TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Combino z Poczdamu zostaną przebudowane
INFOTRAM - Opublikowano: 06.08.2015 12:02:24 15 komentarzy
Siemens Combino w Poczdamie (źródło: Wikipedia/Kurt Rasmussen)

ViP Verkehrsbetrieb Potsdam GmbH wybrała wykonawcę przebudowy i wydłużenia ośmiu tramwajów Siemens Combino. Prace te wykona nie kto inny, jak tylko sam producent wagonów, a więc Siemens AG & Siemens Deutschland Mobility.

Te zbudowane w latach 1998-2001 wagony mają zostać wydłużone do 42 m, tak, aby zwiększyła się ich pojemność, do co najmniej 235 pasażerów. Modernizacja Combino ma zostać wykonana w latach 2016-2017. Przebudowa pierwszego z nich rozpocznie się w przyszłym, a zakończy w 2017 roku, pozostałe siedem zostanie wyremontowanych w roku 2017.

Siemens został wybrany w procedurze negocjacyjnej, bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jak czytamy w uzasadnieniu kierowano się względami technicznymi. Wydłużenie wagonów zostało podyktowane rosnącymi potokami pasażerskimi w mieście, na liniach tramwajowych. Dzięki przebudowie pojemność wagonów zwiększy się o około 25%. Efekt zostanie uzyskany poprzez zabudowę dodatkowego członu w każdym z wagonów. Zdaniem zamawiającego te prace tylko producent wagonów może zapewnić zabudowę członów, w sposób kompatybilny, bezpieczny i gwarantujący sprawność pojazdów w ruchu liniowym.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poczdam
Niemcy
Siemens
  • jszx – 06.08.2015

    Po co to?

  • PODRÓŻY – 06.08.2015

    Dziwne posuniecie

  • aj – 06.08.2015

    Całe niemcy

  • jszx – 06.08.2015

    Po co tak szpecić

  • ks – 06.08.2015

    Super

  • ks – 06.08.2015

    Ekstra szkoda ze nie w polsce

  • oiws – 06.08.2015

    Dziwne rozwiazania

  • kws – 06.08.2015

    Bardzo dziwny jest ten niemiecki naród

  • fiut – 06.08.2015

    Głupoty gadacie mają racje coś z niczego

  • Krakus – 06.08.2015

    w jakimś sensie podobny manewr, tyle że testowo wykonało MPK w Krakowie "spinając" ze sobą 4 wagony 105N i... i efektem tego jest długi, jednobryłowy Protram turlikający się na linii nr 4 w Krakowie.

  • Combino – 08.08.2015

    @Krakus: co ty znowu pieprzysz? Widać od razu jak bardzo jesteś "zorientowany" (wiesz że dzwoni,tylko nie wiesz w którym kościele). Po pierwsze, na 405-kę miały być OFICJALNIE przerobione 3 akwaria,a nie cztery. Po drugie,faktycznie zrobili od nowa,a nie na bazie starych pudeł...

  • Combino – 09.08.2015

    @aser,NIE OPŁACAŁO SIĘ oprawiać (piaskowanie,szpachlowanie itd) starych członów,bo były w takim stanie. Co Ty myślisz,że najlepsze się daje do przeróbki? Z Grudziądza do Mińska jechały wozy na podmianę,bo te pierwotie wytypowane nie nadawały się do niczego.

  • jag – 10.08.2015

    @Combino zrobili go na bazie szkieletów trzech 105-ek, choć racja, że reszta czyli prawie wszystko inne jest nowe. Z tego powodu pozostawili niestety np. skosy. Ważne, że jest dostęp z niską podłogą i... klimatyzacja działa. Dzisiaj mogłem się w nim ochłodzić, bo jazda 105 lub Wiedeńcem, a nawet NGT6 w taki upał (35 na plusie w cieniu) to masakra.

  • Combino – 11.08.2015

    @jag: To oficjalna wersja,skosy musiały zostać bo to była oficjalnie moderna (zresztą zamawiający zakontraktował i płacił jak za modernę). Tyle w temacie.

  • jag – 11.08.2015

    @Combino przeglądnięcia sobie archiwalne zdjęcia z Protramu, a zobaczysz oczyszczone szkielety 105-ek. MPK nie zamówiło skosów...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....