć... A nie,sorry: nasi nie mają takiego pola manewru jak Niemcy,bo i tak kupują cokolwiek tylko przy unijnym dofinansowaniu,a w takim wypadku nie da się zrobić takiego numeru ;)

  • Combino – 05.03.2014

    Zaaaaraz: nagle jeszcze jedno zaczęło mi świtać... Te warunki dopuszczenia... Czy to nie jest aby manewr pozwalający (po wygładzeniu i zakrągleniu,żeby nie było że na chama się naciaga) dopuścić HeiterBlick GmbH do tego przetargu? ;)

  • hahaha – 05.03.2014

    wygrana Pesy jest wręcz pewna....pytane tylko jak bardzo przebiją konkurencje cenowo...przetarg i wjechanie tramwajem do Niemiec Pesa traktuje priorytetowo i honorowo bo przecież nie może pozwolić sobie żeby Solaris był w Niemczech a oni nie....spodziewać się można więc nadzwyczajnej oferty cenowej ze strony Pesy

  • Piotr – 05.03.2014

    @ . Jednoprzestrzenny, a nie jednoczłonowy.

  • ASer – 05.03.2014

    Jeśli już jakiś polski tramwaj w Leipzig ma być to Solaris ,Pesa ma szanse na Cottbus jeśli nadal chcą kupić nowe tramwaje ,być może także Frankfurt mały czyli nad Odrą bo duży nad Menem to raczej Solaris jeśli by mieli kupować no i także Gorlitz jeśli też by mieli zakupić choć powinni bo oni nie mają ani jednego niskacza to jest po prostu wstyd aby w Niemczech wysoko rozwiniętym kraju takie graty jezdziły

  • buhaha – 05.03.2014

    nisko oceniasz Pesę....dużo za nisko...pewnie podobny błąd zrobił Solaris i obudził się samymi klęskami w Polsce....Pesa może zdmuchnąć Solarisa w Niemczech tak samo jak w Polsce

  • tt – 05.03.2014

    Nacisk na oś 8,5t? No, to w ofercie wyląduje Twist, Pesa ma gotowy projekt (wystarczy zastosować węższe pudło z dostaw dla TŚ).

  • advisor – 06.03.2014

    @buhaha to ty oceniasz PESĘ za wysoko... dużo za wysoko... Sepsa obrosła w piórka i myśli, że cały świat należy do niej, typowa postawa monopolisty. Lipsk będzie raczej kubłem zimnej wody na chciwość Sepsy i jej fanbojów.

  • hehe – 06.03.2014

    Śmieszny jesteś. ...pesa wrzuci taką cenę ze będzie nie do pokonania

  • peter – 06.03.2014

    Produkty made in PL znane są od lat w Lipsku. A konkretnie piękne doczepy z Cegielskiego-FPS ciągane przez Bombardiery

  • Combino – 07.03.2014

    @Advisor: Pyrlandię,jak widać po Twoim poście,boli obecny okład sił na rynku tramwajowym,co? Dlaczego mieliby brać Solarisa?Tylko dlatego,że wzięli Urbino?Jest niejedno miasto,gdzie jeździ Urbino,a Tramino w życiu nie wezmą (jak np. Hannover).Nie przeceniaj Solarisa,bo tak naprawdę w bezpośrednich pojedynkach (a zwłaszcza z mocarzami) na niemieckim rynku tramwajowym to oni dotąd NIC nie wygrali; wzięli jedynie dwa dwa zamówienia,po które nie chciał się schylić nikt z wielkich i to jest ta ich szumna obecność na rynku niemieckim.I nie ma to żadnego porównania z Lipskiem,bo tu Cię pocieszę: przewoźnik wolałby co innego niż kogokolwiek z polskich producentów,a konkretnie to wyżej stoją notowania Bombardiera. Więc jakby ktoś z naszych (o Solarisie nie mówiąc) wygrał ten przetarg,to byłaby megasensacja: zamówienie odpowiednio duże by zainteresować Bombardiera (który ma tam mocniejszą pozycję niż u nas),przewoźnik chce B. i do tego nie musi się krępować podobnym do naszego PZP.Nawet Pesa ma minimalnie większe szanse od Solarisa,bo ma już Twista i to wypróbowanego. A Lipsk nie jest zainteresowany KWP ani 100% low floor z lektykami.

  • advisor – 07.03.2014

    @Combino a czy ja napisałem, że mają wziąć Tramino? Nie wydaje mi się... Bombardier raczej na pewno wygra, to oczywiste. Drażni mnie wychwalanie PESY pod niebiosa, PESA to, PESA tamto, dziś Sosnowiec - jutro cały świat itp. Impulsy sprzedają się znacznie lepiej od Elfów, ale o tym już nikt nie napisze... no ale wracając, Solaris idzie małymi krokami do przodu, a PESA zachłysnęła się swoim sukcesem, co obróci się przeciwko niej prędzej czy później. I nie, nie jestem z Poznania ;-)

  • KW – 07.03.2014

    A co Impulsy mają do przetargów na tramwaje? Newag to poważna firma i raczej nie zaproponuje Impulsa komuś kto chce kupić tramwaj....

