TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Co z krańcówką przy Starym Mieście w Olsztynie?
UM OLSZTYN InfoTram - Opublikowano: 06.12.2016 15:53:20 4 komentarze
Co z krańcówką przy Starym Mieście w Olsztynie? (foto: UM Olsztyn)

Ważą się losy pl. Jedności Słowiańskiej i tramwajowej krańcówki przy Starym Mieście. Prezydent Olsztyna zasięgnął w tej sprawie opinii architektów i urbanistów.

Jak informuje olsztyński Urząd Miasta pierwotnie tramwaje miały mieć swój końcowy przystanek w pobliży Wysokiej Bramy. Ten plan nie został jednak zrealizowany przede wszystkim ze względu na odkrycie historycznych, średniowiecznych artefaktów oraz rondeli tuż przy historycznej części Olsztyna.

Teraz temat umiejscowienia krańcówki wraca przy okazji zbliżającej się realizacji drugiej części inwestycji w rozwój transportu zbiorowego. Rozważane są dwa rozwiązania: pozostawienie przystanku w obecnym miejscu i rozbudowanie go albo przeniesienie peronu na pl. Jedności Słowiańskiej oraz zbudowanie tam przystanku zintegrowanego z komunikacją autobusową.

Pierwsze rozwiązanie wiąże się z koniecznością skręcania pojazdami indywidualnymi tuż przy pl. Jana Pawła II w kierunku Urzędu Stanu Cywilnego. Autobusy miałyby natomiast zatokę przy ulicy Pieniężnego, w miejscu jej łączenia z placem. W drugim rozwiązaniu część terenu przy budynku PTTK zostałaby zajęta przez perony.

- Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy - mówił Sławomir Hryniewicz. - Na ul. 11 Listopada tramwaj wygląda świetnie, widziałbym go nawet wjeżdżający na Stare Miasto, ale to teraz niemożliwe. W przypadku przeniesienia krańcówki na pl. Jedności Słowiańskiej robi nam się w tym miejscu taki mały dworzec.

Podczas dyskusji nie brakowało jednak głosów, żeby właśnie to rozwiązanie - stworzenie peronów na placu - jest lepsze. Za nim optował m.in. przewodniczący Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.

- Ta funkcja wydaje się najlepsza - przekonywał Piotr Gadomski. - To sygnał, że tu jest właśnie staromiejski węzeł. Nie ograniczamy też przestrzeni wzdłuż ul. 11 Listopada, którą właśnie dzięki tej inwestycji udało się odzyskać na rzecz pieszych i rowerzystów. Zresztą sam zauważam zmianę swoich zachowań i nie wjeżdżam do Śródmieścia samochodem w godzinach szczytu.

Architekci i urbaniści przygotują opinię dotyczącą lokalizacji krańcówki przy Starym Mieście. W najbliższych dniach przekażą ją prezydentowi Olsztyna.

- Naszą strategią jest rozwój transportu publicznego - przypomniał Piotr Grzymowicz. - Państwo doskonale wiedzą, jako specjaliści od miejskiej przestrzeni, że poszerzanie i rozbudowywanie dróg nie jest dobrym kierunkiem. Wasze zdanie w kontekście podejmowanych przez nas decyzji jest niezwykle istotne.

Jeszcze w grudniu złożony zostanie wniosek o dofinansowanie rozbudowy tramwajowej sieci. Prace mają być realizowane w latach 2017-2019.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
  • WK – 07.12.2016

    Świetne wieści. Dobrze, że Olsztyn chce rozwijać sieć komunikacji miejskiej.

  • Szuwarowy – 07.12.2016

    Tramwaj na Stare Miasto jest bez sensu. Lepszy wariant to trasa na lotnisko do Szyman

  • www – 07.12.2016

    Olsztyn przez długie lata tak zaniedbał ulice, że naprawdę trudno znaleźć takie w ogóle w Polsce. Nie remontował, bo nie miał pieniędzy? Teraz mam uwierzyć, że będzie ich stać na utrzymanie większej sieci tramwajowej? Przypominam, że kupili tramwaje w układzie, który musi mieć dobre i równe tory. Takie składy pojechałyby takich torach jak w Łodzi? Raczej nie. A na pewno długo by nie pojeździły.Rozwój tramwajów w Olsztynie to naprawdę dobra informacja. Miasto musi jednak pamiętać o kosztach. Powinni popatrzyć na sąsiadów z Elbląga, którzy są zaprawieni w bojach.

  • GE nowa rejestracja – 13.12.2016

    Oj tam oj tam do szuwarowo-bagiennej gminy miejskiej wystarczy 2-godzinny takt PKS-u

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....