TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Co w dawnej zajezdni tramwajowej?
InfoTram - Opublikowano: 03.08.2016 20:50:31 4 komentarze
Co w dawnej zajezdni tramwajowej? (źródło: UM Gdańsk)

Gdańsk szuka partnera prywatnego w celu zagospodarowania obszaru dawnej zajezdni tramwajowej na Dolnym Mieście. Wzdłuż Opływu Motławy powstać mają obiekty publiczne i przestrzeń komercyjna.

Urząd Miasta poinformował, że rozpoczęło się właśnie postępowanie na wybór partnera prywatnego w przedsięwzięciu pn. ?Zagospodarowanie obszaru dawnej zajezdni tramwajowej na dolnym mieście w Gdańsku?.

- Celem tego projektu jest zagospodarowanie obszaru w zakresie obiektów celów publicznych oraz komercyjnych, i dzięki temu stworzenie reprezentatywnej zabudowy - architektoniczno-funkcjonalnej wizytówki Gdańska w obszarze Dolnego Miasta, wzdłuż Opływu Motławy ? mówi Iwona Bierut, dyrektor Wydziału Polityki Gospodarczej gdańskiego magistratu.

Miasto poszukuje partnera, który zaprojektuje, sfinansuje i wybuduje, a następnie będzie administrował nową przestrzenią. Wspólne przedsięwzięcie powstać ma w oparciu o duże możliwości rozwojowe Dolnego Miasta, wyjątkowe walory kulturowe i dobre wyposażenia w infrastrukturę tej dzielnicy.

W ramach projektu na obszarze dawnej zajezdni planowane jest m.in. wprowadzenie funkcji usługowych o profilu społecznym, kulturalnym, sportowym, rekreacyjnym i innych usług współistniejących z funkcją mieszkaniową. Dodatkowym celem projektu jest uporządkowanie istniejącej tkanki urbanistycznej poprzez realizację zabudowy plombowej, rewaloryzację istniejących budynków oraz poprawę jakości przestrzeni publicznych poprzez remonty ulic, placów i terenów zielonych położonych w granicach obszaru inwestycji.

Partnerstwo realizowane będzie w oparciu o obowiązujące: Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, koncepcję urbanistyczno-architektoniczną, która zostanie opracowana przez oferenta po przeprowadzonych negocjacjach, zalecenia konserwatorskie, opracowanie Biura Rozwoju Gdańska pn. ?Lokalne Przestrzenie Publiczne dla Dolnego Miasta w Gdańsku?, Opis Warunków Partnerstwa, ofertę i Umowę Partnerstwa.

Wnioski na udział w postępowaniu można składać do końca września. Kolejny etap to negocjacje z potencjalnymi inwestorami.

Urząd Miasta przypomina, że Dolne Miasto to jedna z gdańskich dzielnic, które w ostatnich latach przeszły proces rewitalizacji i całkowicie odmieniły swój wizerunek. Działania rewitalizacyjne objęły rejon ulicy Łąkowej, Wróblej, Dolnej, Śluzy, Kieturakisa, Kurzej, Toruńskiej i Radnej. Koncepcja zagospodarowania terenu została opracowana tak, aby podkreślić historyczny układ i charakter dzielnicy. Ogólny koszt programu ?Rewitalizacja Dolnego Miasta? to 34 569 376,00 zł, z czego: dofinansowanie ze środków unijnych w ramach RPO WP to 24 179 296,04 zł (70,00%), środki Miasta Gdańsk to 9 559 738,08 zł , zaś środki Partnerów to 830 341,88 zł.

- Rewitalizacja Dolnego Miasta to nie tylko nowe ulice i kamienice, czy budynek gdańskiej Łaźni. Nie tylko inwestycje, przebudowy i remonty. Równie ważne są działania społeczne. Działania, dzięki którym mieszkańcy utożsamiają się ze swoją dzielnicą. Że chcą tu zostać, chcą by tu mieszkały ich dzieci i wnuki. To nie jest łatwe, ale Dolne Miasto pokazuje, że się udaje ? mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. ? Dolne Miasto to obszar, który przez lata był postrzegany jako gorszy, zaniedbany. Dziś cieszy oko, staje się wizytówką naszego miasta, przyciąga też nowych mieszkańców i inwestorów, którzy właśnie tu chcą lokować swoje firmy ? dodaje prezydent.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
zajezdnia
Gdańsk
  • Czarosław2000 – 04.08.2016

    Zostawić starą zajezdnię jako zabytek! Może by tak zrobić z niej zajezdnię dla zabytkowych tramwajów?

  • Danziger – 04.08.2016

    Nie ma jak dojechać. Trzeba by było odbudować torowisko w Toruńskiej i Chmielnej. Nierealne.

  • Gdaniec – 05.08.2016

    @DanzigerDlaczego nierealne ? Sieć tramwajowa w Gdańsku aż wrzeszczy za dodatkowymi możliwościami zawracania, chociażby ostatnia ulewa. Dlaczego niby Gdańska nie stać na pętlę uliczną "Łąkowa - Toruńska - Chmielna - Podwale Przedmiejskie" ? Podwale Przedmiejskie zostało zdegradowane z drogi krajowej do drogi wojewódzkiej 501 i zostanie zwężone (to przewiduje plan rozwoju miasta) co za problem uwzględnić pętlę uliczną tym bardziej że przy Chmielnej coś niecoś wybudowano i dalej się buduje ? A tak poza tym to nie każdy skład rozkładowych tras poza sezonem niekoniecznie musiałby dojeżdżać na Przeróbkę, do Pasanilu i na plażę.

  • Kuba – 07.08.2016

    Słuchajcie, w ciągu Chmielnej tramwaj jest planowany, ma to stworzyć ciąg Nowa Małomiejska-Nowa Chmielna i teoretycznie Czerwony Most też miasto ma w planach ale bardzo odległych. Gdyby wykonano zadania torowisko na Chmielnej (Podwale-Toruńska) to łatwiejszym zadaniem byłby już w/w ciąg bo koszty zmniejszone o ten odcinek torowiska. O słuszności chyba nie trzeba mówić, tereny przez które przebiegać ma ciąg są obecnie niezabudowane ale położone są i w niedalekiej odległości od Gdańska (w sensie Centrum, po naszemu na Centrum mówi się Gdańsk) i do tego położonę są nad Opływem Motławy że i są walory też rekreacyjne. Dlatego ja kibicuję najbardziej temu ciągowi ulicznemu bo wybudowanie tej trasy da nam otwarcie na nowe miejsca mieszkaniowe oraz będzie to zapasowa trasa jak coś się stanie na Chełmie.Zajezdnia na Łąkowej mogłaby być dla pojazdów historycznych i technicznych. Obecnie wagony gospodarcze zajmują miejsce we Wrzeszczu, a tak by przenieśli historyki z Nowego Portu i pługi z Wrzeszcza, na zajezdni wystarczyłoby zostawić jeden wagon gospodarczy do ewentualnego przepychania no i w Porcie zostałby pickup 105Na #9005 który krąży między warsztatami z częściami :), a we Wrzeszczu szykowany jest/był wagon konstrukcji przedwojennej #9000, którego konstrukcja została zmaltretowana przez radosną twórczość WPK i nie nadaję się na historyka

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....