TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Combino z Poczdamu zostaną przebudowane
INFOTRAM - Opublikowano: 06.08.2015 12:02:24 15 komentarzy
Siemens Combino w Poczdamie (źródło: Wikipedia/Kurt Rasmussen)

ViP Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH wybrała wykonawcę przebudowy i wydłużenia ośmiu tramwajów Siemens Combino. Prace te wykona nie kto inny, jak tylko sam producent wagonów, a więc Siemens AG & Siemens Deutschland Mobility.

Te zbudowane w latach 1998-2001 wagony mają zostać wydłużone do 42 m, tak, aby zwiększyła się ich pojemność, do co najmniej 235 pasażerów. Modernizacja Combino ma zostać wykonana w latach 2016-2017. Przebudowa pierwszego z nich rozpocznie się w przyszłym, a zakończy w 2017 roku, pozostałe siedem zostanie wyremontowanych w roku 2017.

Siemens został wybrany w procedurze negocjacyjnej, bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jak czytamy w uzasadnieniu kierowano się względami technicznymi. Wydłużenie wagonów zostało podyktowane rosnącymi potokami pasażerskimi w mieście, na liniach tramwajowych. Dzięki przebudowie pojemność wagonów zwiększy się o około 25%. Efekt zostanie uzyskany poprzez zabudowę dodatkowego członu w każdym z wagonów. Zdaniem zamawiającego te prace tylko producent wagonów może zapewnić zabudowę członów, w sposób kompatybilny, bezpieczny i gwarantujący sprawność pojazdów w ruchu liniowym.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poczdam
Niemcy
Siemens
  • jszx – 06.08.2015

    Po co to?

  • PODRÓŻY – 06.08.2015

    Dziwne posuniecie

  • aj – 06.08.2015

    Całe niemcy

  • jszx – 06.08.2015

    Po co tak szpecić

  • ks – 06.08.2015

    Super

  • ks – 06.08.2015

    Ekstra szkoda ze nie w polsce

  • oiws – 06.08.2015

    Dziwne rozwiazania

  • kws – 06.08.2015

    Bardzo dziwny jest ten niemiecki naród

  • fiut – 06.08.2015

    Głupoty gadacie mają racje coś z niczego

  • Krakus – 06.08.2015

    w jakimś sensie podobny manewr, tyle że testowo wykonało MPK w Krakowie "spinając" ze sobą 4 wagony 105N i... i efektem tego jest długi, jednobryłowy Protram turlikający się na linii nr 4 w Krakowie.

  • Combino – 08.08.2015

    @Krakus: co ty znowu pieprzysz? Widać od razu jak bardzo jesteś "zorientowany" (wiesz że dzwoni,tylko nie wiesz w którym kościele). Po pierwsze, na 405-kę miały być OFICJALNIE przerobione 3 akwaria,a nie cztery. Po drugie,faktycznie zrobili od nowa,a nie na bazie starych pudeł...

  • Combino – 09.08.2015

    @aser,NIE OPŁACAŁO SIĘ oprawiać (piaskowanie,szpachlowanie itd) starych członów,bo były w takim stanie. Co Ty myślisz,że najlepsze się daje do przeróbki? Z Grudziądza do Mińska jechały wozy na podmianę,bo te pierwotie wytypowane nie nadawały się do niczego.

  • jag – 10.08.2015

    @Combino zrobili go na bazie szkieletów trzech 105-ek, choć racja, że reszta czyli prawie wszystko inne jest nowe. Z tego powodu pozostawili niestety np. skosy. Ważne, że jest dostęp z niską podłogą i... klimatyzacja działa. Dzisiaj mogłem się w nim ochłodzić, bo jazda 105 lub Wiedeńcem, a nawet NGT6 w taki upał (35 na plusie w cieniu) to masakra.

  • Combino – 11.08.2015

    @jag: To oficjalna wersja,skosy musiały zostać bo to była oficjalnie moderna (zresztą zamawiający zakontraktował i płacił jak za modernę). Tyle w temacie.

  • jag – 11.08.2015

    @Combino przeglądnięcia sobie archiwalne zdjęcia z Protramu, a zobaczysz oczyszczone szkielety 105-ek. MPK nie zamówiło skosów...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....