  • KW – 07.03.2014

    A poza tym stwierdzenie, że Impuls sprzedaje się znacznie lepiej niż Elf też jest trochę naciągane. Elfów zakontraktowano 88, Impulsów 52.

  • jatal. – 07.03.2014

    @ KW: ale licząc zakupy w piątki między 10-14 to... kto wie. :D ===== A poważniej, to w Lipsku tylko i wyłącznie kolejne dostawy BT classic XL, no chyba że jakimś cudem będzie też pięć Pes ;).

  • KW – 07.03.2014

    A chyba że tak ;)

  • advisor – 08.03.2014

    Kolego KW, na chwilę obecną, czyli na lata 2014-15 zamówione jest dokładnie 17 Elfów i 33 Impulsy, więc stwierdzenie, że Impuls sprzedaje się lepiej jest jak najbardziej na miejscu. Ilość nie świadczy o poziomie sprzedaży, Elf jest starszy niż konstrukcja Newagu. Podałem przykład, że PESA nie zawsze odnosi sukcesy za każdym razem. Ma to odniesienie zarówno do EZT, jak i tramwajów.

  • KW – 08.03.2014

    To dodaj sobie do tego 20 Dartów. Nowsza konstrukcja od lmpulsa i jakby ilościowo wygląda to inaczej. 37 i 33.

  • Combino – 08.03.2014

    @Advisor: co,przykroimy sobie zakres czasowy tak,by wyszło na nasze?Jak wszedł później,to może w tej sytuacji zaczniemy liczyć od momentu gdy Newag zaczął oferować Impulsy?

  • advisor – 08.03.2014

    @Combino drogi kolego, nikt tu niczego nie przycina, tylko stwierdza fakty. Ogólna sprzedaż Elfów i Impulsów wyniosła jak na razie odpowiednio 88 i 52, tak, jak mówi kolega KW. Rzecz w tym, że Większość Elfów już kupiono i dostarczono, a ma zostać wyprodukowane jeszcze 17. Impulsów dostarczono mniej, ale obecnie jest na nie więcej zamówień, a dokładnie 33. Nie liczę pojazdów już wyprodukowanych - jeżdżą i dobrze. Rzecz w tym, jakie są teraz, podkreślam, TERAZ kupowane. @KW Dart jest osobną konstrukcją, wliczanie jej jest bezzasadne.

  • KW – 08.03.2014

    Dart taki sam ezt jak Elf,Impuls czy Flitr. I to nie jest mój wymysł. Także to Pesa ma więcej zamówień. A i tak najwięcej ma Stadler, bo 40.

  • Combino – 10.03.2014

    @Advisor, "drogi kolego",Twoje tezy oparte na zrobionych przez Ciebie wyliczeniach są równie rzetelne,jak obliczanie średniego zuzycia paliwa na podstawie zużycia chwilowego pobranego w jakimś tam losowo wybranym momencie. Parafrazując Ciebie mógłbym np. napisać: "jakoś nowe lokomotywy Pesy sprzedają się znacznie lepiej niż nówki Newagu,ale o tym nikt nie pisze" (idąc tym samym tokiem myślenia: Pesa dostarczy 10 spalinek dla Intersyfów,Newag w swojej karierze - jako ZNLE G. - zakontraktował w sumie 9 Dragonów,0 Griffinów i 0 jakichkolwiek nowych spalinek; spośród tych Dragonów większośćm,czyli 5,już dostarczył. Jeżdżą i dobrze.Więc teraz stosunek nowych loków do dostarczenia wynosi 10:4 dla Pesy.I co,miło wyszło? Porównanie,tak jak Twoje,średnio sensowne,ale równie logiczne. Newag CHWILOWO jest ciut z przodu w JEDNYM segmencie,bo Pesa (co widać po doniesieniach z ostatnich miesięcy) przerzuciła siły na inne fronty celem uzupełnienia portfolio (Darty,loki,wagony piętrowe),o realności którego to działania Newag może tylko pomarzyć.Więc patrz całościowo,bo wychodzą Ci kuriozalne wnioski.

  • KW – 10.03.2014

    Jak dorzucimy do tego dwie Gamy dla KM to ten stosunek będzie jeszcze ciekawszy, bo 12:4 dla PESY :)

  • Combino – 10.03.2014

    @KW: ano fakt,zapomniałem; tym bardziej,że wspomniałem o piętrusach ;)

  • advisor – 10.03.2014

    @Combino i @KW - odwieczny spór, patrzeć na dany moment czy na całość ;-) Rynek nie patrzy na całość, tylko na moment, dlatego wziąłem moment. Podobnie się robi w badaniach naukowych. Całość zostaw ludziom od statystyk, będą im ładne wykresy kupna/sprzedaży wychodzić ;-)

  • jatal. – 10.03.2014

    I jakie genialne wnioski wyciąga ten Rynek z Momentu gdy jeden producent świeżo zakończył dostawę 200 sztuk, a drugi zdobył pierwsze zamówienie na 2?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....